שתף קטע נבחר

ח"כ שאשא ביטון: "גילה אלמגור פטרונית ואליטיסטית"

בתגובה להתפרצותה של כלת פרס ישראל השחקנית גילה אלמגור לדבריה של שרת התרבות מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון, אומרת ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אמירתה של אלמגור כי היא 'מכתת את רגליה לפריפריה' היא אמירה גזענית. בתוך סערת התרבות שמתחוללת בימים האחרונים, יש לזכור שההגעה לפריפריה היא זכות ולא חובה. חזרי בך מאמירותייך"

בהמשך לסערה בין שרת התרבות הנכנסת מירי רגב לבין אמני ישראל בטקס פרסי התיאטרון שנערך אמש (ו'), מגיבה ח"כ יפעת שאשא ביטון (מפלגת כולנו) לדבריה של הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי: "אמירתה של הגברת גילה אלמגור כי היא 'מכתתת רגליה לפריפריה' היא אמירה גזענית, אליטיסטית ופטרונית - ומייצגת לא רק אותה, כי אם לצערנו גם חלק ממחשבות חבריה".

 

התגובה מתייחסת להתפרצותה של אלמגור בעת נאומה של מירי רגב בטקס, כשאמרה: "מה את יודעת עלינו? את הרי לא באה לתיאטרון. את בזה לנו. אין לך מושג על מה את מדברת. אנחנו אלה שמכתתים את רגלינו ממקום למקום, לא את".

 

על כך הוסיפה שאשא: "בתוך סערת התרבות שמתחוללת בימים האחרונים, אשר מזמן הפליגה ממחוזות השיח התרבותי, יש למתוח קו אדום ולקבוע גבול, הן לפטרונות שמסרבת לנטוש חלקים מהחברה הישראלית והן להתנשאות של מיעוט כנגד חלקים גדולים מהחברה הישראלית. למי ששכח או פשוט מתקשה להתקדם בזמן, שנות ה-60 וה-70 מזמן חלפו להן ואפילו המילניום השני כבר מאחורינו.

גילה אלמגור בטקס פרסי התיאטרון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
גילה אלמגור בטקס פרסי התיאטרון(צילום: מוטי קמחי)
 

"הגעה לפריפריה כהגדרתך, היא זכות ולא חובה גילה ועליה את מקבלת את שכרך. כבר מזמן אין צורך לכתת רגליים כדי להגיע לצפונה או לדרומה של המדינה, תושבי הצפון והדרום שהינם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל עושים את דרכם זו למרכז המדינה בכל יום. זכרי, זוהי זכות גדולה להגיע ליישובים שמצמיחים את מיטב הבנים והבנות של החברה הישראלית, המהווים חלק עיקרי ומשפיע מהקהל שצופה בכם ומאפשר לכם את הזכות להציג את אמנותכם.

 

"אציע כחומר למחשבה, לך ולמלעיזים האחרים השותפים לעליהום - דווקא משום שהחברה מסרבת לנהוג כעדר אנו עדים לדעות השונות והמגוונות שמרכיבות את הפסיפס החברתי שלנו. כבדו את זה ותברכו על זה. פלורליזם וסובלנות הם לא רק בחירה - הנה לכם הזדמנות להוכיח שבאמת כוונתכם לנאורות ולא מדובר רק בצביעות והעמדת פנים. בנימה אישית ומלב אל לב, גברת גילה יקרה, כמי שנולדה, גדלה וחיה בקרית שמונה, אלייך שגדלת בתנאים קשים ובקבלת פרס ישראל נאמר עליך שגילית באמצעות הדמויות שאותן גילמת צד אחר של החברה הישראלית, חזרי בך מאמירותיך כנגד חלקים נבחרים בחברה הישראלית".

 

תגובתה של גילה אלמגור לדבריה של שאשא: "יש לי כבוד לכל אחד. על איזה פטרונות היא מדברת? אני לא רוצה להגיב".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן "ידיעות אחרונות"
יפעת שאשא ביטון. "הפריפריה היא זכות"
צילום: אלעד גרשגורן "ידיעות אחרונות"
לאתר ההטבות
מומלצים