שתף קטע נבחר

איפה תמצאו את האנשים הכי יפים בלונדון?

ב"אקווה שארד", מסעדת הבת של "אקווה", המקום הכי טרנדי בעיר, יותר מ-30 קומות מעל לתמזה. מה קורה במסעדה ובבר הכי שווים בעיר שכבר מזמן כן מחכה לכם? יניב חלילי בדק ונהנה גם בשבילכם

בעשור האחרון התקוטטו תושבי לונדון סביב הקושיה מפלגת המשפחות: לבנות לגובה או לא. התומכים טענו כי יופיה של הבירה הבריטית נשען על בתים נמוכים מהתקופות הויקטוריאנית והג'ורג'יאנית ולכן העיר לא בהכרח ערוכה למגדלי זכוכית בוהקים. המתנגדים טענו כי בירת העולם צריכה להתאים את עצמה למאה ה-21.

הנוף הכי יפה בעיר ()
הנוף הכי יפה בעיר

מהוויכוח הזה צמח מגדל השארד - רשמית, המגדל הגבוה באירופה. 308 מטרים, 72 קומות ונוף עוצר נשימה שמשקיף על כל לונדון. הבניין עצמו נחלק למשרדי יוקרה, מלון דירות נוצץ ומלון שנגרילה בראשו. וכמו מגדלי זכוכית אחרים שצמחו בלונדון בעשורים האחרונים, גם השארד היקצה חלק ממקומו לטובת בידור ושעשועים להמונים, ובו גם מסעדת "אקווה שארד".

 

בערבי אמצע השבוע מתכנסים בקומות ה-31 וה-32 של המגדל הבוהק מקבץ מהאנשים היפים ביותר בלונדון. שישה בארים שונים מציעים תקרובת אלכוהולית משובחת ליושבי וליושבות המקום, שמבינים כי את קוקטייל הג'ין רצוי ללגום כשמביטים בחלק המערבי של לונדון ממעוף ציפור. אבל הקהל הרציני יותר מתיישב לארוחת ערב ב"אקווה שארד", שהיא מסעדת בת של "אקווה", אחת הרשתות המצליחות ביותר בלונדון כרגע.

שארד. קרב על הגובה ()
שארד. קרב על הגובה

"אקווה" מגלמת את כל התהליך המצוין שעבר על המטבח הבריטי בעשורים האחרונים והפיכתו ממטבח שנשען על פיש אנד צ'יפס (והרבה חומץ) למטבח מתוחכם ומלא טעמים, שמתבסס על חומרי גלם מקומיים. כך, חלק גדול מהבשרים בתפריט מגיע משוק הבשר של בורו, שנמצא למרגלות השארד. מה שנקרא: קל"ב. שיטת הבישול נשענת על טכניקות מלאות השראה: צמצום רטבים, בישול מולקולרי ושימוש בחומרי גלם מפתיעים.

 

את הארוחה פתחנו בקוקטיילים היצירתיים למדי של המסעדה, שמגלמים את האלכוהול הבריטי במיטבו ומוגשים תוך מתן הומאז' ללונדון. כך, קוקטייל של ג'ין עם אביסנת ומיץ לימון מוגש בתוך גביע בצורת טלפון ציבורי בריטי אדום. הקוקטיילים לא זולים (15 ליש"ט לאחד בממוצע) אבל טעימים להפליא. בתפריט האוכל אפשר לדגום מנות של דג מקרל סקוטי צלוי עם ווסאבי בסגנון מחוז דורסט, ארטישוק מאודה שהושרה בתמצית תה בריטי עדין, טראפל של תפוח אדמה וסלרי עם גראטין או מנת המנות הבריטיות: בטן של חזיר-חופש, שקיפצץ בשדות רגע לפני שניצוד, המוגש עם תוספות של לפת מפולפלת ובצל ירוק ברוטב חרדל בריטי.

15 פאונד וזה שלכם ()
15 פאונד וזה שלכם

באגף הקינוחים יש מתוקים רבים, אך מסתבר שהקינוח הפופולארי ביותר הוא מגש גבינות עם פירות, בזכות העובדה שהגבינות המוגשות מיוצרות בחבלים שונים של בריטניה ונקנו באותו יום ממש בשוק הסמוך. יותר טרי מזה לא תמצאו בלונדון.

 

ולארוחה המצוינת יש להוסיף את הנוף היפהפה - אם מזמינים מקום מראש, אפשר לבקש שולחן צמוד לאחד מכתלי הזכוכית הענקיים של המסעדה, המשקיף על אחד מחלקי הבירה הבריטית. הסועדים המנסוים לא מזמינים שולחן לשעות הערב המאוחרות, אלא דווקא לשעה שש וחצי בערב – שעה המאפשרת לסעוד את ארוחת הערב השווה לאור השקיעה.

 

ניחוחות הטרנד של המסעדה מגיעים לכל חלק בה - אפילו לשירותים. גברים, למשל, יכולים להטיל את מימיהם תוך שהם מתצפתים על לונדון מהקומה ה-31. אלה הם הרגעים בהם אתה מגיע למסקנה, שאחרי הכל, החיים יכולים להיות גם יפים.

 

Aqua Shard - The Shard, 31 Saint Thomas Street, London 020-3011-1256

www.aquashard.co.uk

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים