שתף קטע נבחר

הבריחה מהכלא השמור: האסירים שכבו עם התופרת ורצו לרצוח את הבעל

בארה"ב בודקים חשד כי שני הרוצחים האלימים שברחו מאחד מבתי הכלא השמורים ביותר, קיימו קשר מיני עם ג'ויס מיצ'ל שסייעה להם לברוח, וזממו לרצוח את בעלה. המצוד נמשך, חשש שהאסירים ברחו למכסיקו או לקנדה

הרוצחים מאט (מימין) וסוויט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הרוצחים מאט (מימין) וסוויט(צילום: EPA)

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים היום (ג') כי החוקרים בודקים אפשרות ששני הרוצחים המסוכנים שברחו מבית הסוהר "קלינטון" במדינת ניו יורק, אחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בארצות הברית, התכוונו לרצוח את בעלה של ג'ויס מיצ'ל, עובדת הכלא בת ה-51 שסייעה להם במבצע הבריחה שמסעיר את אמריקה. הדיווח הזה מובא בין השאר ב"ניו יורק דיילי ניוז", ברשת NBC וב-CNN, ונטען בו גם כי מיצ'ל קיימה קשר מיני עם שני האסירים הנמלטים.

 

כשהתובע נשאל על הפרטים החדשים הוא הסתפק באמירה: "אין תגובה". גם אם השניים אכן התכוונו לרצוח את הבעל, לא ברור אם מיצ'ל הייתה מודעת לכך.

 

עוד חדשות בעולם :

 

שני האסירים נמלטו לפני כמעט שבועיים מכלא שמור בעיר דנמורה שבצפון-מזרח ארה"ב, לא הרחק מהגבול עם קנדה. מאז מתנהלים אחריהם חיפושים בהשתתפות מאות בני אדם, והחשש הוא כי הם הספיקו כבר לחצות את הגבול לקנדה או למכסיקו. השניים הם דיוויד סוויט, בן 34, שנידון ל-25 שנות מאסר בגין רצח של איש רשויות אכיפת החוק, וריצ'ארד מאט, בן 48, שנידון למאסר עולם בגין חטיפתו, עינויו, רציחתו וניסור גופתו של המעסיק שלו לשעבר ב-1997.

ג'ויס מיצ'ל בבית המשפט (צילום: AP) (צילום: AP)
ג'ויס מיצ'ל בבית המשפט(צילום: AP)

מתקן הכליאה השמור קלינטון (צילום: AP) (צילום: AP)
מתקן הכליאה השמור קלינטון(צילום: AP)

השניים ברחו מהכלא אחרי שקדחו וחפרו את דרכם אל מערכת מנהרות שהובילה אותם החוצה, ולאחר מכן נעצרה ג'ויס מיצ'ל, התופרת של הכלא הנאשמת שסייעה להם. לטענת החוקרים היא סיפקה לשניים כלים שסייעו להם לברוח, וכעת מתברר כי היא גם אמורה הייתה למלט אותם ברכבה ואולי אף להסתיר אותם בביתה - אך ברגע האחרון היא קיבלה רגליים קרות, לטענתה משום שהבינה שהיא "עדיין אוהבת את בעלה".

 

לפי הדיווחים בארה"ב, החוקרים מנסים להבין כעת מדוע מיצ'ל הסכימה לסכן את עצמה כל-כך. בין השאר נבדקת האפשרות ששני האסירים איימו עליה וסחטו אותה. היא הודתה בפני החוקרים כי חזרה בה מהתוכנית להסיע את השניים ברכבה משום שלא רצתה ששני האסירים יפגעו בבעלה, אולם לא ברור אם ידעה עובדתית שהם מתכוונים לפגוע בבעל - ומדוע. החוקרים מאמינים שגם הבעל עצמו ידע דבר מה על תוכנית הבריחה בימים האחרונים שקדמו לה.

מכאן הם ברחו. "הייתה אמורה לחכות עם רכב מילוט" (צילום: AP) (צילום: AP)
מכאן הם ברחו. "הייתה אמורה לחכות עם רכב מילוט"(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

יותר מעשרה ימים, ומאות עדיין מחפשים (צילום: AP) (צילום: AP)
יותר מעשרה ימים, ומאות עדיין מחפשים(צילום: AP)

גורמים המעורים בפרטי החקירה טוענים כי מיצ'ל קיימה קשר מיני עם שני האסירים, וכי אמרה לחוקרים שהשניים לא חשפו בפניה את היעד שאליו יברחו, אלא הסתפקו באמירה שהוא יהיה במרחק של כשבע שעות נסיעה. כמו התובע, גם עורך דינה של מיצ'ל סירב להגיב כשנשאל אם השניים היו אמורים לרצוח את בעלה של מיצ'ל.

 

סיפור הבריחה של סוויט ומאט, שנראה כאילו נלקח מתוך סיפורו של סטיבן קינג המוכר כסרט "חומות של תקווה", הוא מקרה הבריחה הראשון מהמתקן השמור ביותר. הכלא קיים כבר 150 שנים וזכה לכינוי "סיביר הקטנה" בשל הריחוק מהעיר ניו יורק ומזג האוויר הקר באזורו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
התופרת שסייעה לאסירים להימלט. ג'ויס מיצ'ל
צילום: AP
מומלצים