שתף קטע נבחר

גנרטורים וים רקטות: חיזבאללה מציג את "המנהרות החדשות"

נסראללה שקוע בבוץ הסורי, וכדי להרתיע את ישראל זימנו אנשיו את כתב העיתון "א-ספיר" לסיור במוצבים ובמנהרות של הארגון. "מאז לבנון השנייה השתכללנו - עכשיו המנהרות מאווררות, המזון מוחלף כל חמישה חודשים - ומאות אלפי רקטות, לא רבבות, מוכנות לשיגור". על מנהרות התקפיות הם לא אמרו מילה

כשברקע המעורבות העמוקה של חיזבאללה בלחימה בסוריה כדי לסייע לאסד שנמצא בנסיגה, ועל סף יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, פרסם אתמול (ו') העיתון הלבנוני "א-ספיר" המקורב לחיזבאללה הצצה לא שגרתית, לפחות לכאורה, להכנות של הארגון לעימות הבא עם ישראל. הכתבה מפארת את מעשיו של חיזבאללה ומציירת אותו כצבא חזק המוכן לקרב, על רקע הלחימה הקשה שבה הוא מעורב בחזית הבוערת בסוריה. לא ברור כמה מהכתוב בה אמת וכמה בדיה, אבל אנשי חיזבאללה מתייחסים בה באופן נדיר גם למערך המנהרות של הארגון.

 

כתב העיתון מספר בכתבה שכדי לפגוש את לוחמי חיזבאללה ליד הגבול עם ישראל בדרום לבנון, הוא הגיע מהעיר צור ונאלץ לעצור בבית שידוע לתושבים באזור כמטה של חיזבאללה כדי להחליף את בגדיו למדי צבא, כך שישתלב בסביבה ובטבע ולמזל"טים הישראליים יהיה קשה לזהות אותו. בחלק השני של הכתבה, שפורסם היום, מתוארת יחידת התצפיות של חיזבאללה שעל הגבול, שלפי הידיעה השתדרגה אף היא ומחכה לשעת השין.

במנהרות חיזבאללה, לכאורה, מתוך הכתבה ב"א-ספיר" ()
במנהרות חיזבאללה, לכאורה, מתוך הכתבה ב"א-ספיר"

סוגיית המנהרות מוזכרת בחלק הראשון של הכתבה לא אחת, אבל לא בהקשר של מנהרות התקפיות שנועדרו לחדירה לישראל (כמו אלה ששימשו את חמאס בימי "צוק איתן", ושתושבים בצפון חוששים כי ישמשו באופן דומה את חיזבאללה במלחמה הבאה), אלא בהקשר של שיגורי רקטות משטח לבנון עצמה. כתב העיתון טוען כי חיזבאללה שדרג את המנהרות שלו, וכי הן נמצאות בנקודה קדמית ורגישה מאוד באזור הגבול: "נכון שהאויב גילה את ההשפעות של טכנולוגיית המנהרות עוד במלחמת לבנון השנייה, אבל השיטה התפתחה מאז. סוג הבטון השתנה, מנגנון האוורור התחלף והדרכים להתאים את הנשק ואת המזון השתנו. חשמל מסופק למנהרות 24 שעות ביממה באמצעות גנרטורים שהותקנו מתחת לאדמה".

 

גם בתחום המזון, לטענת אנשי חיזבאללה, חל שיפור ניכר, והם אינם מסתמכים עוד על אוכל משומר, אלא על אוכל שמוחלף במנהרות כל חמישה חודשים, לפני שפג תוקפו, על ידי יחידת לוגיסטיקה. "האוויר במנהרה אינו שונה מזה שיש בחוץ", מעיד כתב "א-ספיר", "יש מכשירים לנטרול הלחות כדי למנוע מהברזל להחליד ויש מאווררים ויציאות חירום. מי שבנו את המנהרות לא שכחו שום פרט. אחרי שהרקטות כוסו בניילון שהוצא ממנו האוויר ובתוכו חומר נוגד לחות, הבנאים לא שכחו להשאיר לצדו את מילות הקוד כדי שאנשי הארגון יוכלו לפתוח אותו במהירות בזמן המלחמה".

 

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. טבעת כסף ל"משגר המצטיין" ()
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. טבעת כסף ל"משגר המצטיין"

"המלחמה טרם הגיעה, אבל היא עלולה להגיע ביום מן הימים", נכתב עוד, "על כן הפעילות מבחינת בניית ביצורים ומנהרות חדשות לא פוסקת אלא נמשכת מסביב לשעון, ובמקום עשרות אלפי רקטות שמוכנות לשיגור יש עכשיו מאות אלפי רקטות". לפי הכתב, חפירת המנהרות נעשית שלא באמצעות ציוד מתקדם במיוחד, כדי להימנע ממשיכת תשומת לב".

 

את המפגש שלו עם "לוחמי ההתנגדות", כפי שהם מכונים בעגה של חיזבאללה, התחיל לדבריו הכתב בארוחת בוקר "עשירה" בבית משפחה המסייעת לחיזבאללה. במוצב שבו הוא ביקר כולם מדברים לטענתו על "מות הקדושים", ומפקד המוצב, החאג' האדי, מספר כי כבר שלוש פעמים הוא ניצל ממוות - פעם אחת ב-1997 בעת פעולה נגד ישראל, פעם שנייה במלחמת לבנון השנייה ופעם שלישית לפני שנתיים בסוריה. חאג' כמיל, פעיל אחר בחיזבאללה, שחזר לאחרונה מעיראק, הציג טבעת כסף על אצבעו, וחברו סיפר כי זו טבעת שניתנה לו אישית על-ידי נסראללה בעקבות פעילותו במלחמת לבנון השנייה: "הוא ממשגרי הרקטות המיומנים ביותר בחלק המערבי של דרום לבנון".

 

"התצפיתנים זיהו חיילי צה"ל ישנים"

"הקרבות שלנו בסוריה, בעיראק ואפילו בתימן הם המשך למערכה העיקרית שלנו - נגד ישראל", אומר אחד הפעילים. אבו מהדי אומר כי ישראל היא זו שלמעשה הרחיבה את מעגל הסכסוך ולא חיזבאללה: "טביעות האצבע שלה ברורות בכל מקום, ואם זו לא היא - אז אלה טביעות האצבע של בנות בריתה. על כן הברירה היחידה של הארגון היא להיאבק בהם היכן שיהיו. חזית הדרום תישאר חזית האם, וכדי להגן עליה אנחנו צריכים להגן גם על הגב שלנו (כלומר על החזיתות האחרות שבהן פועל חיזבאללה). טועה מי שחושב שנוכחות הארגון בסוריה באה על חשבון הנוכחות כאן בלב הדרום. ישראל יודעת את זה היטב, ואם זה לא היה כך, היא לא הייתה מהססת לנצל את ההזדמנות".

התצפיתנים של חיזבאללה ()
התצפיתנים של חיזבאללה

בכתבה מספר הכתב על מעין ביתן או צריף שבתוכו משגר ארטילרי של 120 מ"מ, שנראה מכוון לעבר יעד מסוים בישראל. "השיגור של הרקטה לא מצריך יותר מחמש שניות בעת שמגיעה הפקודה מהפיקוד", נכתב בעיתון. לפיו הכתב, כל המוצבים הקדמיים מחוברים לרשת קווית שפעילי הארגון מתפארים בה כאחד מאמצעי הלחימה שלהם במלחמתם נגד ישראל. "על הפעיל רק להביא את הרקטה מהמחסן הסמוך, ואז להטעין אותה, לשגר - ולהסתתר במנהרה שיוצאת מאותו בית".

 

בחלק השני של הכתבה תיארו ב"א-ספיר" את עבודת התצפיתן ואמרו כי אלו עוקבים אחרי כל צעד שצה"ל עושה. לטענתם, במהלך סיור בשטח הם זיהו חיילי צה"ל ישנים. על פי הידיעה, החיילים נבהלו כשאנשי חיזבאללה איימו להלשין עליהם שהם ישנו - ונסוגו כשהחיילים צילמו אותם.

 

התצפיתנים עובדים במשמרות. בקירות הבית שבו ביקר הכתב תלויות כמה הנחיות מעל המפות הפנורמיות של הגבול: "לא להסתפק רק במעקב אחר מה שהמצלמות קולטות. צריך לוודא מה מתרחש באמצעות המשקפת גם כן. אסור לנטוש את החדר משום סיבה, אפילו אם הראות לקויה בגלל הערפל".

 

נסראללה: להיערך לגיוס כללי למלחמה בסוריה. נשבור את העצמות שלהם

בתוך כך, נאם אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בפורום סגור לרגל "יום הפצוע" ואמר כי ייתכן שחיזבאללה יכריז על "גיוס כללי" של לוחמים לצורך המלחמה בסוריה. " בעבר אמרתי שנהיה היכן שצריך להיות בסוריה. היום אני אומר שאנחנו עשויים להילחם בכל המקומות. כעת הזמן של כולם להתגייס. על חכמי הדת לדבר ועל כל מי שיש לו בן שאהיד לדבר". לדבריו, "אם נהיה נמרצים, נשבור את העצמות שלהם. כל מי שמעכב אותנו או אומר דברים אחרים הוא טיפש, עיוור ובוגד".

 

נסראללה, שאמור לנאום מחר לרגל יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, השווה בין מלחמת האזרחים בסוריה למלחמת לבנון הראשונה: "הסכנה שמאיימת עלינו כעת היא סכנה קיומית שדומה למה שהיה ב-1982". לדידו, "אם לא היינו נלחמים בחלב, חומס ודמשק, היינו נלחמים בבעל-בק, צידון, נבטייה ובעוד ערים לבנוניות. במלחמה הזו, אם חצי מאיתנו ימותו מות קדושים והחצי השני יישאר לחיות בכבוד ובגאווה, זו האופציה הטובה יותר. המצב מצריך הקרבות גדולות".


פורסם לראשונה 22/05/2015 23:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוגדי לחות, מזון מתחלף. במנהרות חיזבאללה
מומלצים