שתף קטע נבחר

הורדתם מהכביש בגלל ליקוי? לא תיאלצו להגיע למשרד הרישוי

חדשות טובות למי שרכבו הורד מהכביש בגלל ליקוי בטיחותי. מעתה לא תצטרכו לגשת למשרד הרישוי כדי לחדש את הרישיון - לאחר שמשרד התחבורה חיבר את מאגר המידע שלו למחשבי מכוני הרישוי

רכבכם הורד מהכביש בגלל צמיג לקוי או פנס שבור? עד היום מלבד התיקון וביצוע מבחן כשירות במכון הרישוי, הייתם נדרשים גם לכתת רגליים למשרד הרישוי כדי לקבל חזרה את רישיון הרכב. מעכשיו, תודות לחיבור ישיר של מחשבי מכוני הרישוי לאלו של משרד התחבורה, הטרטור הכפול נגמר.

 

הרכב הורד מהכביש בגלל ליקוי? הדרך חזרה לכביש התקצרה (צילום: גלעד קוולרציק) (צילום: גלעד קוולרציק)
הרכב הורד מהכביש בגלל ליקוי? הדרך חזרה לכביש התקצרה(צילום: גלעד קוולרציק)

 

במשרד מודיעים על כך שמעתה מי שרכבו "הורד" מהכביש עקב ליקוי בטיחותי, ותיקן את הליקוי, יידרש רק לבדיקה במכון רישוי. לאחר שזו תבוצע התיקון יעודכן ישירות במשרד הרישוי, ורישיון הרכב יחודש. עד עתה כאמור נדרש גם להגיע פיזית למשרד ולעדכן זאת ידנית.

 

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, ההליך התאפשר לאחר ניסוי שנמשך במשך מספר חודשים. הוא הצריך חיבור כל מכוני הרישוי בארץ, בהם מבוצעים מבחני בטיחות שנתיים ומתקבלים אישורים לשינויים שונים ברכב (למשל, החלפת צבע ומידת צמיג), למחשבי משרדי הרישוי בחיבור מקוון וישיר. ויש לכך גם תוצאה פחות חיובית: מעתה מי שהתחיל מבחן רישוי (טסט) במכון מסוים ונכשל, לא יוכל לבצע זאת במכון אחר משום שגם משרד הרישוי ייודע בכך.

 

לדברי סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור, "המערכת מספקת גם בקרה טובה יותר על התנהלות מבחן הרישוי ומונעת טעויות הקלדה בזמן קליטה וסיום של מבחן הרישוי, כפי שקרה לא מעט בעת הקלדה ידנית של הנתונים".

 

עוד נמסר כי חיבור מחשבי המכונים למשרד התחבורה, יאפשר מעתה בקרה יעילה והדוקה יותר על על אישורי תקינות של כלי רכב, הניתנים על-ידי מוסכים - למשל לכלי רכב מיושנים ורכבי אספנות. במידה והמוסך אינו מורשה לצורך כך על-ידי משרד התחבורה, המערכת תדחה מיידית את האישור.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מכון רישוי (ארכיון)
צילום: גלעד קוולרצ'יק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים