שתף קטע נבחר

מתחת לאף: בכיר האסירים במסר לעזה

עבדאללה ברגותי, שמרצה 67 מאסרי עולם בישראל, התראיין לתחנת רדיו ברצועה באמצעות טלפון שהוברח לתאו. במסר לחמאס הוא ביקש להימנע מעיסוק בסוגיית האסירים. שב"ס: "ההברחה תיבדק, יינקטו הליכים משמעתיים"

 

הצליח להערים על שב"ס. עבדאללה ברגותי (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
הצליח להערים על שב"ס. עבדאללה ברגותי(צילום: חגי אהרון)

ראיון מתחת לאף של שירות בתי הסוהר: האסיר הפלסטיני עבדאללה ברגותי, שמרצה 67 מאסרי עולם בכלא רמון, הצליח לקיים ראיון לתחנת רדיו בעזה עם טלפון שהוברח לתאו. בשירות בתי הסוהר הבטיחו לבדוק את הנושא ולהעניש את מי שהיה אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה.

 

ברגותי התראיין לתחנת הרדיו "א-ראי", שנמצא בבעלות ממשלת חמאס לשעבר ברצועה. במהלך הראיון בתוכנית "בני החורין" פנה ברגותי לחמאס ולזרוע הצבאית שלו, וקרא להם שלא למהר להגיע לעסקה שתפתור את סוגיית האסירים. "אנחנו איתנים וממתינים בסבלנות כפי שהתחייבתם כלפינו", אמר ברגותי. "נמשיך לדבוק בכך, בין שנשוחרר היום ובין שבעוד 1,000 שנים".

 

ברגותי גם קרא בראיון לחבריו בגדודי עז א-דין אל-קסאם שלא ירחמו על "האויב הישראלי". הוא ציין עוד כי חמאס ואנשי עזה גרמו לערבים ולתנועת האחים המוסלמים להרים את ראשם. ברגותי בירך בראיון, שנמשך כארבע דקות, את ראמי עודה, ששוחרר מהכלא הישראלי בשבוע שעבר לאחר שריצה 12 שנות מאסר.

 

ברגותי הוא קרוב משפחתו של מרואן ברגותי, לשעבר ראש הפתח בגדה המערבית, אך הוא חבר כאמור בארגון היריב, חמאס, שבו שימש "מהנדס" המטענים של הזרוע הצבאית.

 

אחראי לרציחת 66 ישראלים 

ברגותי הורשע במעורבות בפיגועים שגבו קורבנות רבים, בהם ארבעה פיגועים בולטים בירושלים בתחילת העשור הקודם - בבית הקפה "מומנט", במדרחוב בן יהודה, באוניברסיטה העברית ובמסעדת "סבארו" - ופיגועים נוספים במועדון ה"שפילד קלאב" בראשון לציון ובאוטובוס קו 4 בתל אביב. בסך הכול, עומד מניין

הקורבנות שברגותי נמצא אחראי לרציחתם על 66 ישראלים. כן נמצא אחראי לפציעתם של כ-500. ב-2004 גזר עליו בית המשפט עונש של 67 מאסרי עולם.

 

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "כנראה מדובר בשיחה שקיים ברגותי עם טלפון שהוברח לכלא רמון שבו הוא מרצה את עונשו. בעקבות הראיון שנתן יינקטו נגדו הליכים משמעתיים ונושא הברחת הטלפון ייבדק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים