שתף קטע נבחר

צניחת המטבע: האם זה הזמן לרכוש אירו?

היוונים אמרו "לא" לגוש האירו והמטבע היה הראשון להיפגע. אתמול הוא הגיע לשפל חסר תקדים ונסחר תמורת 4.16 שקלים. האם זה הזמן לקנות אירו? רוני גיטלין מלאומי שוקי הון, ורועי קול מבית ההשקעות טופ אלפא מציעים שלא להיכנס להרפתקאות. "ייתכן והמטבע האירופי לא אמר את המילה האחרונה"

האם לקנות או לא לקנות? זאת השאלה שמעסיקה ישראלים רבים שראו אתמול את האירו עושה היסטוריה ולא מהכיוון החיובי. במסחר במטבע חוץ, האירו רשם אתמול את אחד הימים הקשים בתולדותיו עם שער נמוך במיוחד: 4.16 שקלים לאירו. הבוקר הוא מתייצב ונסחר בשעה זו ללא שינוי משמעותי.

 

עוד בשוק ההון

בגלל יוון: מחיר הנפט בשפל של 3 חודשים

האירו ברמת שפל היסטורית: 4.16 שקלים

 

"כולנו מדברים על זה שהאירו שקל נמצא ברמה מאוד נמוכה שלא ראינו מתחילת שנות האלפיים. אבל אנחנו נמצאים לפני החלטות בעקבות המשבר שיש באירופה, כך שהנקודה העיקרית זה לא מה קרה ביוון, אלא מה שהולך לקרות בגוש. לכן עד שלא נדע מה קורה שם, קשה להמליץ מה לעשות", אומר רוני גיטלין מלאומי שוקי הון.

 

לדבריו, גם בנק ישראל הוא פקטור שיכול לשנות את המגמה עם תתקבל ההחלטה לרכוש אירו באופן מאסיבי שיוביל לעליית מחיר המטבע האירופי.

 

גם רועי קול מבית ההשקעות טופ אלפא נשמע מהוסס לגבי המלצה. "בטווח הקצר זה משהו שמאוד קשה לתזמן", עונה כשנשאל, האם עכשיו זה הזמן לרכוש את המטבע. לדבריו, דווקא בטווח הארוך יש אפשרות להעריך יותר מאשר הצפוי בימים הקרובים. "בטווח הארוך נראה, כי דווקא המטבע האמריקאי קורץ יותר מהאירו", הוא אומר. "לא מומלץ מבחינתנו להיכנס עכשיו להרפתקאות בכל מה שמדובר במטבע האירופי".

 

האם האירו יכול לרדת יותר- גם אל מתחת לארבעה שקלים? גם זה יכול לקרות, מזהירים השניים. "במידה והתרחיש הפאסימי יתממש ואפקט יוון יגרור את כל אירופה לסחרור, זה בהחלט עלול גם להביא לקריסת הגוש כולו". צפו

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המטבע האירופי - האירו
צילום: shutterstock
מומלצים