שתף קטע נבחר

צאו לבלות: 3 המלצות של יום שני

דווקא היום: ליבי שפרלינג מבקשת שתתנו צ'אנס לערב הכי נחנח של השבוע, עם 3 המלצות קולינריות לא שגרתיות - ערבי פאייה של השף עינב אזגורי ב"סרווסריה", ארוחת מועבט לחלוקה ב"דלידה" וגם תפריטי אוכל מצוינים ואלכוהול במיקום הכי יפה בשדרות רוטשילד

1. ערב פאייה ספרדי בבר הסרווסריה

בשנים האחרונות קשה למצוא אוכל ספרדי ראוי בתל אביב. ספק אם אי פעם הייתה פה סצנה ספרדית אמיתית אבל לפחות היה לנו את הטפאו על שלל הטפאס השמחים (השפית לשעבר, אביבית פריאל, מרהיבה לעשות בימים אלו בטברנת אוזריה המומלצת) ולפניו – את מסעדת אלי אולי היפהפייה שעליה ניצח בגאון השף אנטוניו מנסה.

 

 (צילום: יחסי ציבור) (צילום: יחסי ציבור)
(צילום: יחסי ציבור)

 

ואז נפתחה הסרווסריה, שנפתחה בהשראת הברים העולצים ששוטפים את רחובות מדריד. בימות השבוע, מנגן על המחבתות השף עינב אזגורי מנות בהשראה ספרדית שיש בהן פירות ים, דגים טריים, תמנונים לרוב ואפילו חמון – רגל חזיר מיושנת בסגנון ספרדי. כל זה לצד אוסף ג'ין משובח מרחבי העולם, שהספרדים כה אוהבים (לאחרונה אנחנו נהנים שם מג'ין גורדונ'ס קיוקאמבר קריספ שזמין גם בחנויות המשקאות וניחן בניחוח מלפפונים).

 

אם לא די בשמחה הזאת ובמסורת בראנץ' של שיכורים , ערבי שני מעכשיו מוקדשים שם לפסטיבל פאיות אותנטיות. תוכלו לבחור בין פאייה של נקניקיות עסיסיות, כזאת משובצת שרימפס, קלמארי וחצי סרטן והשווה מכולן – פאייה שחורה עשירה בדיו דיונון ושפע פירות ים. המנות נדיבות ומתאימות מאוד לחלוקה שעושה שמח. מומלץ ללוות עם סנגרייה אסרטיבית, ג'ין מתובל בפרחים או ביינות של יקב רמת הגולן, שנמכרים פה בכוס במחיר משתלם.

 

 

סרווסריה. בן יהודה 48, תל אביב. 03-6477751

 

 (צילום: יחסי ציבור) (צילום: יחסי ציבור)
(צילום: יחסי ציבור)

 

2. ארוחת מועבט ב"דלידה"

שמח בחמארה האירופית שסמוכה לשוק לוינסקי. מוסיקה ערבית מתחלפת בשירים מפסטיבל סן רמו וחוזר חלילה, כרקע לתפריט הקוקטיילים והמשקאות המגוון (על לילֵה שמגישים כאן כבר כתבנו).

 

מה שכן, האוכל כאן הוא העיקר. המנות מושפעות ממטבחי הים התיכון ויש שימוש נרחב בדגים ופירות ים. אהבנו מאד את ברולה הפלפלים החריפים וגבינת הפטה לראשונה וכן רביולי שרימפס וסרטנים בציר סרטנים ופסטיס על חלמון כבוש בעיקריות.

 

 (צילום: אפיק גבאי) (צילום: אפיק גבאי)
(צילום: אפיק גבאי)

 

הכי שווה לקחת ארוחת מועבט, שהיא ארוחת טעימות נדיבה, משמחת ומשתלמת שכוללת גם קינוחים וקנקני אלכוהול, שהולמת מאוד חלוקה. יש גם האפי האוור שווה. עוד פרטים - בעמוד הפייסבוק.

 

דלידה. זבולון 7, תל אביב. 03-5369627

 

 (צילום: אפיק גבאי) (צילום: אפיק גבאי)
(צילום: אפיק גבאי)

 

3. אוכלים בכיף על המרפסת ב"מלגו ומלבר"

מלגו ומלבר, מול כיכר התזמורת ותאטרון הבימה התל אביב, נפתחה כבר לפני זמן מה והחליפה לאחרונה כיוון.

 

יושבים בחוץ, על בר או שולחנות, או בפנים ונהנים מהאוכל המושקע והנעים, למשל רביולי תרד וקרם תירס מתוק על אפונה ושאר ירוקים, פילה דניס עם ירקות צלויים שווים וצלחת פירות ים ברוטב קליל ורענן, מקסים ממש. תפריט היין מלא הפתעות והרכיבה אותו הסומליירית אלה סקר שמקפידה לגוון ולחדש כל הזמן. אל תוותרו על קוקטיילים של קיץ. בשבתות מוגש בראנץ' נהדר. שווה ביקור עוד הערב.

 

מלגו ומלבר. רוטשילד 142, תל אביב. 03-6314214

 

 (צילום: שרית גופן) (צילום: שרית גופן)
(צילום: שרית גופן)

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יחסי ציבור
ערבי פאייה ב"סרסווריה"
צילום: יחסי ציבור
מומלצים