שתף קטע נבחר

ונצואלה: מועדון גולף גרם למשבר דיפלומטי

מעונה הפרטי של שגרירת שווייץ בוונצואלה נמצא בסמוך למועדון הגולף היוקרתי במדינה. כשהיא פרסמה שלט שמזהיר מפני כדורים תועים שייפלו על "אדמת שווייץ" ועלולים להרוג, היא עוררה את זעמם של השחקנים

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

שגרירות שווייץ בוונצואלה פתחה חזית מול חבריו של מועדון הגולף היוקרתי ביותר במדינה הדרום-אמריקנית. זאת לאחר שלפני כשבוע צץ שלט ענק על גדר ביתה של השגרירה השווייצרית, הסמוך למועדון הגולף, ובו אזהרה כי שחקנים שכדוריהם יתעו יכולים להפר, לא פחות, את "אמנת וינה", ולהביא למעשה לתקרית דיפלומטית חמורה.

 

"לטינוס" - סיפורים מאמריקה הלטינית - כתבות אחרונות:

כדורגל-מַנְיָה: מחכים לאוטובוס, עומדים בשער 

בארגנטינה זה לא צחוק: לכל חולה מגיע ליצן

 

משכנה של השגרירה השווייצרית, סבין אולמן, ממוקם בצמוד למגרש הגולף של "מועדון הקאנטרי קראקס" האקסקלוסיבי, המוקף ביער טרופי יפהפה למרגלות הרי אבילה. אך שלוות המועדון הופרה בידי שלט לבן ענק שנתלה על גדר המבנה הדיפלומטי ובו נכתב: "שחקן גולף יקר, בהתאם ל'אמנת וינה בדבר יחסים דיפלומטיים', מבנה מגורים זה הוא שטח שווייצרי. זריקת כדורים לתוך שטח זה מהווה סכנה לכל מי שנמצא בשטח שווייץ ומהווה הפרה של אמנת וינה. אם כדור גולף פוצע או הורג כל אדם שנמצא על אדמה שווייצרית, האחריות נופלת על שחקן מועדון הקאנטרי". אולמן סירבה להתייחס בפני כלי התקשורת בנושא. 


השלט שתלתה השגרירות השווייצרית שעורר את הסערה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
השלט שתלתה השגרירות השווייצרית שעורר את הסערה(צילום: רויטרס)

שחקני הגולף המקומיים לא איחרו להביע את זעמם, ומהתאחדות הגולף של ונצואלה נמסר כי הידיעה על אודות השלט היכתה את הארגון "בתדהמה". "אין לנו כל חשש שאנחנו במקרה תוקפים שטח שווייצרי אם חלילה וחס ינחת כדור גולף בחצרות השגרירות", אמר דובר מטעם הארגון. עוד נמסר כי השלט הוא "תגובה מוגזמת ומוזרה".

 

"כשהממשל השווייצרי החליט להקים כאן את משכן השגריר הקבוע, הוא עשה זאת בידיעה שהשטח נמצא בצמוד למגרש גולף, דבר שכולל בין היתר סיכון נמוך לתאונות ספורט מזעריות. אנחנו מניחים שהם לקחו את זה בחשבון ובכל זאת, על דעת עצמם, הקימו כאן את המבנה, חרף הסיכונים", נמסר.

 

על פי סעיף 30 של "אמנת וינה בדבר יחסים דיפלומטיים" משנת 1961, "משכנו הפרטי של שליח דיפלומטי ייהנה במידה שווה מהחסינות וההגנה שלו זוכה המבנה הרשמי של הנציגות". כלומר - ביתה הפרטי של השגרירה נחשב לשטח שווייצרי לכל דבר, כמו מבנה השגרירות הרשמי הממוקם בשכונה אחרת (ויוקרתית פחות) בעיר קראקס.

 

חברי מועדון הגולף, שנוסד בשנת 1913, כוללים כמה מאנשי העסקים והחברה העשירים והמשפיעים ביותר בוונצואלה. עם זאת, הנשיא המנוח הוגו צ'אבס דווקא לעג למועדון ולחבריו, ואמר שגולף הוא ספורט "בורגני". בשנת 2006 איים ראש העיר קראקס וחברו הטוב של הנשיא, חואן בארטו, להפקיע שטחי ענק השייכים למועדון היוקרתי ולמועדון גולף נוסף כדי לבנות יחידות דיור לעניים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
משבר בין שתי המדינות. דגלי שווייץ (מימין) וונצואלה
צילום: shutterstock
מומלצים