שתף קטע נבחר

ואם אתגעגע? טיפים לקראת לינה מחוץ לבית

מחנה קיץ, קייטנות, שינה אצל הדודה או אצל חבר - נשמע כמו כיף גדול אך לא כל הילדים מרגישים מספיק ביטחון לישון מחוץ לבית. קיבצנו 5 טיפים שיעזרו לכם להכין אותם

החופש הגדול כבר כאן, ואיתו מחנות הקיץ, הקייטנות מחוץ לבית ושינה אצל חברים ומשפחה. ילדים רבים מצפים לתקופה הזו של סיום שנת הלימודים. מחכים להרפתקאות ומתרגשים מהחוויות שהם עומדים לעבור, אחרים מתמודדים עם חששות ופחדים. איך מתמודדים איתם?

 

"אמא, יהיה לי שם זמן חופשי?"

לצד הילדים הרואים ביציאה חוץ לבית אתגר מסקרן, מפתה ומלא קסם, אחרים רואים בה קושי. לינה תחת כיפת השמיים, שירותים לא כמו בבית ואוכל שהם לא יודעים אם יאהבו.

 

עוד בנושא:

באיזה גיל אפשר להתחיל? מדריך לשינה אצל חבר

כשסבא וסבתא מחנכים לכם את הילדים

הורים למתבגרים? 9 נורות אזהרה שחשוב שתכירו

 

סיפרה לי חברה שבנה הצעיר, שיצא בפעם הראשונה למחנה קיץ של הצופים, שאל אותה בספק חשש, ספק סקרנות: 'אמא,יהיה לי שם זמן חופשי?', 'אמא, המקלחות שם לא נורא מגעילות?' ילדים אחרים יכולים להביע חשש מכך שהם יתגעגעו מאוד ויהיו עצובים.

 

גם לנו כמבוגרים, לא קל להתמודד עם מצבים חדשים ולא מוכרים, אז תארו לכם איך מרגישים ילדים בני 10 ו-11 שצריכים להתמודד עם לינה מחוץ לבית, בלעדכם, בפעם הראשונה.

 

אמרו לו כמה אתם גאים בו ואוהבים אותו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אמרו לו כמה אתם גאים בו ואוהבים אותו(צילום: shutterstock)

5 טיפים לקראת היציאה:

1. הקשיבו למצוקת הילד וכבדו את חששותיו

המנעו מהערות פוגעניות כמו "למה אתה חייב להתנהג כמו תינוק?" או "כמו שכולם יסתדרו, גם אתה תסתדר". במקום זאת אמרו לו כמה אתם אוהבים אותו, כמה אתם גאים בו, שהוא כבר יוצא לבד למחנה עם חברים.

 

2. ענו על השאלות שלו בענייניות ובפשטות

"כן, אני מאמינה שיהיה לך גם זמן לעצמך". "אם תרגיש שאתה מתגעגע, תוכל להתקשר אלינו או לכתוב לנו מכתב." זכרו: לא לשקוע בדרמה, ולא ללבות את החששות של הילד.

 

אמירות כמו: "אני זוכרת עד היום כמה המקלחת בצופים הייתה מגעילה" או "זה באמת מאוד קשה ללכת לישון בלי נשיקת לילה טוב של אימא", רק יגבירו את חששותיו ופחדיו.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

3. הראו לו את הצדדים הטובים שבלינה מחוץ לבית

הלהיבו אותו להתעניינות ולסקרנות לקראת החדש. "בטח תוכל לראות מלא כוכבים בלילה", או "אני זוכר את המתקנים שהילדים הגדולים היו בונים במחנה. אתה ממש תאהב את זה!".

 

אמרו לו כמה כיף זה להרגיש עצמאי וספרו לו על ההזדמנות להכיר חברים חדשים ולבלות כל היום עם החברים הכי טובים שלו. מנו בפניו את הפעילויות שיוכל להנות מהן שאין לו בבית. למשל: "בקיבוץ, תוכל לשחות בבריכה כל יום" או "במחנה תוכל ללכת לישון מאוחר."

 

4. הציעו לו לכתוב יומן מסע

אם הוא אומר לכם שהוא מרגיש שהוא מאוד יתגעגע, ויהיה לו עצוב, הציעו לו פתרונות שיעזרו לו להתמודד עם הגעגוע מצד אחד, ושיזכירו לו את החוויות שעבר כשישוב הביתה מצד שני. למשל לכתוב יומן, או לכתוב כל יום לפני השינה שלושה דברים טובים שקרו לו במשך היום.

 

אתם יכולים אפילו לעודד אותו לחפש את הדברים הטובים האלה במשך היום, כך שבלילה יהיה לו על מה לכתוב. עצם הפעילות החיובית, תשפר את מצב רוחו במשך היום ותגרום לזה שירדם בלילה בקלות וברוגע.

 

לחילופין, אתם יכולים לכתוב לו בעצמכם מכתב ולהכניס לתרמיל שלו או לכתוב לו מייל שישמור בטלפון שלו. מכתב כזה לא רק יעודד אותו, אלא ייתן לו בטחון באשר למקומו בבית ולערכו בעיניכם.

 

5 הציעו לו לאסוף כל יום מזכרת

מזכרת אותה הוא ישמור ויביא איתו הביתה כשיחזור מהחופשה או מהמחנה. צדף מיוחד, חלוק אבן, אצטרובל או עלה מיוחד. משהו שיניע אותו לפעולה, ישמח אותו ויעזור לו לחשוב עליכם לא מתוך געגוע אלא מתוך שמחה על "המתנות" הקטנות שהוא יקח איתו הביתה.

 

זיכרו: חיבוק רגשי, הכלה אוהבת, הקשבה תומכת והכוונה למחשבה חיובית, יאפשרו לו מרחב של גמישות מחשבתית ויצרו אצלו שינוי בנקודת המבט.

 

שיהיה קיץ מהנה ומלא ריגושים 

 

הכותבת הינה מאמנת ילדים, בעלת 'יד ביד – להשיב את העוצמה והשמחה לילד'

 







 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הלהיבו להתעניינות ולסקרנות לקראת החדש
צילום: shutterstock
מומלצים