שתף קטע נבחר

דייויד בלאט: "מתחילים להיגמר לי הסופרלטיבים על לברון ג'יימס"

כוכב קליבלנד היה קרוב לטריפל-דאבל ב-82:94 על אטלנטה, המאמן: "אנחנו הביג 1, אנחנו קבוצה אחת". קינג ג'יימס: "יש לי ביטחון בחבריי. אני משחק בצורה נכונה ומנסה לעשות מה שטוב עבור הקבוצה". קרול: "לא הייתי מפספס את המשחק גם עם רגל אחת"

ביום הולדתו ה-55, דייויד בלאט ודאי לא האמין איך יבלה את יום הולדתו ה-56. המאמן הישראלי חגג הלילה (בין שישי לשבת) בסטייל, כאשר קליבלנד שלו טיילה ל-82:94 באטלנטה עם ניצחון חוץ שני ברציפות. כעת היא תחזור הביתה עם 0:2 מבטיח בגמר המזרח כשהיא רחוקה שני ניצחונות מסוויפ ומקום בסדרת הגמר.

 

 

בניגוד למשחק הקודם, הפעם אטלנטה פשוט לא הצליחה להוות יריב ונכנעה למתקפת שלשות של הקאבס (12 מ-30 מחוץ לקשת). בלאט היה צריך להסתדר ללא קיירי ארווינג שסובל מדלקת בגיד הברך, אבל כפי שמתיו דלבאדובה כבר הוכיח במשחק השישי מול שיקגו, ובכלל בפלייאוף - יש על מי לסמוך כאשר הרכז הפותח פצוע או סתם לא בעניינים.

 

היה קרוב לטריפל-דאבל. לברון עם בלאט (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
היה קרוב לטריפל-דאבל. לברון עם בלאט(צילום: רויטרס)

 

האוסטרלי עלה בחמישייה, שמר נפלא על ג'ף טיג שהיה המצטיין בשורות אטלנטה במשחק הראשון ותיבל ב-11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-37 דקות. בנוסף אליו, טריסטאן תומפסון מיגנט אל ידיו כמעט כל כדור וסיים עם 16 ריבאונדים. מעל כולם, כמובן, כיכב לברון ג'יימס עם 30 נקודות, 11 אסיסטים ו-9 ריבאונדים.

 

"יש לי אוצר מילים טוב, אבל מתחילים להיגמר לי הסופרלטיבים ללברון, הוא פשוט שחקן מצויין", אמר בלאט על הסופרסטאר, "עד כמה זה עוזר שיש אותו בקבוצה? אני באמת צריך לענות על זה? הוא קורא את המשחק בצורה נהדרת ורואה דברים לפני שהם קורים. מעבר להכל, הוא מוכן לחלוק את הכדור ולמסור. שחקנים שמקבלים ממנו את הכדור יכולים לתפוס אותו ולזרוק בתנועה אחת, זה יוצא מהכלל. רואים את הגדולה שלו, אבל השחקנים האחרים משלימים אותו".

 

"רואה דברים לפני שהם קורים". בלאט על לברון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"רואה דברים לפני שהם קורים". בלאט על לברון(צילום: AFP)

 

בלאט, צריך לזכור, חסר את ארווינג, אבל גם את קווין לאב, ובכל זאת קליבלנד כבר ביתרון 0:2 אחרי 2 ניצחונות חוץ בגמר המזרח. "אנחנו פשוט משחקים בצורה נכונה וההגנה שלנו ברמה גבוהה", אמר המאמן, "ביג 3? אנחנו הביג 1, אנחנו קבוצה אחת ומשחקים כקבוצה. השלם גדול מסך חלקיו".

 

לברון עצמו דיבר על שיתוף הפעולה עם חבריו: "איך שיפרתי את יכולת החדירה והמסירה? נתקלתי כבר בכל סוגי ההגנות. יש לי את כל הביטחון בשחקנים האחרים ואני מנסה לשים את הכדור בדיוק איפה שהוא צריך להיות. זה משהו שלמדתי בגיל צעיר. אני יודע כמה חשוב למסור ולתת ביטחון לחבריי לקבוצה".

 

הסתדרו בלעדיו. ארווינג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הסתדרו בלעדיו. ארווינג(צילום: AFP)

 

ג'יימס הוסיף: "אני יודע לעשות התאמות במהלך המשחק, וכשיש לך שחקן כמו שאמפרט שקולע בצורה נהדרת, זה מקל עליי. הייתי אגרסיבי, הגעתי לטבעת והיו פעמים שאטלנטה הביאה מולי 2-3 שומרים, זה איפשר לי למצוא את השחקנים האחרים. אתה לא יכול לגרום לי לעשות משהו שאני לא רוצה, אני משחק את המשחק בצורה נכונה ומנסה לעשות מה שטוב עבור הקבוצה".

 

קרול: "גם עם רגל אחת לא הייתי מפספס את המשחק"

בצד המפסיד, דמארה קרול ששיחק עם פציעה, אמר: "כולם יודעים שלא הייתי ב-100%, אבל הייתי על הפרקט. לא אכפת לי אם הייתה לי רגל אחת, לא הייתי מפספס את המשחק הזה". במהלך המשחק נפצע קייל קורבר, עליו אמר מייק בודנהולצר: "מחר נדע מה קורה איתו". המאמן שקבוצתו קלעה רק ב-6 מ-26 מחוץ לקשת, הוסיף: "אנחנו חייבים להיות הרבה יותר טובים בהתקפה, זה חשוב מבחינתנו לקראת המשחק השלישי בסדרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים