שתף קטע נבחר

גנב האופנוע פרסם תמונה בפייסבוק – ונתפס

אופנוע יקר ערך נגנב לפני יותר משנה מתושב תל אביב. תושב חברון פרסם את תמונתו עם הרכוש הגנוב, זוהה, והמשטרה פשטה על המקום שבו החזיק אותו. "הוא שווה הרבה יותר מכסף", אמר בעל האופנוע שקיבל אותו בחזרה

תמונה שתושב חברון פרסם בפייסבוק הביאה למעצרו בחשד לגניבת אופנוע יקר מתל אביב לפני כשנה. המשטרה מצאה את הרכוש הגנוב במחסן בבית הוריו, ובשבוע שעבר הגיע בעל האופנוע לתחנת עציון, ושם קיבל לידיו בחזרה את רכושו. "מה הסיכוי שהאופנוע יחזור אחרי יותר משנה, ועוד במצב תקין? הוא שווה הרבה יותר מכסף", אמר בעל האופנוע.

 

תחילת הפרשה לפני יותר משנה, אז נגנב מתל אביב אופנוע כבד מסוג הונדה CBR600, שעליו התקינו תוספות שונות ושוויו בשוק מוערך בכ-50 אלף שקל. מיד לאחר הגניבה החל בעל האופנוע במאמצים לאיתורו, אך ללא תוצאות. פקד יניב אוחנה, קצין בילוש חברון במשטרת מחוז ש"י, סיפר ל-ynet כי התפנית בחקירה החלה לפני כחודש, אז פנה אליהם בעל האופנוע וסיפר כי זיהה את רכושו הגנוב בפייסבוק. "הוא חבר בקבוצת פייסבוק של רוכבי אופנועים, אחד החברים בקבוצה איתר את הבן אדם שהחזיק באופנוע וזיהה אותו כתושב חברון. החשוד בגניבה העלה תמונות שלו מצולם על האופנוע הגנוב בכל מיני מצבים", סיפר פקד אוחנה.

 

החשוד בגניבת האופנוע בתמונה שפרסם בפייסבוק ()
החשוד בגניבת האופנוע בתמונה שפרסם בפייסבוק
 

בעל האופנוע לאחר שקיבל את רכבו בחזרה ()
בעל האופנוע לאחר שקיבל את רכבו בחזרה
 

התמונות מהרשת החברתית הועברו לשוטרי תחנת חברון והובילו אותם אל החשוד, בשנות ה-20 לחייו. במקביל, נמצאו בפרופיל האישי של החשוד בפייסבוק גם סמלים נאציים. "הצלחנו להגיע לגנב האופנוע דרך פעילות מודיעינית והמשכנו להתחקות אחריו כדי להבין איפה הוא מסתיר את הרכוש הגנוב. קיבלנו מידע מודיעיני שהאופנוע נמצא במחסן בבית ההורים שלו", אומר פקד אוחנה.

 

השלמת התמונה המודיעינית נתנה את האות לביצוע המעצר בשיתוף חטמ"ר יהודה, בפיקודו של אל"מ יריב בן עזרא. ביום שלישי בלילה נכנסו כוחות משטרה ומג"ב לחברון, איתרו את האופנוע בתוך המחסן ועצרו את החשוד בגניבה. בחקירתו טען כי רכש את האופנוע מאדם אחר. בהמשך השבוע הוא שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

 

בעל האופנוע מספר כי במשך יותר משנה ניסה להחזיר לידיו את האופנוע, שלא היה מבוטח, אך ללא הצלחה. לדבריו, אשתו נכנסה להריון והוא ביקש למכור את האופנוע זמן קצר לפני שהוא נגנב. "זה אופנוע יקר ומושקע, מאוד אהבתי אותו, זה היה החיים שלי. רק בתוספות עצמן השקעתי כ-20 אלף שקל, את הפלסטיקה הבאתי מחו"ל ובסופו של דבר זה מה שעזר לזהות אותו", הוא מספר. "גניבת אופנוע היא הרגשה נוראית, אני לא מאחל דבר כזה לאף אחד. באים ולוקחים משהו שעבדת בשבילו מאוד קשה, הזעת וחסכת שקל

לשקל וברגע אחד לוקחים לך אותו".

 

בעל האופנוע מספר כי בימים הראשונים לאחר הגניבה הוא ביצע סריקות באזור מגוריו. "אמרו לי שגנבים נוהגים בימים הראשונים להשאיר את האופנוע באיזו פינה ביפו כדי לוודא שאין עליו איתוראן. אחר כך פרסמתי בפייסבוק והרבה אנשים וחברים התקשרו לעזור, עם ישראל התגלה בגדולתו". לדבריו, מפעם לפעם הוא קיבל טלפונים של אנשים שסיפרו כי ראו את האופנוע בשטחים. "כל כמה חודשים היה מתעורר משהו, אמרו שהוא בשכם ובג'נין, אבל כשהיה קצה חוט הוא נעלם".

 

על היום שבו קיבל את האופנוע הוא מספר: "זה היה רגע לא ייאמן, הייתי הכי שמח שיש. מה הסיכוי שהאופנוע יחזור אחרי יותר משנה ועוד במצב תקין? לא האמנתי שבאמת יביאו לי אותו. הרגשתי שבורא עולם שלח לי את יניב (קצין הבילוש) והחזיר לי את האופנוע. הוא שווה הרבה יותר מכסף".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החשוד בגניבה בתמונה שהעלה לפייסבוק
מומלצים