שתף קטע נבחר

Self-Unfinished: מעבדת ניסויים מרתקת

קסבייה לה רואה לוחץ על כל הכפתורים שמפעילים את הדמיון. ביצירת הסולו "Self-Unfinished" שהציג בפסטיבל ישראל הוא מזמין את הקהל אל תוך מעבדת הניסויים שלו ומעניק חווית צפיה חד פעמית

בכניסה לבית מזי"א בירושלים נדמה היה שיד נעלמה ארגנה פגישת מחזור רב דורית. רקדנים, יוצרים, סטודנטים למחול ונציגי האקדמיה עמסו את קופות הכרטיסים למופע של הכוריאוגרף הצרפתי, קסבייה לה רואה שנערך תחת מטריית פסטיבל ישראל. זו הפעם הראשונה שהוא מופיע בישראל ועבור קהילת המחול והפרפורמנס, הזדמנות חד פעמית לצפות על הבמה בעבודה של יוצר משפיע שמזה עשרים שנה מותח את גבולות הגזרה (תרתי משמע).

 

גם עבור קהל מהשורה - שאם אכן נכח באולם הקטן רשם מיעוט משמעותי - מופע הסולו של לה רואה "Self-Unfinished", מעניק חווית צפייה חד פעמית. בפשטות מוקפדת הוא לוחץ על כל הכפתורים שמפעילים את הדמיון וגורם לך לתהות: מה אני רואה, כשאני רואה? האם אפשר לתחום את הגוף בהגדרות מדעיות בלבד? מהם גבולות הגוף?

מה אני רואה, כשאני רואה? (צילום: katrin schoof) (צילום: katrin schoof)
מה אני רואה, כשאני רואה?(צילום: katrin schoof)
 

במובנים רבים לה רואה הוא רב-מג, להטוטן אשף באחיזת עיניים. הוא חומק מההגדרה הקלאסית של יוצר מחול ולמעשה יותר משפת תנועה, אלו הדימויים מטשטשי הגבולות, גמישות הגוף והתגמשות המחשבה, שהופכים את ה"אני" שהוא, לחומר גלם רב שימושי, ורסטילי ואינסופי כפי שמסגיר שם העבודה.

 

כל רגע נתון מקפל בתוכו חידה ומציע תפישת מציאות אלטרנטיבית. הידיים הם גם רגליים. האברים מתבלבלים. אורגניזמים חדשים נולדים מתוך הקיים וזה מפתיע ומפכח.

 

הגוף, יוצא מהמוכר ועובר טרנספורמציה שהופכת אותו למשהו אחר, מתעתע, דורש פענוח ולא תמיד מובן. לה רואה לא מפחד לקחת נשימה ארוכה ברגעים סטטיים כמעט לחלוטין, אך מה שיכול היה להיתפס כהתרסה, מאפשר לצופה לחקור את הקסם המוזר שנוצר מול עיניו וזה מפעים, מפעיל ומלא הומור.

 

אפשר לפרוש את כרונולוגית הפעולות הפיזיות שהוא מבצע על הבמה הלבנה-בוהקת, לדבר על העיצוב המינימליסטי שכולל כסא שולחן ומערכת סטריאו, או על השקט שנשמר לכל אורכה של העבודה, אך אין בזה כל עניין ממשי.

 

מרכז הכבידה נסב סביב תפישת המוכר כגורם משתנה והגוף על מכלול אבריו כקשת צבעונית של אפשרויות שמתקיימות בו במקביל. אם להקת "פילובולוס" עשתה ממטמורפוזה פיזיולוגית מופע בידור לכל המשפחה, לה רואה נשאר במעבדת הניסויים שלו ומזמין אותך פנימה. זו התנסות מעניינת ומרעננת ששולחת אותך הביתה עם חומר למחשבה על אנשים וחיות אחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: katrin schoof
מי למעלה, מי למטה?
צילום: katrin schoof
לאתר ההטבות
מומלצים