שתף קטע נבחר

מצחיק ומצויר: קרב ההסברה נגד חמאס

סרטון שהעלה משרד החוץ מתאר כתב זר שמספר על החיים בעזה. "אין כאן טרוריסטים", אומר הכתב כשברקע פעילי הזרוע הצבאית. לאחר שקיבל משקפיים ראה את האמת. "תפקח את העיניים – הטרור שולט בעזה". צפו

 

 

 

 

לאחר פרסום דו"ח המענה הישראלי למבצע צוק איתן ורגע לפני פרסום דו"ח האו"ם, ישראל ממשיכה בקרב ההסברה ברשתות החברתיות: משרד ראש הממשלה העלה לפייסבוק ולטוויטר שקפים שמציגים את הממצאים המרכזיים בדו"ח, ובמשרד החוץ החליטו לקחת את הדברים צעד אחד קדימה: הם העלו סרטון אנימציה היתולי שכותרתו "תפקח את העיניים על מה שקורה בעזה". צפו בסרטון.

 

בסרטון הקצר נראה כתב זר מתראיין על רקע עזה ומספר על החיים ברצועה דרך העיניים שלו: "אנו כאן במרכז עזה, וכמו שאתם רואים אנשים מנסים לחיות חיים שקטים. אין כאן טרוריסטים, רק אנשים רגילים", אומר הכתב. מאחוריו בינתיים נראה מחבל מציב רקטה ומשגר אותה – וממש מאחוריו פוסעת אישה עם רעלה עם התינוק שלה בעגלה.

 

בהמשך מספר הכתב על ביקורו במה שהגדיר "העיר התת-קרקעית של עזה" וברקע פעילי הזרוע הצבאית של חמאס עם טילים ונשק, ושלט שעליו כתוב: "מינימום שמונה טרוריסטים יכולים להיכנס לכל מנהרה". "זהו ניסיון מרתק של חמאס לבנות מערכת רכבת תחתית חדישה שתכניס את שירותי התחבורה של עזה למאה ה-21", אומר הכתב.

"מערכת תת-קרקעית שתביא את עזה למאה ה-21". לא כך הדבר (צילום: מתוך יוטיוב) (צילום: מתוך יוטיוב)
"מערכת תת-קרקעית שתביא את עזה למאה ה-21". לא כך הדבר(צילום: מתוך יוטיוב)

 (צילום: מתוך יוטיוב) (צילום: מתוך יוטיוב)
(צילום: מתוך יוטיוב)

בפריים השלישי בסרטון נראה הכתב הזר וברקע פלסטיני עם דגל הגאווה. "אין ספק שהחברה הפלסטינית כאן ליברלית ופלורליסטית וחמאס מאפשר לכולם לחיות בכבוד", אומר הכתב בזמן שחמוש של חמאס חוטף את הפלסטיני הגאה. 

 

אז מגיחה צלמת הסרטון ונותנת לעמיתה משקפיים. "אולי עכשיו תראה את המציאות של החיים כאן תחת שלטון חמאס". הכתב מרכיב את המשקפיים, אך הוא מתמוטט ברגע שהוא פוגש את המציאות האמיתית. הצלמת מסכמת: "תפקח עיניים – הטרור שולט בעזה".

 

בכיתובית לסרטון כתב משרד החוץ: "חמאס השתלט בכוח על עזה בשנת 2007. מה הם עשו מאז? דיכאו את האוכלוסייה המקומית והשקיעו מיליארדים בטרור נגד האוכלוסייה האזרחית של ישראל. חלק מהאנשים העדיפו לעצום את עיניהם מול המציאות בשטח. מה איתך?"

 

משרד החוץ פרסם אתמול את הדו"ח הישראלי, שבו הוצגו פשעי המלחמה של חמאס ושל ארגוני טרור נוספים ברצועת עזה. לפי הדו"ח, 44 אחוזים לפחות מכל ההרוגים הפלסטינים במהלך המבצע זוהו באופן ודאי כפעילים צבאיים של חמאס או של ארגוני טרור אחרים ברצועת עזה.

 

הדו"ח הציג עדויות וחומרים המוכיחים לטענת ישראל כי האסטרטגיה של חמאס הייתה למשוך את הלחימה לאזורים עירוניים מיושבים ולהשתמש בנוכחות של האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

 

הדו"ח הישראלי מפרט גם כמה מקרים שבהם טרוריסטים התחזו לאזרחים ולחיילי צה"ל, מפקדות צבאיות פעלו מתוך בתים אזרחיים, מסגדים שימשו כעמדות צלפים, בתי ספר שימשו כמחסני נשק, מטעני חבלה הוטמנו במבנים אזרחיים ומנהרות נחפרו מתוך בניינים אזרחיים ואזורי מגורים.  

 

בין השאר כלל הדו"ח מסמך סודי של צה"ל מהמבצע בעזה ובו הסברים כיצד ניסו בכל דרך למנוע פגיעה באזרחים באמצעות מודיעין מדויק, התייעצות צמודה עם משפטנים ותנאים מחמירים שבהם מותר לתקוף. 

 

היום צפוי להיות מוגש דו"ח האו"ם (לשעבר ועדת שאבאס) לבדיקת מבצע צוק איתן למועצת זכויות האדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך יוטיוב
הכתב הזר ומאחוריו חמוש חמאס עם טיל
צילום: מתוך יוטיוב
מומלצים