שתף קטע נבחר
.
ערוץ 20

מנהל התיאטרון הערבי: "גאה במדינה שלי"

ראיון בלעדי ומפתיע עם המנכ"ל החדש של תיאטרון אל-מידאן. "אשמח להיפגש עוד היום עם משפחת תמם". משפחת תמם: "אנחנו מפותעים"

אחרי התפטרותו המפתיעה השבוע של מנכ"ל תיאטרון אל-מידאן, עדנאן טרבשה, המנכ"ל החדש, סגן ראש עיריית חיפה לשעבר, עו"ד גסאן אבו ורדה,  מבטיח רוח חדשה בתיאטרון שעבר סערות רבות בשבועות האחרונים. ההצגה  "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראתו של המחבל וואליד דקא שחטף ורצח את החייל משה תמם ז"ל, עמדה במרכז המחלוקת הציבורית סביב התיאטרון הערבי. 

  

בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד, הוא מתייחס לימים הקשים שעוברים על התיאטרון. "באתי כדי לייצב את המקום ולהחזיר את התיאטרון למקום של תרבות, זה לא צריך להיות מקום פוליטי. אנחנו אזרחי מדינת ישראל, משלמים מסים וגאים להיות חלק מהמערכת", הוא מבהיר.

 

בניגוד לשמועות שנפוצו באחרונה, בייחוד מכיוונו של טרבשה, אבו ורדה מבקש להבהיר את היחסים של 'אל-מידאן' עם קטאר. "לא אקח שקל מקטאר או מכל גורם אחר, גם אם בגלל זה המקום ייסגר. לא פניתי ולא אפנה לשום גורם חוץ ממדינת ישראל".

 

עו"ד אבו ורדה. רוחות של פיוס ()
עו"ד אבו ורדה. רוחות של פיוס

 

 

"מבין את הכאב"

 "אני לא מכיר את ההצגה כלל וכלל. רק היום נכנסתי לתפקידי, ויחד עם זאת אשמח עוד היום להיפגש עם משפחת תמם" אומר אבו ורדה "אני מבין את צערם הגדול מנשוא. אני הורה בעצמי. אני יכול להבין מה זה לאבד ילד. הוא נשלח להגן על המדינה. אני אעשה כל שביכולתי על מנת לא לפגוע ברגשות המשפחה השכולה" כשנשאל אם יוריד את ההצגה, ולו באופן זמני, הוא משיב כי הוא "בודק את כל האפשרויות"

 

עוד באתר ערוץ 20

 

 

במוצאי השבת האחרונה ערכה סיעת בל"ד מפגן תמיכה בתיאטרון, אך המנכ"ל החדש מתכוון לערוך שינוי גם בתחום הזה. "התחייבנו שלא לקיים שום אירוע פוליטי. כל מסמך שחתמנו עליו מול העירייה – נעמוד בו".

 

שרת התרבות מירי רגב, שבימים אלו יושבת על מדוכת התקצוב של אל-מידאן, זוכה לקבל ממנו מילות פיוס. "אני בהחלט רואה בה ובמשרד התרבות נדבך חשוב בתמיכת התרבות הערבית בארץ. אשמח להיפגש איתה באופן אישי ולהזמין אותה אל התיאטרון. אני רואה בתיאטרון חלק גדול מדו-קיום ופסיפס של שלום בחיפה, ומתחייב שכך גם יישאר".

 

משפחת תמם מסרה: "אנחנו מופתעים. נגיב בהמשך".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד