שתף קטע נבחר
.
ערוץ 20

דקר יהודי בגבו ולא יואשם בניסיון לרצח

בליל חג שבועות דקר פלסטיני קטין יהודי בגבו. הפרקליטות החליטה להאשים אותו ב'חבלה בכוונה מחמירה' ולא בניסיון לרצח. הפרקליטות: "אי אפשר להוכיח שהנאשם רצה דווקא במותם של מי שדקר"

שני נערים יהודים הלכו לתיקון ליל השבועות, באיזור שער שכם. לצערם, במהלך הדרך נתקלו בערבי שהיה חמוש בסכין גדולה, באורך 30 ס"מ. המחבל דקר את אחד הנערים בגבו, ונעצר לאחר מכן. על אף הדקירה, פרקליטות המדינה החליטה לא להאשימו בניסיון לרצח, אלא בחבלה בכוונה מחמירה. מתחם הענישה הנהוג בגין שתי העבירות שונה בצורה משמעותית, מה שאומר שהמחבל צפוי לקבל עונש קל יחסית.

 

בעקבות כך, פנה ארגון חוננו לפרקליטות בדרישה לשנות את סעיף האישום של מחבל שדקר יהודים בליל שבועות, אך לא הואשם בנסיון לרצח.

 

מקום הדקירה בגב מעיל הנדקר ()
מקום הדקירה בגב מעיל הנדקר

 

עו"ד מנשה יאדו, המייצג את אחד הנערים שנדקרו כנפגע עבירה, פנה לפרקליטת מחוז ירושלים נורית ליטמן ודרש לשנות את סעיף האישום לנסיון לרצח.

 

"אנו סבורים כי העובדות והנסיבות המפורטות בכתב האישום מגבשות בבירור עבירה של ניסיון לרצח", כתב עו"ד יאדו. "הנאשם קנה סכין עם להב של 30 ס"מ ודקר באישון ליל קטינים יהודיים, ולגבי מרשי הדקירה היתה כסנטימטר מעמוד השדרה בגב ובריאות. ברור כי היתה לנאשם כוונה לרצוח, התוצאה שלא צלחה בידיו איננה מאפילה על הכוונה".

 

עכשיו ב"20"

חטיפת ילדי תימן: מה עוד המדינה מסתירה?

מי פתח באלימות במחאת יוצאי אתיופיה?

צה"ל מסכן את צבאות העולם?

 

"לא מדובר באירוע פלילי פרטי אלא באירוע טרור על רקע לאומני אשר לו השלכות ישירות על תחושת הביטחון של תושבי ישראל בכלל, ויושבי ירושלים בפרט, על אחת כמה וכמה כאשר המצב הביטחוני רגיש כמו בימים אלו"", הוסיף עו"ד יאדו במכתב שנשלח בטרם התרחש פיגוע הדקירה הנוסף בשער שכם בו נדקר שוטר מג"ב.

 

אי אפשר להוכיח

 

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "ההחלטה אם להאשים אדם בניסיון רצח או בחבלה בכוונה מחמירה מתקבלת בהתאם למבחנים המשפטיים שנקבעו בחוק ובפסיקה.

באירוע שהיה ערב שבועות, לאחר בחינת חומר הראיות, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי על פי גרסת הנאשם, מיקום הדקירה ומכלול נסיבות האירוע אי אפשר להוכיח מעל לכל ספק סביר שהנאשם רצה דווקא במותם של מי שדקר אותם ולכן לא יוחסה לו עבירה של ניסיון רצח".

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד