שתף קטע נבחר

מעולים בחיפושי עבודה? כך תעבדו בזה

מתלבטים האם להפוך את תחום גיוס העובדים לקריירה? לפניכם 5 סיבות טובות לעבוד בתחום

תחום הגיוס קיים אמנם שנים רבות, אך בשנים האחרונות עלתה קרנו וכיום מגייס או מנהל גיוס נחשבים למקצועות מבוקשים ויוקרתיים. התפקיד לא דורש רק הכרה של המשרות הפנויות או של המועמדים הפוטנציאליים, אלא שילוב בין השניים, לצד ראייה ארגונית רחבה ויחסי אנוש מצוינים.

 

 

ג׳יימס קאן, יזם ומקים חברת הגיוס הגדולה Alexander Mann Group, טוען כי גיוס הוא אחד המקצועות המעניינים והמשתלמים ביותר בתעשייה: "התחלתי את הקריירה שלי כמגייס, וגיליתי שזו אחת החוויות הערכיות ביותר אשר צברתי במהלך חיי. המקצוע היה מאתגר, מתגמל, אבל יותר מכל – כיף. תעשיית הגיוס היא נהדרת, מלאה באנשים מבריקים ביותר. לא פלא שאני עדיין מקדיש חלק ניכר מהזמן שלי כדי לפתח את תחום הגיוס".

 

קאן לא מסתפק בזה ומציע בטור שכתב עבור רשת LinkedIn חמש סיבות, שמסבירות מדוע מקצוע הגיוס הוא מוצלח במיוחד:

 

1. כי זו קריירה, ולא סתם עוד עבודה - העבודה בתחום הגיוס דורשת סט כישורים ספציפי, מה שהופך אותה לעבודה שלא כל אחד יוכל להצטיין בה. תפיסה שגויה נפוצה של המקצוע היא שהגיוס הוא כמו עבודות מכירה ושיווק אחרות, בהן מצטיינים אנשים אשר ״יודעים למכור״ ולא יותר מכך. אך זהו לא המקרה אצל מגייסים מובילים. הגיוס הוא חלק מכל תהליך חשוב של ארגון, מה שהופך את המקצוע לחשוב במיוחד. זוהי לא עוד משרה, אלא קריירה תובענית ומתמשכת, אשר מכילה אופציות קידום רבות, ואפשרויות התפתחות אישיות ומקצועיות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

2. כי יש בו פוטנציאל לתגמול כלכלי גבוה - נאמר מראש: לא תמיד תחום הגיוס הוא מתגמל. אך במקרים רבים, התשלום למגייס לא מבוסס רק על וותק (ולפעמים כלל לא), כי אם גם על הישגים. על כן, אם העבודה נעשית בצורה נכונה, גיוס יכול להיות מקצוע מתגמל כלכלית במיוחד. אם תעקבו אחר התהליך הרצוי, תצליחו לבצע את העבודה ולמצוא את האנשים הנכונים למשרות הנכונות, מה שילווה בתגמול כלכלי.

 

3. כי הוא פלטפורמה מעולה לפיתוח תקשורת בין אישית - תחום הגיוס דורש מכל אחד ואחד לקיים אינטראקציה עם הסובבים אותו בתפקיד, מדי יום, ועם השנים האינטראקציה הזו מעמיקה יותר ויותר. עם הופעתם של האי-מייל, המדיה החברתית והטלפונים הניידים, עומק התקשורת אליו ניתן להגיע עם העמיתים הוא כמעט אינסופי. כמגייס ניתן לחוש סיפוק יומיומי דרך הידיעה כי סייעתם לאנשים למצוא עתיד טוב יותר ומחייה מספקת ונוחה יותר. זהו מקצוע אשר מניע את התעשייה כולה, ובמיוחד את האנשים תעשייה.

 

קאן מספר כי יש ציטוט אשר מסכם את שלל יתרונות המקצוע מפי דייל קרנגי, סופר ומפתח שיטת קרנגי לפופולאריות, מודעות עצמית ועמידה מול קהל, ובאופן כללי אחד מהאנשים המשפיעים ביותר על עולם העסקים של המאה העשרים: ״תוכל לרכוש יותר חברים בחודשיים על ידי התעניינות באנשים אחרים, מאשר תוכל לרכוש בשנתיים על ידי ניסיון לגרום להם להתעניין בך". 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

4. כי הוא מקצוע מאתגר וממוקד מטרה, אך עדיין גמיש - כמו כל תפקיד אשר קשור לתחום המכירות, הצלחה והגשמת המטרות שלכם יהיו המפתח לקריירה מוצלחת בתחום הגיוס. עם זאת, ביצוע והגשמת המטרות מתבצעים בדרכים שונות ואינדיבידואליות.

 

בהרבה ממאמרי הדעה שלו מדבר קאן על תהליך ומבנה, אך במקצוע הגיוס יש באופן יחסי גמישות גדולה מאוד, שממשיכה להפוך את תחום הגיוס למעניין ומשתנה בהתאם לעבודות השונות. היופי במקצוע הוא התאמתו הייחודית לחברה, לתקופה ולזמנים, ולמגייס עצמו. וכמובן, שווה לציין כי ברוב המקרים, העבודה מתרחשת בעיקר בשעות היום בימי חול, ולא בסופי שבוע ובחגים. זה חשוב מאוד בעידן בו עובדים מחפשים באופן מובהק (ובצדק) איזון בריא בין עבודה לפנאי.

 

5. כי הוא יוצר תחרות בריאה - תחום הגיוס הוא תחום תחרותי, ועל כך אין עוררין. גם אם התחרות לא תורגש במקום העבודה, היא תורגש אל מול ארגוני גיוס אחרים. תעשיית הקיום היא רוויה ומלאת מתחרים, ומי שנכנס לתעשייה מגלה מהר כי אישיות ואופי הם האלמנטים אשר מייחדים את הסוכנויות והיועצים הטובים ביותר מהשאר. אם אתם משגשגים בסוג כזה של סביבה, בה אתם חושבים כי הקסם והיכולות האישיות שלכם יסייעו לכם לסלול את דרככם, ולא מפחדים ממתחרים ראויים - הגיוס יהיה מקצוע מתאים במיוחד עבורכם.

 

אם תתמידו - תצליחו

גם טוני סורנסן, מנכ״ל ומייסד חברת הייעוץ והגיוס Versique, מאמין כי תחום הגיוס במידה רבה דומה לביטוח: אם תתמידו במשך חמש שנים – תוכלו לזכות בקריירה מתגמלת שלא תרצו לעזוב לעולם. סורנסן מציע גם הוא כמה מעלות נוספות לתחום הגיוס:

 

• תפיסה כמומחה תוכן, שיכול לספק ערך מוסף לארגונים ולמועמדים.

 

• אפשרות לבניית מערכות יחסים מצוינות עם אנשים מצוינים.

 

• לקחת חלק בתעשייה שמתפתחת ומשתנה מדי יום.

 

• יכולת לסייע לחברות ולאנשים לגדול, להתפתח ולהצליח.

 

לסיכום: תחום הגיוס בשנים האחרונות הפך לתחום מבוקש, מתפתח, משגשג, תחרותי, ומאוד מתגמל, במובנים רבים. אם אתם חושבים שיש לכם את מה שדרוש כדי להיות מגייסים נהדרים, ייתכן כי זו תהיה בחירה מוצלחת במיוחד. אך כמובן שכל אדם הוא עולם אחר, וייתכן שאתם מרגישים שזה לא המקצוע הנכון עבורכם. במקרה זה - אין כל בושה בלחשב מסלול מקצועי מחדש.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs. השתכנעתם שגיוס הוא התחום עבורכם? הנה כל המשרות בתחום ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים