שתף קטע נבחר

NOFX זוכה לתגובות אנטישמיות בפייסבוק

פוסט היתולי שהעלתה להקת הפאנק-רוק NOFX לעמוד הפייסבוק שלה, בו נטען כביכול שהיהודים שולטים בארצות הברית, גרר תגובות בעלות אופי אנטישמי. בין הפרסומים העוקבים להם זכתה הלהקה, ששניים מחבריה יהודים: תמונות של היטלר וקישורים לאתרים ניאו נאציים

להקת הפאנק-רוק האמריקאית NOFX, אשר נמנית על ההרכבים הפופולריים והוותיקים בז׳אנר, פרסמה אמש (שבת) בעמוד הפייסבוק שלה ברכת מזל טוב לרגל ה-4 ביולי, יום הולדתה של ארצות הברית, בה נכתב "Happy 4th of JEW-LIE". התמונה, שהיא למעשה טייק-אוף לעטיפת אלבומה של הלהקה מ-2003 "The War on Errorism", רומזת כביכול לשליטתם של היהודים בארצות הברית.

 

"Happy 4th of JEW-LIE". הפוסט המקורי שגרר תגובות אנטישמיות ()
"Happy 4th of JEW-LIE". הפוסט המקורי שגרר תגובות אנטישמיות

קשה להאשים את הלהקה הותיקה באנטישמיות נוכח העובדה ששניים מחבריה יהודים, אך אין ספק כי הבחירה להעלות פוסט מסוג זה לפייסבוק ביום בו נערכה בלונדון הפגנת ניאו-נאצים - בכוחה ללבות את השנאה כלפי יהודים. כמה מתגובות המעריצים לתמונה, שזכתה לעשרות אלפי לייקים ושיתופים רבים, היו גם הן נגועות באנטישמיות. בין היתר הועלו לעמוד ממים המציגים תמונות של היטלר, משחקי מילים המגחיכים את השואה וקישורים לאתרים ניאו-נאצים.

 

NOFX בהופעה בבארבי בתל אביב (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
NOFX בהופעה בבארבי בתל אביב(צילום: דנה קופל)

לצד תגובות מסוג זה, הנכיחו כמה מן המגיבים את הבעייתיות הגלומה בתמונה, בין היתר בתגובות כמו "אתם הולכים להסתבך בגלל התמונה הזו", ו"'בדיחות יהודים' אינן מצחיקות ואף פוגעניות".

.

NOFX הוקמה בתחילת שנות השמונים בקליפורניה. במהלך השנים צברה מילוני מעריצים ברחבי העולם, ואלבומיה מכרו מיליוני עותקים. עד היום הוציאה הלהקה עשרה אלבומים, שכללו שירי מחאה רבים, בין היתר נגד הממשל האמריקאי, תעשיית המוזיקה בארצות הברית ועוד.

 


תגובות פוגעניות שפורסמו תחת התמונה המקורית ()
תגובות פוגעניות שפורסמו תחת התמונה המקורית

הלהקה, שחבריה מיודדים עם חברי להקת הפאנק-רוק הישראלית הפופולרית יוסלס איי.די., אף הופיעה בישראל ב-2007. סולן ובסיסט ההרכב פאט מייק, אחראי על השיר שנחשב ל"המנון הפאנק רוק היהודי הגדול בעולם" ושמו "The Brews" (מעין וריאציה על "The Jews"). השיר עמוס בתיאורים פארודיים של נוער יהודי. בראיון שערך מייק הוא סיפר כי אחרי שהשיר יצא לאור, החל להבחין בבחורים עם כיפות בהופעות הלהקה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
NOFX. היהודים שולטים, התגובות פוגעניות
לאתר ההטבות
מומלצים