שתף קטע נבחר

פקיסטן: 10 תוקפי מללה נידונו למאסר עולם

אנשי הטליבאן הורשעו בתקיפת הנערה ב-2012 בשל פעילותה למען חינוך נערות. היא נפצעה קשה, עברה שיקום ובשנה שעברה קיבלה את נובל לשלום

בית משפט בצפון-מערב פקיסטן גזר מאסרי עולם על עשרה גברים שהורשעו בתקיפת הנערה מללה יוספזאי ב-2012. כך דיווחה היום (יום ה') רשת החדשות הבריטית. בעת התקיפה הייתה מללה בת 15 והיא נורתה בראשה בשל מאבקה למען חינוך לנערות ונגד הטליבאן.

 

עוד חדשות בעולם :

זמן הקטנות. הממלכה כבר מזמן לא מאוחדת

נס בנפאל: בן 15 חולץ בחיים אחרי 5 ימים

חקירה: "חיילים צרפתים אנסו ילדים באפריקה"

 

"השופט מוחמד אמין קונדי גזר 25 שנות מאסר על כל אחד מהנאשמים האלה", מסר גורם משפטי באזור סוואט שנמצא צפונית-מערבית לבירה איסלאמבד. גורם ביטחוני בפקיסטן אמר כי איש מבין ארבעת או חמשת הגברים שביצעו את התקיפה נגד מללה לא היה בין העשרה שנשלחו למאסר עולם. "אבל בהחלט היה להם חלק בתכנון ובביצוע ניסיון ההתנקשות במללה", אמר הגורם.

 

 

נפצעה בראשה ובצווארה. מללה (צילום: AP) (צילום: AP)
נפצעה בראשה ובצווארה. מללה(צילום: AP)
משטרת פקיסטן מאמינה כי האיש שירה במללה נמלט לאפגניסטן. כמה אנשים, בהם מנהיג הטליבאן הפקיסטני מולא פזוללה, מבוקשים בחשד למעורבות בתקיפת מללה. פזוללה הוא מטיף קיצוני מאזור סוואט שככל הנראה גם מסתתר האפגניסטן. מללה לא יכולה לשוב לארץ הולדתה בגלל איומי הטליבאן על חייה ועל חייה משפחה.

 

בשנה שעברה קיבלה מללה את פרס נובל לשלום ביחד עם פעיל זכויות הילדים ההודים קאילאש סאת'יארטי. עם זכייתה היא הפכה לזוכה הצעירה ביותר בפרס היוקרתי.

 

על פי הרשויות בפקיסטן, עשרת הגברים שנידונו למאסר עולם חברים בארגון הטליבאן האיסלאמיסטי. בשנת 2012 הצמיד אחד מהם רובה לראשה של הנערה הפקיסטנית ולחץ על ההדק, משום שרצתה ללכת לבית הספר. היא נפצעה בראשה ובצווארה, אך לא נשקפה סכנה לחייה.

  

מדי בית הספר המגואלים בדם שלבשה הנערה הפקיסטנית בעת הירי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מדי בית הספר המגואלים בדם שלבשה הנערה הפקיסטנית בעת הירי(צילום: EPA)

בספרה האוטוביוגרפי "אני מללה" כתבה הצעירה הפקיסטנית ששבעה ימים לאחר שנורתה בראשה על ידי טליבאן היא התעוררה מבולבלת במקום שלא היה ביתה. המחשבה הראשונה שעלתה בראשה הייתה: "תודה לאל שאני לא מתה".

 

בקטע אחר בספר סיפרה מללה על נסיעה באוטובוס תלמידים ביחד עם חברותיה כשלפתע הרכב נעצר על ידי שני גברים, בהם החמוש שירה מטווח קצר בעין שמאל שלה.

לבסוף היא גילתה שהיא הועברה מפקיסטן לעיר בירמינגהם באנגליה כדי לקבל טיפול רפואי מיוחד. עוד היא מתארת בספר כיצד שבה לה ראייתה בהדרגה ועל האיחוד שלה עם הוריה. אחד הדברים שהדהימו אותה ביותר היה לגלות יותר מ-8,000 הודעות תמיכה שנשלחו אליה לבית החולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים