שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

הקבוצה הכי גרועה שהייתה למכבי / טור

עונה שלמה עבדו הצהובים בשביל יתרון הביתיות, ואיבדו אותו בשני הפסדי בית. השיתוף של מרקז היינס בחמישייה הזכיר ניסיון החייאה לבר־מינן. זרוק ונתפלל שיצליח. אריה מליניאק מנתח את הכישלון של מכבי ת"א

לקבוצה שמובילה על מכבי ת"א , במיוחד ביד אליהו, פתיחת הרבע הרביעי היא הזמן הקריטי. מיקי ברקוביץ', שניצח בשביל מכבי כל כך הרבה משחקים בהיכל, צפה בה אתמול מהיציע. כשהיה 56:60 לאילת, אריק שיבק – שקיבל לפני כמה חודשים קבוצה מועמדת לירידה, וניצח מאז 15 מ־23 משחקים – עשה מהלך מבריק והכניס את ברקוביץ' ג'וניור.

 

ניב הוריד את עומס הובלת הכדור מאפיק נסים, שיחרר אותו לקליעה, הוסיף שני סלים ואסיסט, ויחד עם עמית שמחון ואלישי כדיר הוביל רביעייה ישראלית בחיזוק של אדריאן יוטר, לסנסציה הגדולה בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי. כך צריכה להיראות קבוצה ישראלית.

 

בפעם האחרונה שמכבי הפסידה אליפות בסדרה, זה קרה ב-1992/93 כשפיני גרשון אימן את גליל עליון. אתמול הוא ישב על הספסל, עוזר של גיא גודס, ושניהם ניסו להוציא מים מהסלע - הקבוצה הכי גרועה שהייתה למכבי ת"א ב־20 השנים האחרונות, ואולי בכלל. עונה שלמה עבדו בשביל יתרון הביתיות, ואיבדו אותו בשני הפסדי בית. לא ייאמן.

 

תנו לאילת 10 פעמים להוביל ב־10 נקודות על מכבי ת"א ברבע האחרון, והם ייקחו אולי שני משחקים. אחד מהם קרה אתמול. במכבי ניסו ליצור אווירת יורוליג, עם סרטי וידיאו והצגת שחקנים. הדקורציה לא עושה הבדל כשיש לך קבוצה כזאת.

 

פיני גרשון. האחרון שעשה את זה למכבי (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
פיני גרשון. האחרון שעשה את זה למכבי(צילום: אבי רוקח)

 

עוד לפני פתיחת העונה חשבתי שלבנות קבוצה על פארגו זו טעות. כשסופו מסוגל לרוץ שלוש דקות וקצת, ברור שמשחקים "סמול בול". לינהארט ורנדל לא קיימים בהתקפה. השיתוף של מרקז היינס בחמישייה הזכיר ניסיון החייאה לבר־מינן. זרוק ונתפלל שיצליח. ברבע השלישי היינס עשה 8 נקודות ראשונות, אבל אילת רצה ל־27 נקודות ברבע!

 

מאחר שאילת שומרת סוגים שונים של אזורית, והרחבה מכוסה היטב, הפיק־אנד־רול בין פארגו לטיוס מניב רק זריקות לשלוש של הראשון, כי המסירה פנימה סגורה. נגד ירושלים זה יהיה יותר מסובך, אבל דיה לצרה בשעתה. לאילת יש כוח התקפי, ומה שמפתיע, היא לא תלויה בקליעה של קאליף וואייט. בדקות שהוא נח, הם משחקים לא פחות טוב.

 

ג'רמי פארגו. טעות לבנות עליו קבוצה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ג'רמי פארגו. טעות לבנות עליו קבוצה(צילום: עוז מועלם)

 

להזכירכם, אלישי כדיר הגיע לאילת מירושלים. המעבר עשה לו טוב, בשבוע הבא נראה כמה טוב. עמית שמחון מעלה את המשחק שלו מיום ליום, ולא נחנק בסיום על קו העונשין. אבל הכבוד לאפיק נסים. הבחור עבר כל מה שאפשר באירופה, ומתברר שגם בגיל 34 אפשר להעפיל לעוד שיא. ירושלים, ש"גרמה" להחלפה של דן שמיר בשיבק, מקבלת אותו בגמר עם אילת החדשה. תם הטקס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סופוקליס שחורציאניטיס
צילום: עוז מועלם
מומלצים