שתף קטע נבחר

צה"ל מתגבר כוחות: גדוד נח"ל נשלח ליו"ש

בעקבות גל הטרור, החליטו בצה"ל לתגבר את גזרת איו"ש. יעלון אמר כי חמאס איסטנבול אחראי לפיגועי הירי, אך בכיר בצה"ל סבור אחרת: "אלו התארגנויות מקומיות, אנחנו רחוקים ממה שקרה באינתיפאדה השנייה"

 

ארכיון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ארכיון(צילום: AFP)

גל הפיגועים ביהודה ושומרון מוביל את צה"ל להחלטה על תגבור כוחות: בצה"ל הוחלט לתגבר את גזרת איו"ש בגדוד חי"ר מחטיבת הנח"ל, בעקבות גל הטרור האחרון בגדה. הגדוד יעסוק במשימות הגנה. בינתיים, נמשכת חקירת הפיגועים וגורם בכיר בצה"ל אמר כי כלל כיווני החקירה נבדקים בנוגע לשני הפיגועים האחרונים בגזרת בנימין - רצח דני גונן ליד דולב ורצח מלאכי רוזנפלד ליד שילה.

 

מוקדם יותר טען שר הביטחון משה יעלון שיוזמת הפיגועים היא זרוע חמאס בטורקיה, אבל הבכיר בצה"ל סבור אחרת.  "אין ענישה קולקטיבית של האוכלוסייה הפלסטינית והצעדים שנקטנו הם בהתאם להערכת מצב ועל בסיס מודיעיני", אמר על הסרת חלק מההקלות שניתנו לפלסטינים לרגל חודש הרמדאן. לפי ההחלטות החדשות, גברים מתחת לגיל 50 ונשים בגילאי 16-30 יאושרו לכניסה לירושלים לתפילות הרמדאן בהר הבית, רק על בסיס היתרים. בנוסף, מעבר בית המשפט ייסגר לתנועה, למעט בקשות פרטניות בתיאום, וכן ייסגר ציר 60 הישן - דרך רמאללה-ג'ילזון.

 

הבכיר הוסיף: "ברגע שנשים ידינו על מבצעי הפיגועים האחרונים אנו מאמינים שרצף הפיגועים ייעצר. התיאום עם המנגנונים הפלסטינים נמשך וכך גם הקשר עם ההתיישבות". לדבריו, "אנו רחוקים ממה שקרה באינתיפאדה השנייה למרות הסימנים האחרונים. הפיגועים האחרונים הם התארגנויות מקומיות ואין קשר ביניהם. אין תשתית שהכווינה מפגעים בבקעה, ליד דולב, בקבר רחל או בקלנדיה. עם זאת, חמאס קבע יתד קבוע ומשמעותי באיו"ש".

 

 

 

רוזנפלד נפצע אמש קשה בפיגוע ירי ליד שילה והיום נקבע מותו בבית החולים שערי צדק. הוריו, אליעזר ושרה, ביטאו תסכול רב מחוסר הביטחון שבו הם מצויים לנוכח המצב הביטחוני המידרדר. אחר הצהריים, פחות מ-24 שעות אחרי הפיגוע, ביצע איש כוחות הביטחון נוהל מעצר חשוד לעבר פלסטיני שרץ במחסום קלנדיה וצעק "אללה אכבר".

הפלסטיני נפצע באורח בינוני.

 

היום האשים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון את הרשות הפלסטינית בהסתה שהובילה לפיגועים האחרונים, ואמר שפיגועי הירי הוצאו לפועל על ידי התארגנות של חמאס חוץ, המופעל מאיסטנבול. הוא אמר כי הכסף שעומד מאחורי חמאס בגדה הוא כסף איראני ומנה את הפיגועים האחרונים שאותה התארגנות אחראית להם, ובהם הפיגוע אמש ורצח גנון ליד דולב. לדבריו, מדובר במפקדת חמאס שעברה לאיסטנבול אחרי שגורשה מסוריה.

 

"אנשים יושבים בחג בבתים, צופים בתוכניות בטלוויזיה ויוצאים לעשות מעשים", אמר יעלון על ההסתה בתדריך שערך אחר הצהריים לכתבי הצפון. הוא הוסיף כי בעקבות הפיגוע אתמול במעבר רחל הוחלט כי לא תתאפשר עוד כניסה חופשית לנשים להר הבית. על רקע זה נמשכת המתיחות, ואחר הצהריים ביצע איש כוחות הביטחון נוהל מעצר חשוד לעבר פלסטיני במחסום קלנדיה ליד רמאללה. הפלסטיני נפצע באורח בינוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים