שתף קטע נבחר

סופית: זהבי חלוץ מול בוסניה, גם טיבי ב-11

מוקדמות יורו 2016: אלי גוטמן נעול על ההרכב עמו יפתח במשחק הקריטי (ו', 21:45). בלם מכבי ת"א הועדף על פני עומרי בן הרוש, גרשון יוסט לעמדת המגן. המאמן לשחקנים: "שההפסד הביתי של הבוסנים לקפריסין לא יטעה אתכם - מדובר במגרש סופר קשה". נאתכו: "נצטרך לשחק על הראש של הבוסנים"

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, החליט לפתוח במשחק החוץ מול בוסניה (ו', 21:45) עם ערן זהבי כחלוץ מדומה. לצידו ישחקו בן שהר וטל בן-חיים כשחקני כנף, כאשר שהר וזהבי יבצעו רוטציות במהלך ההתמודדות.

 

 

גוטמן הבהיר לשחקנים כי היכולת שהציגו באימונים לא מטרידה אותו: "חבר'ה, אני לא מתרגש משום אימון, עברנו מספיק כאלה, טובים וטובים פחות. אימון טוב לא מסמן מבחינתי משחק טוב, ואימון רע לא מסמן משחק רע. בואו נהיה מרוכזים, נתכונן במאת האחוזים והכל יהיה בסדר".

 

לאורך כל היום הקרין גוטמן לשחקניו קטעים ממשחקיה של נבחרת בוסניה - נגד קפריסין, אנדורה ובלגיה. "אני הייתי במשחק של קפריסין בבוסניה, בדיוק באותו המגרש. שהתוצאה לא תטעה אתכם. קפריסין יצאו לשתי מתפרצות וניצחו. זה מגרש סופר ביתי וקשה", הבהיר המאמן.

 

מתברר כי גוטמן בחר שלא לקיים בחלון הזמן בין סיום העונה למשחק בבוסניה משחק אימון. מרבית הנבחרות האירופיות העדיפו לקיים משחקי ידידות לקראת המשחק הרשמי שלהן, בעוד שישראל ובוסניה, שלא צלחה במו"מ הכספי מול אחת הנסיכויות, העדיפו לשמור כוח לקראת המפגש הישיר ביניהן. מספר נבחרות דרום-אמריקאיות, בהן צ'ילה שהסכימה להגיע לאוסטריה, רצו לקיים משחק הכנה מול ישראל, וכך גם אזרבייג'ן שבסופו של דבר שיחקה נגד סרביה.

 

גוטמן והשחקנים באימון הבוקר (צילום: נדב צנציפר) (צילום: נדב צנציפר)
גוטמן והשחקנים באימון הבוקר(צילום: נדב צנציפר)

 

הנבחרת קיימה אתמול שני אימונים סגורים בשטגרסבאך, והיום ערכה אימון בוקר שהיה פתוח לתקשורת ובו תרגל גוטמן את ההרכב. במהלך האימון החליט גוטמן להציב ב-11 את איתן טיבי על חשבונו של עומרי בן הרוש. טיבי יעלה כבלם לצידו של טל בן חיים, ורמי גרשון יוסט כתוצאה מכך לעמדת המגן.

 

 "המחנה היה הכנה לבוסניה והיינו צריכים אותו. כל אימון נתן לנו, גם בשביל החדשים וגם בשביל החיבור מחדש", אמר ביברס נאתכו. 

 

"בלגיה לא ברמה שלנו והפסדנו אבל התוצאה שיקרה. השחקנים פה עברו את השלב שאווירה באצטדיון תפריע לנו. נצטרך לשחק חכם ולשחק על הראש של הבוסנים כי הם חייבים ניצחון. הסיפור לא גמור עד שהוא גמור", הוסיף קשרה של צסק"א מוסקבה.

 

בתשע בערב הנבחרת תטוס לסראייבו, ממנה תמשיך לזניצה. מחר בערב הכחולים-לבנים יקיימו את האימון המסכם לקראת ההתמודדות בשישי, אליו גם יגיע יו"ר ההתאחדות, עופר עיני.

 

מדוניאנין: "נצטרך לנקום בישראל"

מי שמתכונן להגעת הנבחרת לבוסניה הוא אקס מכבי ת"א, האריס מדוניאנין, שלא ברור אם יפתח בהרכב. "במשחק הקודם בישראל לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים וראינו מה קרה. הפעם לא חסרה לנו כמות גדולה של שחקנים, כפי שהיה בחיפה", אמר הקשר.

 

שם דגש על המצבים הנייחים של בוסניה. גוטמן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שם דגש על המצבים הנייחים של בוסניה. גוטמן(צילום: עוז מועלם)

 

"נצטרך לנקום בישראל על ההפסד הקודם. לכולן קשה לשחק במגרש הביתי שלנו, ואני מאמין שבסופו של דבר נצא עם שלוש הנקודות. ערן זהבי שכבש הרבה מאוד שערים העונה עבור מכבי ת"א הוא השחקן הכי מסוכן בישראל", הוסיף.

 

הרכב משוער: אופיר מרציאנו; רמי גרשון, טל בן חיים, איתן טיבי, אוראל דגני; ניר ביטון, שרן ייני, ביברס נאתכו, ערן זהבי, טל בן חיים; בן שהר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב צנציפר
ערן זהבי
צילום: נדב צנציפר
מומלצים