שתף קטע נבחר

עיריית רעננה עתרה לעליון: מנעו את אירוע המיסיון

בטענה להתחזות ולהפרת האיזון בעיר, פנתה עיריית רעננה לבית המשפט העליון בבקשה לבטל אירוע שקבעה כת "עדי השם" באולם עירוני בשבת הקרובה. בעירייה טוענים כי קיום האירוע מעורר זעם כבר שבועיים, וצפוי לגרום "לפגיעה קשה בסדרי החיים בעיר וברגשות התושבים"

עיריית רעננה פנתה לבית המשפט העליון, בבקשה לבטל אירוע מבית "הכת המסיונרית המשיחית 'עדי השם'", המתוכנן להתקיים בשבת הקרובה במרכז קריית חינוך בעיר. העירייה מערערת על החלטת בית המשפט המחוזי-מרכז בלוד אתמול (יום ד'), שדחתה את הבקשה – וקבעה כי יש לאפשר לכת את קיום הארוע.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>  

 

בעתירתה טענה העמותה לפגיעה בחופש הדת, וכן להפרת חוזה מצד העירייה. ההחלטה אתמול התקבלה לאחר שלפני כשבועיים קבע בית המשפט כי אירוע קודם שעליו סיכמו הצדדים יושהה, עד שהצדדים יגישו את טיעוניהם הנרחבים, ותתקבל החלטה מושכלת. זו התקבלה אתמול, והשופטת דפנה מרוז דחתה את ביטול האירוע מצד העירייה.

 

כל מה שחדש ומעניין בעולם היהודי - בערוץ היהדות :

 

העירייה טוענת בערעורה לעליון היום, כי קיום האירוע בלב העיר מעוררת זעם זה כבר שבועיים, וצפויה לגרום "ליצירת איבה ומדנים שלא לצורך, לפגיעה קשה וחמורה בסדרי החיים בעיר, לפגיעה קשה ברגשות תושבי העיר, ולערעור מרקם החיים ויחסי הסובלנות שנבנו בעמל רב שנים".

 

העירייה: זהות בדויה

החוזה נחתם בחודש ינואר האחרון בין כת "עדי השם" לעיריית רעננה, אלא שלטענת העירייה הכת התחבאה

מאחורי זהות אחרת. תמורת שני הכנסים היה אמור להשתלשל סכום של 18,500 ש"ח. הכנס הראשון אמור היה להתקיים לפני כשבועיים, והשני - בשבת הקרובה.

 

השמועה על קיום האירוע עשתה כנפיים, ובכת הבינו כי ישנה כוונה של מפגינים לנסות למנוע את הכנס, ופנו למשטרה בבקשת אבטחה. במקביל הודיעה העירייה לכת על ביטול ההסכם, בין היתר על רקע הודעת "גורמים מכל הארץ על כוונתם להגיע לחסום בגופם את הכנס".

 

עיריית רעננה ביקשה לעכב גם את קיום האירוע הקרוב, בטענה כי אם יתקיים בשבת - לא ניתן יהיה להשיב את הנזק שייגרם. לטענת העירייה, הכת מסתתרת מאחורי הכינוי "עמותת המצפה לישראל", וכי היא הטעתה את בית המשפט המחוזי מרכז, ולא חשפה כי היא מייצגת את קהילת "עדי השם" בישראל, "שחבריה עוסקים במיסיון פעיל ברחבי הארץ, ובניסיון להעביר יהודים על דתם". עוד הוסיפה, כי במדינות דמוקרטיות רבות רואים בכת הזו סכנה לשלום החברה.

 

היו מתירים בבני ברק?

כן נטען, כי בהיותה פציפיסטית, דוגלת הכת באי גיוס לצבא, וכי היא איננה מכבדת את ההמנון והדגל. העירייה הוסיפה

כי מרבית חברי הכת, אם בכלל, אינם נמנים על תושבי רעננה, ובכל זאת מבקשת הכת לכפות על העיר אירוע בהשתתפות כאלף מחבריה, "תוך יצירת איבה ומדנים בעיר שלא לצורך", שעה שהיא יכולה לקיימו כמעט בכל מקום אחר.

 

גם האישור לעשות שימוש באולם בעיר ניתן תוך הטעיית העירייה, והסתרת מהות הגוף העומד מאחורי הבקשה - ובנוסף התברר כי ההסכם איננו בתוקף. כן תוארה תסיסה בלתי פוסקת בעיר נוכח הארוע המתקרב.

 

פרופ' אביעד הכהן המייצג את העותרת, תהה בשמה האם היו מאפשרים לכת לקיים את האירוע באולם בבעלות העירייה בבני ברק – ולחלופין, האם יתנו לנטורי קרתא לקיים אירוע באולם ציבורי בת"א, בעיצומו של יום הזיכרון.  בערעורה טענה העירייה כי בעבר מנעה קיום כנס "החזרה בתשובה" של הרב אמנון יצחק במקום, מסיבות זהות.

 

סייע בהכנת הכתבה: קובי נחשוני

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"סכנה לשלום החברה"
צילום: AP
מומלצים