שתף קטע נבחר

כצפוי: עתירה לבג"ץ נגד מינוי בר למפקחת על הבנקים

יום לאחר ההודעה הרשמית על מינויה של חדוה בר למפקחת על הבנקים, קבוצת "צדק פיננסי" עתרה לבג"ץ לביטול המינוי. "מינוי בלתי סביר"

אחרי ההודעה על מינוי מפקחת חדשה על הבנקים, מגיע תור הבג"ץ: קבוצת "צדק פיננסי" עתרה היום (ד') לבג"ץ כנגד מינויה של חדוה בר לתפקיד המפקחת על הבנקים במקומו של דודו זקן.

 

  • המינוי: מבנק לאומי לפיקוח על הבנקים

 

בעתירה שהוגשה על ידי ד"ר הראל פרימק, מיקה צור, גיא יוחנן ואסף שגיא, חברי קבוצת "צדק פיננסי", באמצעות עו"ד תומר ברם נכתב כי "עובדת היותה של ד"ר חדוה בר, מנהלת בכירה בקבוצת "לאומי", ובפרט ב"בנק לאומי", שהוא אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, ואשר הורשע בעבירות חמורות רק בעת האחרונה (אותן עבירות שכרגע נמצאות בבדיקה על ידי המפקח על הבנקים והרגולטורים בישראל), הופכת את מינויה של בר למפקחת על הבנקים, ובמיוחד בעת הזאת, לבלתי-סביר בצורה קיצונית, ולכזה המערער באופן משמעותי והרסני את אמון הציבור בפיקוח על הבנקים, בבנק ישראל, ובמוסדות השלטון כולם, מאיים על יציבות המערכת הפיננסית והבנקאית, וכן פוגע אנושות בתקנת הציבור".

 

לדברי עו"ד ברם, "ד"ר חדווה בר, מנוסה ומוכשרת ככל שתהיה, אינה יכולה לשמש כמפקחת על הבנקים. לא יתכן כי מי שעדיין משמשת בכירה באחד הבנקים הגדולים בישראל, תעבור מיד לתפקיד המפקחת על אותו הבנק, במיוחד בעת הזו, עת בנק לאומי נמצא תחת בדיקות וחקירות של הרשויות בארץ ובחו"ל".

 

ברם הוסיף כי " הניסיון לפצל את מוסד הפיקוח על מנת לאפשר לד"ר בר את המינוי גם הוא ניסיון פסול, שמאיין את תפקידו של המפקח על הבנקים. אנו מקווים שבג"ץ יקבל את העתירה, אנו סבורים כי זהו בדיוק המקרה בו בית המשפט צריך להתערב על מנת לשמור על האינטרס הציבורי".

 

נזכיר כי מינויה של בר התעכב לאחר שבבנק ישראל בדקו האם מבחינה משפטית אפשר להגן על מינוי. כמו כן, בר תימנע מלעסוק בענייני בנק לאומי בתקופה של שנה לפחות.

 

ניתן להעריך כי אין זו המשוכה הראשונה עמה תצטרך בר להתמודד. קיימים עוד לא מעט אתגרים מבחינתה ובין הייתר תצטרך לתמרן בין שמירה על יציבות הבנקים ומיתון הרגולציה, לבין הכנסת שהופכת להיות הרגולטור הכי מאיים על מערכת הבנקאית.

 

בר (47), תושבת מבשרת ציון, נשואה ואם לשלושה, עובדת במערכת הבנקאית למעלה מ-20 שנה בתחומי הבנקאות, ניהול הסיכונים והרגולציה. היא החלה את דרכה המקצועית בבנק ישראל ככלכלנית בפיקוח על הבנקים, ובהמשך שימשה ככלכלנית וכראש תחום שוק ההון במחלקת המחקר. בשנת 2008 הצטרפה לבנק לאומי ושימשה כסגנית ראש חטיבת שוקי הון, וב-2010 הקימה את חטיבת ניהול הסיכונים בבנק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רון קדמי
חדוה בר המפקחת המיועדת על הבנקים בנק ישראל
צילום: רון קדמי
מומלצים