שתף קטע נבחר

הונדה מאשרת: הרוגה נוספת בפרשת כריות האוויר

יצרנית הרכב היפנית הודיעה שנהגת נוספת נהרגה בעקבות הכשל בכריות האוויר של טאקאטה, שגרר שורת קריאות לתיקון גם בישראל

נהגת שנסעה בהונדה סיוויק משנת 2005 והייתה מעורבת בתאונה, נהרגה בגלל כשל בכריות האוויר - כך מאשרת חטיבת הרכב האמריקאית של הונדה. מדובר במקרה מוות שביעי בארה"ב בעקבות הכשל, שגורם להתפרקות כרית האוויר ואחראי לקריאת מספר שיא של מכוניות למוסכים - כמעט 34 מיליון בארה"ב בלבד.

 

 

בהודעה שפורסמה הונדה הביעה צער בפני המשפחה על המקרה, ונמסר כי היצרנית העבירה את כל המידע שברשותה ל-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים. זאת בתום חקירה שבוצעה בנושא על-בסיס הדו"ח המשטרתי, דו"ח רפואי ובחינה של הרכב.

 

המנגנון הפגום של טאקאטה (צילום: AP) (צילום: AP)
המנגנון הפגום של טאקאטה(צילום: AP)

 

דובר הונדה אמריקה, כריס מרטין, ציין כי הודעה על קריאה לתיקון לכריות האוויר במכונית המנוחה, נשלחו לביתה ב-2 באפריל. למרבה הצער, ההודעה הגיעה לביתה כפי הנראה לאחר התאונה. "הונדה מתנצלת על כך שההודעה הכתובה כפי הנראה לא הגיע לגברת לאנגלינאיס לפני התאונה", ציין הדובר. לדבריו, ההודעות ללקוחות נשלחו במספר שלבים החל מחודש יוני 2014, זאת מכיוון שטאקאטה התקשתה לייצר מספיק מנגנוני כריות אוויר כדי לאפשר החלפתם בכל המכוניות שנחשדות כפגומות.

 

משפחת ההרוגה כבר הודיעה על הגשת תביעה פדרלית נגד הונדה, בטענה שהכריות הן שגרמו למותה. נכון לעתה ידוע על למעלה מ-10 מקרי מוות שקושרו לכשל בכריות האוויר ברחבי העולם, כולם במכוניות הונדה. עם זאת, הכשל התגלה במספר גדול של יצרניות שהשתמשו בכריות האוויר של טאקאטה - בהן טויוטה, מאזדה, ניסאן, ב.מ.וו ואחרות.

 

גם בישראל נקראו מכוניות לתיקון לא אחת במשך השנה האחרונה. לאחרונה היו אלו טויוטה וסובארו - עם כמות מצטברת של יותר מ-30 אלף מכוניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המנגנון הפגום
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים