שתף קטע נבחר

'כולנו רוצים להתקבל למועדון שלא רוצה בנו'

אבי קושניר הגיע לאולפן ynet לשוחח על "גם הוא באצילים" - הצגה חדשה בכיכובו בתיאטרון הקאמרי. על הדרך התייחס לסוגיית השחקן נורמן עיסא: "הוא דו קיום בהתגלמותו, הוא החזון. עליו נפלתם? זו מלחמה לשם מלחמה"

 

את השחקן אבי קושניר אפשר לראות בימים אלה על במת הקאמרי בקומדיה "גם הוא באצילים" מאת מולייר. העיבוד העכשווי של הבמאי אודי בן משה מבוסס על תרגומו של נסים אלוני. לצדו של קושניר, בתפקיד הראשי, גלריה של שחקנים בהם ענת וקסמן, יצחק חזקיה ואורי רביץ.

 

"כל אחד מאיתנו רוצה להיות חבר במועדון כלשהו שלא רוצה אותו. זה אנושי", אומר קושניר בראיון על ההצגה, "מולייר מבקר את זה במובן החברתי. הוא רוצה לומר: תהיה אתה. יהיה לך טוב".

 

קושניר משחק בהצגה נובוריש שמגיע מהביבים וחולם להיות חלק מהחברה הגבוהה. כדי להגיע לשם הוא מנסה לקנות לעצמו בכסף גינונים של אציל: הוא לומד בלט, מוזיקה קלאסית, פילוסופיה, נימוסים והליכות, וסייף. "אני לא חייב להתחבר לדמות שאני משחק, אבל אסור לי לשפוט אותה", הוא מודה, :אני אוהב את מר ז'ורדן על התמימות שבו. הוא כמו ילד".

 

במהלך הראיון התייחס קושניר גם לסערה שגררו הצהרותיה השנויות במחלוקת של שרת התרבות הנכנסת, מירי רגב ואמר: "היא אמרה: אתם קבלתם 20 מנדטים. אנחנו קיבלנו 30 מנדטים. אני שואל מי זה אנחנו ומי זה אתם? ואם להתייחס לנושא המהומה - נורמן עיסא, כל העניין בכלל לא ברור לי. נורמן עיסא הוא החזון של המקום הזה. נורמן ישראלי, ערבי, נוצרי, נשוי לאישה יהודייה, הקים ביחד איתה תיאטרון ביפו לילדים ערבים ויהודים, דו קיום בהתגלמותו. נורמן הוא החזון. עליו נפלתם? עליו? מישהו פה התבלבל. יש פה לדעתי מלחמה לשם מלחמה".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אבי קושניר
צילום: ירון ברנר
לאתר ההטבות
מומלצים