שתף קטע נבחר

ההאקר ש"פרץ למטוסי נוסעים": פרצתי גם לתחנת החלל

כריס רוברטס עורר בסוף השבוע סערה בעולם התעופה, כשהתפרסם כי טען בפני ה-FBI שפרץ לרשת של מטוס נוסעים במעופו דרך מערכת הבידור. כעת נחשף כי בעבר טען: "פרצתי למערכות תחנת החלל הבינלאומית ושיניתי טמפרטורות"

מומחה אבטחת המחשבים האמריקני כריס רוברטס, שהשבוע פורסם כי הוא נחשד בפריצה למערכות של מטוסי נוסעים בזמן מעופם, טען בנוסף כי הצליח להרחיק לכת עוד הרבה יותר - ופרץ גם למערכות תחנת החלל הבינלאומית.

 

עוד חדשות בעולם :

 

בעולם מדווחים כעת כי בצילומים משנת 2012 שהגיעו כעת לידי האתר Ars Technica נשמע רוברטס טוען כי הוא פרץ גם למחשבי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א. "הסתבכתי משום ש'שיחקתי' עם תחנת החלל הבינלאומית לפני שמונה או תשע שנים", הוא נשמע אומר, "שינינו את הטמפרטורה שם, זה היה די כיף. נאס"א כעסו עלינו. אם הם מתכוונים להשאיר את זה פתוח ולא מוצפן - לעזאזל, זו אשמתם האווילית".

 

לפי הדיווח כעת, באותה הזדמנות טען רוברטס כי הוא ואנשיו גם ניסו לשחק ברכב החלל קוריוסיטי שנשלח למאדים, אולם ללא הצלחה. בנאס"א מכחישים את טענותיו של רוברטס, וטוענים כי איש לא הצליח מעולם לפרוץ לתחנת החלל הבינלאומית. לדבריהם, יש שלל מערכות אבטחה המונעות זאת. גורם בכיר בנאס"א גיחך על טענותיו של רוברטס, וטען שלא ניתן לגשת מבחוץ למערכות של תחנת החלל או של מרכזי השליטה עליה שנמצאים ביוסטון ובמוסקבה. לדבריו, הן גם לא מחוברות לאינטרנט.

 

מגזין הטכנולוגיה WIRED פרסם בסוף השבוע דיווח שעורר הדים בעולם התעופה, והעלה את האפשרות שרוברטס הצליח לפרוץ למערכות של מטוס נוסעים במעופו ולהסיט אותו ממסלולו, בעודו נמצא על המטוס כנוסע. לפי הדיווח, הטענה הזו עולה מבקשה לצו מעצר שהגיש סוכן ה-FBI מארק הרלי נגד חוקר האבטחה רוברטס. הבקשה לצו ניתנה אחרי שרוברטס עוכב לחקירה על ידי סוכנים של הבולשת הפדרלית כשנחת בניו יורק בטיסה של United Airlines משיקגו, משום שלפני צאתה של הטיסה לדרך פרסם בטוויטר ציוץ היתולי שממנו משתמע כי הוא עשוי לחדור למערכות המטוס ולהשפיע על מעופו.

 

לפי הדיווח ב-WIRED, הציוץ הזה הקפיץ כנראה את חוקרי ה-FBI משום שכבר בפברואר טען רוברטס בפני סוכנים של הבולשת הפדרלית כי הוא הצליח בעבר להשתלט על מטוס כלשהו בעודו על המטוס, באמצעות שינוי הקוד במערכת הניהול הממוחשבת שלו. הוא פרץ אליה דרך מערכת הבידור של המטוס - זו שכולנו מכירים בתור המסך הנמצא מול מושבי הנוסעים.

 

לפי הבקשה לצו מעצר, רוברטס סיפר כי הצליח לתת למטוס ההוא פקודה לשנות נתיב, וכי באמצעות תוכנה הצליח לעקוב אחר נתוני הטיסה במערכת המותקנת

בתא הטייס. נדגיש שוב כי המטוס שלמערכותיו פרץ לכאורה מומחה האבטחה אינו מטוס הנוסעים של United Airlines שבירידה ממנו נעצר בחודש שעבר.

 

לפי הדיווח ב-WIRED, רוברטס סיפר בעבר כי פרץ למערכות מטוסים כ-15 פעמים, ולחוקרי ה-FBI הוא הוסיף כי באחת הפעמים הוא השתלט על המטוס לזמן

קצר. כל הטיסות האלה היו כנראה בשנים 2011-2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
תחנת החלל הבינלאומית
צילום: AFP
מומלצים