שתף קטע נבחר

יריות על מכוניתה של מארגנת מרוץ טירה

פרסום ראשון: לאחר איומים שקיבלה מגורמי דת קיצוניים בשל קיום הארוע הספורטיבי אשר בו משתתפות גם נשים, ביתה ורכבה של חנין ראדי נפגעו ונזק נגרם לרכוש. ראדי החליטה לא להמשיך באימון נשים: "הרסו אותי לגמרי"

מרוץ טירה הראשון, שאמור היה להתקיים בתחילת החודש, בוטל בשל איומים של גורמים איסלאמיסטים דתיים שגילו כי נשים אמורות לקחת חלק בריצה, אלא שהשבוע הוחלט על תאריך חדש (ב-15.5). ועדיין, יש כאלה שלא מוכנים לקבל את ההחלטה.

 

 

אמש, לקראת השעה 1:30 בלילה, נורו 6-7 יריות לעבר ביתה ומכוניתה של מארגנת המרוץ, חנין ראדי, שגרם לנזק ברכוש, אך ללא נפגעים, כאשר ראדי עצמה עדיין נסערת מהמקרה, לא מרגישה טוב ומתקשה לדבר על שעברה.

 

המכונית שנפגעה מהירי ()
המכונית שנפגעה מהירי

 

בעלה, עלי ראדי, שיחזר ל-ynet ספורט: "הלילה האיומים הגיעו למעשים. יריות נורו לנו על הבית והמכונית. הם מימשו את האיומים כי המשטרה אמרה שכבר חייבים לערוך את המרוץ ולא להקשיב לאיומים ואתמול זה קרה. באה אלינו משטרה נתנו עדויות וזה נמצא כרגע בחקירה".

 

"מי עשה את זה? זה רק הם, הכיוון הוא 100 אחוז של האיומים, מימוש שלהם. כבר קבעו תאריך חדש ושמעו על כך וזה הגיע למצב עד כדי כך, שבסך הכול רוצים לעשות ספורט. זה לא נתפס אני עוד לא מעכל את זה".

 

מה אתם מתכונים עכשיו לעשות? 

"אנחנו רחוקים עכשיו מהדבר שרצינו לעשות אותו, לא בשביל זה באנו עד כדי להילחם עם יריות בשביל לרוץ. ספורט עושים בכיף ובהנאה ולא באווירה כזאת, זה נשמע כאילו אנחנו נכנעים אז כן אנחנו נכנעים".

 

ראדי סיפרה ל-ynet: "קמתי בבוקר והופתעתי לגלות שירו לעבר הרכב שלי. ישר ידעתי שזה בגלל המרוץ. קשה לי לעכל את מה שקרה. המקרה גרם לי ולבני משפחתי להרגיש רע מאוד". ראדי הוסיפה כי מאז שהתחילה לארגן את המרוץ וגם אחרי שהוא בוטל, חלק מאנשי הדת ותושבי העיר ניסו להכפיש אותה, אף שלדבריה "לא עשיתי מעשה רע שיכול לפגוע בתדמית של החברה הערבית. בסך הכול עבדתי לארגן מרוץ ראשון באזור שלנו. לצערי במקום לתמוך בי

הרסו אותי לגמרי. אני לא יודעת איך להתמודד עם הדבר הזה. הירי הפחיד אותי מאוד. כדי לשמור על בני משפחתי החלטתי לוותר על הכול ולא להמשיך באימון נשים למרוץ, לא להיות שותפה בארגון האירוע בטירה. אני רוצה להמשיך את חיי בשקט ללא כל סכנה. מספיק מה שעבר עליי ועל בעלי ועל ילדיי שסובלים איתי".

 

כוחות משטרה מתחנת קדמה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. כזכור, עוד לפני המקרה היום, על פי גורמים שקרובים לארגון הריצה, התקבלו בימים שלפני התאריך המקורי איומים דרך הפייסבוק והטלפון, שדרשו מהם לבטל את האירוע כיוון שנשים רצות עם טייץ, מה שלא מקובל במגזר הערבי.

 

תחילה נדרשו 40 שוטרים לאבטחה ובגלל ערב פסח, היה קשה לארגן זאת, אך קבוצה דתיים בעיר, הגיעו ביממה האחרונה לעירייה והפעילו לחץ כדי לבטל את הריצה שבו היו אמורים לקחת מאות ערבים ויהודים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים