שתף קטע נבחר

ההסת' הרפואית נגד מינוי מנכ"ל מש' הבריאות; הגישו בג"ץ

בראיון לאולפן ynet מזהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, כי מינוי מנכ"ל שאינו רופא למשרד הבריאות, יוביל להתייעלות כלכלית על חשבון החולים וידרדר עוד יותר מערכת הבריאות, הנמצאת גם כך במצב מעורער

הממשלה אמנם אישרה את מינויו של משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות אולם בהסתדרות הרפואית מתריעים כי הוא לא מתאים לתפקיד. "זה מינוי פוליטי", אומר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, "הגשנו בג"ץ נגד המינוי".

 

קראו עוד מחדשות הבריאות:

בשורה לחולי הסוכרת: מכשיר בדיקת גלוקוז - ללא דקירה

דו"ח: ממה מתו בישראל בעשור האחרון?

בת 59 מאושפזת ומונשמת לאחר שנדבקה בחצבת

 

 

 

"מאז קום המדינה היה רופא בתפקיד הזה", מדגיש ד"ר אידלמן, "המינוי של בר סימן טוב למנכ"ל הוא זעזוע גדול מאוד, לא רק בגלל שזה לא רופא, אלא בגלל שמערכת הבריאות היום נמצאת במצב כל כך קשה. היום במדינת ישראל משקיעים בבריאות פחות משישה וחצי דולר לבן אדם ביום. זה לא מספיק. במדינות אירופה משקיעים פי שניים וחצי, ובארה"ב פי שלוש וחצי. תושבי המדינה סובלים מבעיות במערכת הבריאות יותר ממה שהם עלולים לסבול מהפצצה האיראנית".

 

לדברי ד"ר אידלמן, בר סימן טוב כבר הצהיר בעבר בוועדת גרמן כי יש מספיק כסף במערכת הבריאות, בעוד בהסתדרות הרפואית טוענים הרפואה הולכת ומתייקרת ודרושים תקציבים נוספים. "להתייעל זה אומר לפגוע בחולים", מבהיר ד"ר אידלמן, "הפילוסופיה שלו לגבי מערכת הבריאות פשוט מחרידה. יש צורך להשקיע במערכת הבריאות, לא לייבש אותה".

 

לא לעשות לגליזציה לקנאביס באמצעות רופאים

נושא נוסף אליו התייחס ד"ר אידלמן נוגע לדיון הסוער המתנהל סביב הקנאביס הרפואי. לדבריו, הרחבת השימוש בקנאביס רפואי היא בעצם כלי פוליטי להפיכת הסם לחוקי.

 

"אסור לעשות לגליזציה באמצעות רופאים", הוא מדגיש, "לפי רפואה מבוססת ראיות, אנחנו יודעים שקנאביס זו לא תרופת פלא. הרחבת השימוש בקנאביס צריכה להתבצע על בסיס רפואי, על בסיס עובדות רפואיות ולא לפי החלטות פוליטיות".

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניצן דרור ואבי חי
ד"ר ליאוניד אידלמן. "במדינת ישראל משקיעים פחות משישה וחצי דולר לאדם ביום"
צילום: ניצן דרור ואבי חי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים