שתף קטע נבחר

האוצר למשרדי הממשלה: בחרו אתם איפה לקצץ

לראשונה משרד האוצר פונה למשרדי הממשלה ומזמין אותם להציע אילו תוכניות וצעדים יקוצצו בתקציב 2015-2016. לידי ynet הגיעה רשימת הסכומים המלאה שכל משרד יידרש לקצץ. גם משרד הביטחון, שלרוב איננו כלול בקיצוצים רוחביים, נמצא ברשימה

לראשונה, משרדי הממשלה שותפים לבניית תקציבם. הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, שלח היום למנהלי משרדי הממשלה והגופים המרכזיים בשירות המדינה מכתב שבו הוא מזמין אותם להציע למשרד האוצר צעדים שיפחיתו את תקציבם לשנים 2015 ו-2016.  

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :

 

רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

המכתב נשלח בעקבות החלטת האוצר לבצע הפחתה של הוצאות הממשלה בהיקף של כ-3 מיליארד שקל בשנה במסגרת התקציב הקרוב.

 

בניגוד לשנים עברו שבהן קבע אגף התקציבים את היקף הקיצוץ בכל משרד וגם את הפעולות הספציפיות שתקצובן יפגע, בחרו הפעם באוצר לשתף את מנהלי המשרדים בתהליך ולהזמין אותם להציע פעולות שייעלו את עבודת המשרד ויבטאו סדר עדיפויות חדש.

 

לידי ynet הגיעה הרשימה המלאה שבה מפורטים הסכומים שמתבקש כל משרד להפחית. מדובר בקיצוץ רוחבי של 3%, 

כאשר משרד הביטחון נדרש גם הוא להשתתף בקיצוץ. בדרך כלל, משרד הביטחון אינו כלול בקיצוצים רוחביים בתקציב המדינה והפעם דורשים באוצר כי המשרד יצמצם את הוצאותיו בסכום של 687 מיליון שקל.

 

דוגמא לקיצוצים שנדרשים לקצץ במשרדים:


הקיצוצים הנדרשים במשרדי הממשלה

הקיצוצים הנדרשים במשרדי הממשלה
שם המשרד גובה הקיצוץ (באלפי שקלים)
משרד החינוך 720,841
משרד הביטחון 687,864
משרד הרווחה 93,949
המשרד לביטחון פנים 76,739
משרד הבריאות 64,554
משרד ראש הממשלה 50,014
משרד הבינוי 38,793

 

 (צילום: גיל יוחנן, עידו ארז) (צילום: גיל יוחנן, עידו ארז)
(צילום: גיל יוחנן, עידו ארז)

 

משרד החינוך נדרש לצמצם את הוצאותיו בסכום של 720 מיליון שקל ותקציב ההשכלה הגבוהה, שמנוהל על ידי הועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה צפוי לקטון ב-263 מיליון שקל. תקציב פיתוח התחבורה, שמיועד לסלילת כבישים, ייקטן בכחצי מיליארד שקל. 

 

עוד מבקשים באוצר לצמצם בכ-104 מיליון שקל את השתתפות הממשלה בתקציבי הרשויות המקומיות ולהפחית סכום של כ-79 מיליון שקל מתקציבי משרד הכלכלה. צעדים אלה אמורים, כאמור, לצמצם את הוצות הממשלה לקראת השנים 2015-2016 בכ-3 מיליארד שקל בשנה, אך סכום זה לא יספיק על מנת לאזן את תקציב המדינה. הפער בין התחייבויות הממשלה, כולל הצעדים שעליהם התחייב ראש הממשלה בהסכמים הקואליציוניים, לבין מסגרות התקציב המאושרות עומד על סכום של למעלה מ-10 מיליארד שקל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים