שתף קטע נבחר

אישום משמעתי נגד סמנכ"ל משרד רה"מ: לא דיווח שהנהג של נתניהו נאשם בעבירת מין

פרסום ראשון: תובענה משמעתית בנציבות שירות המדינה נגד עזרא סיידוף בגין אי-דיווח על מעשיו של קרוב משפחתו אילן שמואל, ששימש כנהג בשיירת רה"מ והואשם בביצוע עבירת מין בבת 9. סיידוף אפשר לנהג להמשיך לעבוד עוד כשנתיים שבמהלכן נחשד בתקיפות מיניות נוספות, וגם אישר לו רכב צמוד בניגוד לנוהל. פרקליטו של סיידוף: "דיווח באופן מיידי וללא דיחוי"

סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף(צילום: גיל יוחנן)

תובענה משמעתית חמורה הוגשה בימים האחרונים נגד עזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, באשמה שנמנע מלדווח על כך שהוגש כתב אישום חמור נגד אחד מנהגי ראש הממשלה, אילן שמואל, בגין ביצוע עבירת מין בילדה בת 9. כך נודע ל-ynet. על פי התובענה, סיידוף אפשר לאותו נהג, שהוא גם קרוב משפחתו, להמשיך ולנהוג ברכבו של ראש הממשלה אף על פי שתלוי ועומד נגדו כתב אישום.

 

למסמך המלא נגד סיידוף - לחצו כאן

 

התובענה הוגשה בעקבות חקירה שהתנהלה בשנה האחרונה באגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. בתובענה שהוגשה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בירושלים מפרטת עורכת הדין אילה הוניגמן-ליפץ, סגנית ממונה בכיר (משמעת), את האישומים נגד סיידוף: "ב-1 בספטמבר 2010 הועבר אילן שמואל, שהיה נהג בגנזך המדינה, לשמש כנהג בשיירת ראש הממשלה. אילן שימש בתפקיד זה עד ל-1 באוקטובר 2013, אז הוחזר לשמש כנהג בגנזך וזאת עד לאפריל 2014. בין סיידוף לבין אילן קשר משפחתי רחוק, וסיידוף אף סייע לאילן להתקבל לעבודה כנהג במשרד ראש הממשלה.

 

"ב-2 בדצמבר 2011 הוגש נגד אילן שמואל כתב אישום פלילי בגין ביצוע מעשה מגונה בקטינה. תקנון שירות המדינה קובע כי משנודע לאחראי על המשמעת במשרד שעובד משרדו נעצר או נאשם בעבירה פלילית, הוא מחויב להודיע על כך בכתב לממונה הבכיר על המשמעת בנציבות שירות המדינה תוך פירוט פרטי העובד והעבירה שבה הוא מואשם או נחשד".

סיידוף ידע ולא דיווח על שמואל (משמאל) (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
סיידוף ידע ולא דיווח על שמואל (משמאל)(צילום: גיל יוחנן)

בתובענה נכתב כי בשנת 2011 סיפר שמואל לסיידוף על אודות חקירה פלילית שנוהלה נגדו, ובהמשך עדכן אותו כשהוגש נגדו כתב אישום. סיידוף, המשמש כסמנכ"ל המשרד ואחראי על הנהגים, לא דיווח בשום שלב לרן ישי, הסמנכ"ל למִנהל ומשאבי אנוש האחראי על המשמעת במשרד, או לכל גורם רלוונטי אחר, על אודות החקירה הפלילית שהתנהלה נגד שמואל ובהמשך לא דיווח על הגשת כתב האישום. סיידוף טען בחקירתו כי הסתפק בבקשה לשמואל שהוא עצמו ידווח לישי על כתב האישום אך לא וידא שאכן דיווח. שמואל לא דיווח על כתב האישום.

 

יצוין כי סיידוף לא דיווח על המקרה אף שמדובר בכתב אישום חמור על עבירת מין בקטינה, ולמרות העובדה שמדובר בתפקיד רגיש – נהג בשיירת ראש הממשלה – המחייב סיווג ביטחוני גבוה בעקבות קרבתו לראש הממשלה ומשפחתו. לנוכח האי-דיווח המשיך שמואל בעבודתו בלשכת ראש הממשלה כנהגו של נתניהו עוד כשנתיים, עד 1 באוקטובר 2013, אז העביר אותו סיידוף לשמש כנהג בגנזך המדינה – גוף המשתייך למשרד ראש הממשלה.

שמואל מובא להארכת מעצר (ארכיון) (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
שמואל מובא להארכת מעצר (ארכיון)(צילום: גיל יוחנן)
 

באפריל 2014 נעצר שוב שמואל בחשד לעבירות מין שביצע בילדות, לרבות אינוס, מעשים מגונים ושורה של מעשי סדום. העבירות החדשות בוצעו על פי החשד, בין השאר, בתקופה שבה המשיך שמואל לשמש נהגו של נתניהו. שמואל נתון עד היום במעצר, והמשפט שלו בשתי הפרשות טרם הסתיים.

 

חרף העובדה ששמואל סיים את תפקידו כנהג שיירת ראש הממשלה באוקטובר 2013, וחזר לשמש כנהג בגנזך המדינה – אישר סיידוף, על דעת עצמו, כי אילן ימשיך להחזיק ברכב צמוד וזאת עד ל-1 באפריל 2014, עת נעצר בגין התיק הפלילי השני שנפתח נגדו. סיידוף אישר לשמואל להחזיק ברכב צמוד במשך חצי שנה לאחר שסיים את תפקידו – תוך התעלמות מהנחיית חשב משרד ראש הממשלה שהורה לו לקבל לכך אישור מהחשב הכללי במשרד האוצר.

 

בתובענה המשמעתית נכתב: "במעשיו אלו נמנע סיידוף מלדווח על אודות חקירה פלילית והגשת כתב אישום חמור נגד שמואל, למעשה אפשר לשמואל להמשיך ולשמש נהג השיירה, הגם שתלוי ועומד נגדו כתב אישום, וכן אישר לאילן להמשיך ולהחזיק רכב צמוד במשך שישה חודשים לאחר שהסתיימה זכאותו לכך, וכל האמור כשבין הנאשם לשמואל היכרות מוקדמת מחוץ למקום העבודה. בכך פגע סיידוף במשמעת, הפר את הוראות תקנון שירות המדינה ואת הנחיות משרד ראש הממשלה והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה".

 

במאי אשתקד הואשם שמואל בשתי עבירות של אונס ילדות, ניסיון לביצוע מעשה סדום בילדה ועבירות רבות של ביצוע מעשים מגונים בילדות ונערות. בכתב האישום נטען כי שמואל נהג להיכנס לחדרה של אחת הקורבנות, השכיב אותה על המיטה, תקף אותה מינית ולחש באוזנה: "תחבקי אותי" ו"תנשקי אותי".

 

עורך הדין גדי טל, פרקליטו של עזרא סיידוף, מסר בתגובה: "מר סיידוף דיווח על חקירתו של מר שמואל לאחראי על המשמעת במשרד ואת זה עשה באופן מיידי וללא דיחוי. נשאלת השאלה מדוע נציבות שירות המדינה עצמה נמנעה לנקוט כל פעולה עקב החקירה וכתב האישום האמורים, שלמיטב הבנתנו ידעה עליהם לפני זמן רב מאוד, ייתכן שאף לפני מר סיידוף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
עזרא סיידוף
צילום: גיל יוחנן
מומלצים