שתף קטע נבחר

תיירת מתה במצדה, 25 התייבשו בנחל אוג

בת 20 מעדה ונפלה בשביל הנחש, אך חבריה שמו לב להיעדרותה רק אחרי שעה וחצי. אחרי ניסיונות החייאה נקבע מותה בשטח. מנחל אוג חולצו 25 מטיילות בנות 19 שסבלו מהתייבשות. באזורים אלה נמדדו היום יותר מ-40 מעלות

  

 

תיירת כבת 20 מארצות הברית מתה בצהריים (יום ג') סמוך לשביל הנחש במצדה. הצעירה טיילה במסגרת קבוצתית וכנראה מעדה ונפלה מגובה של שמונה מטרים. חבריה הבחינו בהיעדרה רק כעבור זמן רב, ואיתרו אותה מוטלת על המצוק סובלת ממכת חום. צוות מד"א ביצע בה החייאה אך נאלץ לקבוע את מותה.  

 

תנאי מזג האוויר הקשים והחום הכבד הם שהכריעו את מצבה לבסוף. היא הייתה מוטלת על המצוק כשעה וחצי עד שחבריה איתרו אותה, בטמפרטורה של 40 מעלות.

 

פרמדיק מד"א אורי צחי סיפר: "מתחת למצוק הבחנו בצעירה כבת 20 מוטלת מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פגיעה רב-מערכתית וסימני מכת חום. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה, אך לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה".

 (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

מד החום באמבולנס שפינה את התיירות האמריקניות (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
מד החום באמבולנס שפינה את התיירות האמריקניות(צילום: דוברות מד"א)

אזור האסון במצדה (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
אזור האסון במצדה(צילום: דוברות מד"א)
 

באזור ים המלח חולצו בצהריים 56 מטיילות אמריקניות מנחל אוג, מהן ארבע נשות צוות. 25 מטיילות בנות 19 התייבשו ומצבן קל. הן פונו למרכז הרפואי הדסה, ושם הוכרז נוהל ארוע רב נפגעים. מצבן קל-בינוני והן סובלות מתסמיני התייבשות.

 

הטיול אורגן על ידי מדרשה שבה לומדות צעירות אמריקניות שהגיעו לארץ לתקופה של כמה חודשים. הקבוצה כללה 52 מטיילות, 2 מדריכות, מורה וחובשת.

 

נתאי רייש מיחידת החילוץ מגילות של משטרת מחוז ש"י סיפר ל-ynet: "המטיילות הזעיקו את מד"א וכשהבינו שאולי יש עוד בנות בנחל, אנחנו הוזעקנו למקום. בהתחלה היה הרבה בלאגן. לא ידעו להגיד כמה בנות יצאו לטיול. חלק מהקבוצה היה בנקודה אחרת. הכנסנו אנשים שלנו לסרוק את הנחל כדי לוודא שאין שם אף אחד ולא משאירים מישהו בחום הזה. מי שמצבה היה יותר קשה פונתה באמבולנס. הקלות יותר פונו באוטובוס בליווי של חובשים. חשוב מאוד שאנשים לא יטיילו בימים הקרובים במזג האוויר הזה".

 

חזאי חברת "מטאו-טק" אבי יעקב-זאדה סיפר כי באזור מצדה נמדדו היום כ-40 מעלות ובאזור נחל אוג 42-41. "הטמפרטורות באזור מצדה ונחל אוג עלו לעומת מה שהורגש אתמול", מספר יעקב-זאדה.

 

לדבריו, גל החום הנוכחי הגיע כתוצאה מזרימות רוח יבשות מהמזרח. "אתמול הייתה רוח חזקה יותר והיום עוצמות הרוח שככו מעט", מציין החזאי. ולא רק במצדה ובנחל אוג היה חם. בכנרת הגיעו הטמפרטורות לכ-45 מעלות. בגליל התחתון הורגשו 43 מעלות ובאזור מפרץ חיפה ובעכו נרשמו יותר מ-40 מעלות.

 

באזור מישור החוף והשפלה הורגשה היום הקלה מסוימת לעומת אתמול ובתל אביב נעה הטמפרטורה המקסימלית סביב 30 מעלות בהשוואה ל-41 אתמול. במושב ניר גלים בשפלה נרשם חום קיצוני עם 43 מעלות לעומת היום עם 30 מעלות.

 

ומה צפוי בהמשך? הלילה יהיה עדיין חם יחסית מהממוצע לעונה עם חשש לערפילים או הגבלות ראות במישור החוף, השפלה וצפון הנגב. "מחר עם התפזרות הערפילים", אומר יעקב-זאדה, "תחול ירידה בטמפרטורות ועלייה בלחות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. רק בחמישי, לאחר ירידה נוספת במעלות החום, יהיה מזג אוויר רגיל לעונה".

 

בשישי לא יחול שינוי ניכר, אך בשבת תחול התחממות לקראת גם חום חדש במהלך השבוע הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א
נהרגה בטיול. מצדה
צילום: דוברות מד"א
מומלצים