שתף קטע נבחר

75 שנה אחרי שהחל ללמוד - בן 94 יקבל תואר

לימודיו של אנתוני ברוטו ממערב וירג'יניה נקטעו פעמיים - פעם אחת בגלל מלחמת העולם השנייה ופעם נוספת בשל מחלה של אשתו. 30 שנה אחרי שיצא לגמלאות, יקבל תעודה: "זה נפלא. תמיד היה לי חשוב לסיים ללמוד"

 

"תמיד רציתי לסיים ללמוד". ברוטו והתעודה (צילום: אוניברסיטת מערב וירג'יניה) (צילום: אוניברסיטת מערב וירג'יניה)
"תמיד רציתי לסיים ללמוד". ברוטו והתעודה(צילום: אוניברסיטת מערב וירג'יניה)

תושב מערב וירג'יניה בן 94 עתיד לסיים השבוע את לימודיו לתואר ראשון באוניברסיטה, לא פחות מ-75 שנה לאחר שהחל לעמול עליו. הוא יקבל את התעודה המיוחלת יחד עם 4,500 סטודנטים נוספים שיתחילו את חייהם המקצועיים 30 שנה אחרי שחברם לספסל הלימודים כבר יצא לפנסיה.

 

עוד חדשות בעולם :

בריטניה היא לא ישראל. לפחות לא בפן הנשי

הפילה בשירותים במפעל שמייצר לנו נעליים

כומתות ורובים: כלבי ים במופע רוסי פטריוטי

 

בשנת 1939 נרשם אנתוני ברוטו לאוניברסיטת מערב וירג'יניה, כאשר שכר הלימוד עמד על חמישים דולרים בלבד. ברוטו החל ללמוד הנדסה, בהמשך עבר לחינוך גופני ואף התנסה בלימודי אמנות תעשייתית. הוא כמעט סיים את הלימודים, אך בשנת 1942 גויס לשורות הצבא האמריקני כדי להילחם במסגרת מלחמה העולם השנייה. הוא שירת בחיל האוויר במשך שלוש שנים וחצי. בשנת 1946 שב לספסל הלימודים, אך נאלץ לפרוש שוב כדי לטפל באשתו שחלתה. לאחר זמן קצר החל לעבוד כמכונאי במפעלים שונים.

חוגגים את התואר (צילום: מתוך טוויטר) (צילום: מתוך טוויטר)
חוגגים את התואר(צילום: מתוך טוויטר)
 

בשנות השמונים פרש ברוטו לגמלאות והחל בעיקר לעסוק בפיסול בזמנו הפנוי. בשלב מאוחר יותר החליט שהוא רוצה לחזור ללמוד. בתו, ליסה, שעובדת באוניברסיטת מערב וירג'יניה כמפתחת רשת, אמרה שהמוסד האקדמי יכול לתת לתלמידיו נקודות זכות עבור ניסיון חיים. "חשבתי שזה יהיה ממש נהדר שבשלב זה בחייו הוא יוכל לקבל תואר", אמרה.

 

"אני חושב שזה נפלא. תמיד היה לי חשוב לסיים את הלימודים", סיפר ברוטו לאתר החדשות האמריקני ABC. אשתו, דונה, חיזקה את תחושותיו: "אני חושבת שזה נהדר שהוא יקבל את התעודה אחרי כל השנים האלה. זה בהחלט מגיע לו".

 

דוברת מטעם האוניברסיטה בירכה את הבוגר החדש בשורותיה ואמרה כי הסיפור של ברוטו "משקף את הנחישות וההתמדה של רבים מהסטודנטים בקמפוס. הוא לא נתן לשום דבר בחייו, או לשום אתגר שניצב בפניו, לעמוד בדרכו אל עבר המטרה הסופית שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוניברסיטת מערב וירג'יניה
אחרי 75 שנה - עם תעודה ביד. אנתוני ברוטו
צילום: אוניברסיטת מערב וירג'יניה
מומלצים