שתף קטע נבחר

להתחיל את השנה בטוב

סיפורן האישי של שתים עשרה נערות. כל סיפור היה יכול להכיל אין סוף עמודים. מכל אחת מהן נמנע לחיות בבית מגן ומטפח

כשמתבוננים בלוח השנה החדש שיצרה עמותת "ילדים בסיכוי", נפגשים עם מנהלת תכנית המרכזיות החינוכיות בעמותת "ילדים בסיכוילוח השנה נוצר כשיתוף פעולה בין תכנית המרכזיות החינוכיות של העמותה, יחד עם נערות מתבגרות הגדלות בפנימיית "קרן הילד".

 

 

הנערות שזרו את חלומותיהן בין דפי הלוח, הן השקיעו מחשבה רבה לאופן בו היו רוצות לשלוח את ברכתן לשנה החדשה והחליטו לעשות זאת תוך מתן ביטוי למשאלות המשמעותיות ביותר שעל ליבן. "אאחל לך כל שאאחל לעצמי".

 

מאחורי כל היופי האופטימי הזה, נמצא סיפורן האישי של שתים עשרה נערות. כל סיפור היה יכול להכיל אין סוף עמודים. מכל אחת מהן נמנע לחיות בבית מגן ומטפח. כל אחת הגיעה אל הפנימייה כחלק ממסע חיים מורכב ומטלטל. בפנימייה מצאו הנערות את החום, האמונה ביכולותיהן ותשומת הלב להן היו זקוקות כל כך. הבנות גדלות היום בסביבה מצמיחה שדואגת לתמוך ולתת את הכלים הנדרשים להתמודדות עם המשך החיים. הן עוסקות בשלל תחומי אמנות, כחלק משגרת יומן ונהנות מעולמות תוכן עשירים. כל אחת מהנערות מסיימת בימים אלה את לימודי התיכון וניגשת לכל מבחני הבגרות.

בישראל של היום, יש למעלה מ - 10,000 ילדים מגיל 4 ועד גיל 18 , הגדלים מחוץ לביתם בכ- 100 פנימיות ומשפחות אומנה ברחבי הארץ. ילדים אלה הורחקו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה או הוצאו בצווי בית משפט בגלל מצוקות קשות, הכוללות, בין השאר, התעללויות פיזיות ונפשיות, עוני, הזנחה, יתמות ועוד. עבורם הבית, המשפחה, תמיכה והגנה מעולם המבוגרים אינם מובנים מאליהם.

 

"ילדים בסיכוי" פועלת מזה 29 שנה, במטרה לסייע לילדי הפנימיות והיא פועלת בעיקר בתחומים אשר אינם מתוקצבים ע"י משרד הרווחה, החינוך והבריאות, תוך תיאום וליווי של השירות לילד ולנוער במשרד הרווחה. המטרה העיקרית היא להעניק לכל ילד הזדמנות דומה לזו של הילדים החיים עם משפחותיהם, כדי שיגדל להיות מבוגר עצמאי ומועיל.

 

הפעילות הייחודית של העמותה מתבטאת ב - 2 מישורים: פעילות כשדולה למען שמירה על זכויותיהם של הילדים וגיוס כספים והפעלת פרוייקטים חינוכיים, שיקומיים וטיפוליים.

 

 

תכנית "המרכזיות החינוכיות" הוקמה בכדי לגשר על הפערים הקשורים לחינוך הביתי והסביבתי. התכנית מפתחת כלים מקצועיים המאפשרים לילדים לרכוש ידע ומיומנות בדרך חווייתית המחזקת את היכולת הטבעית. התכנית מתקיימת הודות לשיתוף פעולה אמיץ עם צוותי הפנימיות ומשקיעה משאבים רבים בחינוך לאמנות, להעשרה והתנסות. מקום בו הילד לומד להתבטא ולראות עצמו אדם יוצר ומלא.

 

לוח השנה המיוחד שיוצא השנה , מרחיב את הלב בתקווה לשנה חדשה מלאה בטוב. כל ההכנסות ממכירתו, הן קודש לשיפור איכות חייהם של ילדי הפנימיות. ארגונים וחברות מוזמנים לרכוש זאת כמתנה ערכית ומעניקה, לעובדיהם לחגי תשרי. http://www.yeladim.org.il/he/page.asp?p=349 


פורסם לראשונה 19/07/2015 16:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים