שתף קטע נבחר

הוועדה למינוי שופטים: נתניהו וליברמן יריצו מועמדים במשותף

ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו ישתפו פעולה בבחירות לוועדות למינוי שופטים ודיינים ב-22 ביולי. זאת למרות הביקורת שהשמיע ליברמן בשבועות האחרונים נגד נתניהו

 

שיתוף פעולה. נתניהו וליברמן (צילום: מרק ישראל, גיל יוחנן) (צילום: מרק ישראל, גיל יוחנן)
שיתוף פעולה. נתניהו וליברמן(צילום: מרק ישראל, גיל יוחנן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיעו היום (ד') להסכם על מינוי מועמדים מוסכמים בוועדה למינוי שופטים ודיינים. הבחירות לוועדות יתקיימו ב-22 ביולי במליאת הכנסת.

 

עוד בחדשות:

"מגרש השדים" נתפס על חם בשוד עתיקות

יוון מתחייבת: רפורמת מס ופנסיות תוך שבוע

 

לפי הסיכום, סיעות הקואליציה ירוצו יחד עם סיעת ישראל ביתנו בבחירות לארבע ועדות שונות: הוועדה לבחירת שופטים, הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים והוועדה לבחירת קאדים מד'הב. מסתמן כי הנציגים בוועדה למינוי שופטים יהיו: ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו וח"כ נורית קורן מהליכוד.

 

הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים ובראשה עומדת שרת המשפטים איילת שקד. יחד עמה מכהנים שר נוסף לפי בחירת הממשלה, שני חברי כנסת, שני חברי לשכת עורכי הדין, נשיא בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים בעליון. הוועדה שתחליט על סבב המינויים הבא לבית המשפט העליון בשנת 2017.

 

יצויין כי לבחירת שופטי בית משפט עליון נדרש רוב של שבעה מתשעה חברי ועדה, על פי חוק שיזם בעבר גדעון סער. לכן, שלושה מחברי הוועדה יכולים לייצר וטו נגדי לווטו של השופטים.

שופטי העליון. מי יבחר אותם? (צילום: נועם מושקוביץ) (צילום: נועם מושקוביץ)
שופטי העליון. מי יבחר אותם?(צילום: נועם מושקוביץ)

בהודעת הליכוד הובהר כי מדובר בסיכום בין סיעות הקואליציה שהגיעו להסכמה עם סיעתו של ליברמן וזאת כדי להבטיח שההחלטה בדבר המינוי תישאר בצד הימני של המפה הפוליטית.

 

בימים האחרונים התקיימו מאחורי הקלעים שיחות בנושא והצדדים הגיעו להסכמה שזכתה לביקורת נוקבת מצד חברי האופוזיציה. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה בנאום במליאת הכנסת את "הדיל", לדבריה, עוד לפני שהתבררו כל הפרטים.

 

חבר סיעתה, ח"כ עיסאווי פריג', הוסיף: "עסקת הוועדה למינוי שופטים היא עוד הוכחה שישראל ביתנו היא סוס טרויאני בתוך האופוזיציה. הגיע הזמן להפסיק את נשף המסכות. ליברמן לא רצוי באופוזיציה וראוי שימצא מין את מינו וליברמן וחבריו יצטרפו לקואליציה הרעה הזאת".

 

בישראל ביתנו הגיבו: "אמרנו כל הזמן שאנחנו אופוזיציה עניינית ולא חלק מהאופוזיציה של השמאל ואנחנו פועלים בהתאם". 

 

ליברמן בשבוע שעבר: "לא נהיה הבייביסיטר של הקואליציה"

ההתפתחות הזו מפתיעה לאור הביקורת שמשמיע ליברמן בשבועות האחרונים נגד נתניהו וממשלתו. רק בשבוע שעבר הודיע יו"ר ישראל ביתנו כי יתנגד בהצבעה בכנסת על העברת הסמכויות בנושא הגז מידי שר הכלכלה אריה דרעי לממשלה.

 

"לא נהיה ה'בייביסיטר של הקואליציה'", אמר ליברמן בישיבת הסיעה בצהרי יום ההצבעה שהייתה מתכוננת במליאה. "אם נתניהו לא יכול להורות לשר בממשלתו לחתום, אז שיסיק מסקנות ויתפטר".

 

דבריו של ליברמן עשו את שלהם ולאחר שנתניהו הבין כי לא ישיג רוב בכנסת, גם לאור העובדה ששלושה משריו הודיעו שלא יצביעו בשל ניגוד עניינים בנושא, ההצבעה נדחתה.

 

בשבת האחרונה המשיך ליברמן בקו התקיף שלו. "ממשלת נתניהו לא תסיים את שנת 2015", אמר שר החוץ לשעבר באירוע שבתרבות בבאר שבע. "נתניהו לא רוצה אותי בממשלה אלא רוצה את הקולות שלי. יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם. אני לא יכול לקבל את גישתו של ראש הממשלה שלא נוכל לבנות בירושלים, וגם חוק הלאום נדחק".

 

ליברמן שב ואמר גם כי שנה לאחר מבצע צוק איתן, ההרתעה הישראלית נפגעה. "ראינו שלושה טילי גראד נוחתים בדרום הארץ. יש פגיעה בהרתעה הישראלית מאז צוק איתן, אף אחד לא סופר אותנו - לא בעזה, לא בסיני, ולא בווינה במו"מ (עם איראן). אנחנו לא יוזמים ולא מובילים אלא רק מגיבים".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
התחממות ביחסים? ליברמן ונתניהו
צילום: גיל יוחנן
מומלצים