שתף קטע נבחר

ליוון נגמר הכסף: "לא יכולים לייבא תרופות"

בנציבות האירופית לא פוסלים את יציאת המדינה ששקועה בחובות ענק מגוש האירו. "אם יוון לא תציג רפורמות אמינות בתמורה לתוכנית חילוץ, אין לפסול את יציאתה מהגוש". ובינתיים, ליוונים נגמר הכסף לייבא מוצרים רפואיים

הנטל עליו ועל ראש הממשלה ציפראס. שר האוצר היווני החדש אוקלידס צקאלוטוס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הנטל עליו ועל ראש הממשלה ציפראס. שר האוצר היווני החדש אוקלידס צקאלוטוס(צילום: AFP)

סגן נשיא הנציבות האירופית, ולדיס דומברובסקיס, העריך היום (יום ג') כי "אין לפסול" את יציאת יוון מגוש האירו אם המדינה ששקועה בחובות ענק לא תציג "חבילת רפורמות אמינה" בתמורה לקבלת תוכנית חילוץ חדשה מנושיה האירופאים. במקביל, העיתון היווני "קתמריני" דיווח כי רוב המדינות בגוש האירו, שכולל 19 חברות, מעוניינות בעזיבת יוון את הגוש.

 

עוד חדשות בעולם :

אכל בריא: מת הגבר המבוגר בעולם בגיל 112

המועמד היהודי לבית הלבן רוצה שיספרו אותו

צפו בצבע מתייבש: פסטיבל ציורי גוף

המחלה שמכרסמת בפנים של ילדי ניז'אר

 

"אם לא ייווצר אמון, אם לא יוצגו רפורמות מהימנות, אי אפשר לשלול יציאה (של יוון) מגוש האירו", אמר הבכיר האירופאי עם בואו לבריסל לפגישת חירום של שרי האוצר של גוש האירו בסוגיית יוון - יומיים לאחר שרוב אזרחיה הצביעו "לא" לתוכנית החילוץ האירופית בתמורה לרפורמות כואבות וצעדי צנע נוספים על רקע חובות המדינה בסך מאות מיליארדי אירו.

 

הבנקים ביוון עדיין סגורים כדי שהכסף לא "יברח" מהמדינה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הבנקים ביוון עדיין סגורים כדי שהכסף לא "יברח" מהמדינה(צילום: רויטרס)
רשת החדשות הבריטית BBC דיווחה כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס יציג בפגישת החירום תוכנית חדשה שתכלול ככל הנראה דרישה מהאירופאים לקצץ את החוב היווני ב-30 אחוזים, עניין של כמאה מיליארד אירו.

 

שר האוצר האמריקני ג'ק לו שוחח עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ואמר לו כי וושינגטון מקווה שאתונה ומדינות גוש האירו יחדשו את השיחות לקראת פתרון המשבר היווני. לו הביע תקווה כי חידוש השיחות יאפשר ליוון לבצע רפורמות פיסקליות ומבניות חיוניות אך קשות, והוסיף כי ישמור על קשר קרוב עם מקבילו היווני, שר האוצר החדש אוקלידס צקאלוטוס, בימים הקרובים.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

עד שבאירופה יחליטו על תוכנית חילוץ חדשה ליוון או על יציאתה מגוש האירו, ביוון עצמה המצב קשה ביותר.

לחברות יווניות אין כסף לייבא מוצרים, בהם תרופות וציוד רפואי שהולכים ונגמרים במדינה.

 

העיתון היווני "קתמריני" דיווח ששלוש חברות יווניות לפחות, בהן רשת האלקטרוניקה הגדולה במדינה, שילמו לעובדים שלהן משכורות במזומן משום שהמערכת הבנקאית אינה מתפקדת. לפי שעה, הבנקים ביוון סגורים, ככל הנראה עד יום שישי, בשל רצונה של המדינה למנוע משיכת כסף ענקית של אזרחי המדינה והוצאתו משטחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
הבנקים סגורים. אתונה
צילום: gettyimages
מומלצים