שתף קטע נבחר

צילום: גיל יוחנן, חיים צח

פרשת פישר: ראש אגף התנועה העיד במח"ש

ראש אגף התנועה של המשטרה, ירון בארי, זומן לעדות פתוחה בעקבות חשד שפישר העביר באמצעות מקורבים כספים לעמותה הקשורה לאשתו של בארי, כשזה כיהן כראש אגף משאבי אנוש במשטרה. בארי ל-ynet: "תקופה קשה, אבל לא ירפו את ידיי"

ניצב ירון בארי (צילום: טל שחר "ידיעות אחרונות") (צילום: טל שחר
ניצב ירון בארי(צילום: טל שחר "ידיעות אחרונות")

ראש אגף התנועה, ירון בארי, נחקר בצהריים (יום ו') בפרשת פישר. בארי זומן למתן עדות פתוחה (כלומר לא נחקר באזהרה), בחשד שפישר העביר באמצעות מקורבים כספים לאשתו של בארי, בעת שבארי כיהן כראש אגף משאבי אנוש במשטרה. החשד עלה בעקבות מידע שמסר קצין המשטרה ערן מלכה, שחשוד גם הוא בפרשה.

 

בארי הכחיש בחקירתו מכול וכול את החשדות נגדו. הוא טען כי לאשתו אין עמותה וכי מדובר בכספים שנאספו לטובת אירוע לילדים בסיכון. סניגורו, עו"ד ליאור אפשטיין, מסר בתגובה: "מר בארי מבקש זה יומיים להגיע למח"ש על מנת לברר את העניין. הוא לא ידע כלל על איסוף הכספים. אין ולו דבר פלילי אחד במעשה הזה, והעובדה היא שמדובר בעדות פתוחה. אני מאמין שגם מח"ש מבינים את העניין ולכן ההגעה שלו הייתה לצורך מתן עדות פתוחה ותו לא".

 

מאוחר יותר בערב אמר בארי עצמו: "למרות התקופה הקשה שאנחנו עוברים, זה לא ירפה את ידיי ואת ידי רעייתי. נמשיך לעשות למען אנשים".

 

פרשת פישר הסתעפה עוד ועוד בשבועות האחרונים. שלשום נודע כי במחלקה לחקירות שוטרים חושדים כי פישר, קצין המשטרה ערן מלכה וקצין נוסף במשטרה היו מעורבים בחקירה שהביאה להפלתו של ראש עיר מכהן בישראל. לפי עדות דרמטית שהגיעה למחלקה לחקירות שוטרים, גורמי אופוזיציה באותה

העיר היו בקשר עם פישר, מלכה וקצין נוסף ופעלו לקידום מעצרו של ראש העיר, שבועות ספורים לפני מועד הבחירות האחרונות.

קצין המשטרה ערן מלכה ועורך הדין רונאל פישר (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
קצין המשטרה ערן מלכה ועורך הדין רונאל פישר(צילום: אלכס קולומויסקי)

כתוצאה מהמעצר והפרסומים, בין היתר, הפסיד ראש העיר המכהן את הכיסא לגורם פוליטי שהפך לראש עיר. התיק עצמו לא הבשיל כמובן לכתב אישום, וספק אם יגיע לכך בעתיד.

 

אתמול הודיעה לשכת עורכי הדין כי החליטה לשלול את רישיון עריכת הדין של מעורבת אחרת בפרשה, רות דוד, בעקבות מעורבותה בפרשת רונאל פישר. בנוסף לכך מבקשים בלשכה לשלול גם את רישיונו של פישר. "אנחנו לא מוכנים שאנשים כאלה יחזיקו רישיון עריכת דין", אמרו.

 

בצעד יוצא דופן, ומבלי לקבל פנייה מגורם שלישי, החליטה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין לפעול לשלילת הרישיון של רות דוד, של רונאל פישר - שכבר

הקפיא את רישיונו לפני כמה שבועות, ושל ערן מלכה. בבקשה שתידון בפני נשיאות לשכת עורכי הדין של מחוז תל אביב והמרכז מבקשים בלשכה לשלול לאלתר את תעודת עורך הדין של מי שהייתה פרקליטת מחוז תל אביב. אחד מנימוקי הבקשה הוא העובדה שהוגש כתב אישום חמור נגד דוד בשל התנהלותה כעורכת דין ויש ראשית ראיה להוכחת אשמתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר "ידיעות אחרונות"
ניצב ירון בארי. זומן לעדות פתוחה
צילום: טל שחר "ידיעות אחרונות"
מומלצים