שתף קטע נבחר

כל הסיבות לטייל בבלקן - גם להורים ונוער

נויה שגיב יצאה להכיר את סרביה וחזרה מאוהבת: בנופים הפראיים, באנשים, בתחושת הגילוי. קבלו חמש סיבות להתאהב בבלקן וגם, למה הוא כל כך מתאים למסע שטח לנוער והורים

יצאתי להכיר את סרביה לקראת מסע מאגמה 13  שיערך בסוכות וחזרתי מאוהבת: בנופים הפראיים, באנשים, בסיפור המורכב, בתחושת הגילוי וכמובן- חזרתי מאוהבת בעצמי. כי איך יפה לי להיות שם! אז הנה חמש הסיבות שלי להתאהב בבלקן.

 

לכל הכתבות, כנסו לעמוד מאגמה 13

מחפשים חוויה בלתי נשכחת? הרשמו למאגמה 13 - מסע שטח לנוער והורים

 

בגלל הירוק

סרביה היא שכיית חמדה נדירה, חבויה מהעין ומהלב עם חמישים גוונים של ירוק. הג'יפ נוסע בדרך עפר בתוך יערות אדירים וגם את הכפרים מכסה הירוק. האדמה נושמת וגם הנשמה. הירוק שוטף לי את העיניים ואת הלב. בין ירוק אחד לשני שזורים חוטים עבים של כחול הנהרות הרחבים של סרביה, חוצי יבשות, סובבי הרים. מזרימים מי שלגים שהפשירו, כחולים וצוננים.

חמישים גוונים של ירוק - בסרביה (צילום: מאגמה) (צילום: מאגמה)
חמישים גוונים של ירוק - בסרביה(צילום: מאגמה)

אני טובלת את כפות הרגליים, שוטפת את הפנים וצמרמורת נעימה עוברת בי ויש איזה רגע אחד, מופלא כזה, בנקודת תצפית חבויה שנפתחת רק ליודעי חן וסוד שבה הנוף נפער וההרים הירוקים משתקפים במים הצלולים והנוף האינסופי האדיר משתכפל לו.כמו קורץ אלי ואומר לי "בלקן".

 

בגלל האנשים

ספק אם אי פעם הם יצאו מהכפר ואם כן הם חזרו אליו מיד. הם מנפנפים לשלום מצדי הדרך, מסבירי פנים והפנים מסגירות את סיפור חייהם: חרושות קמטים, צרובות שמש. בחורף קר מאוד, בקיץ חם. איזור שלם הוצף לפני שנה עד לגובה של שלושה מטרים מה עושים? מחכים שהמים ירדו. אין סיכוי לסיוע ממשלתי. נדמה שלאנשים כאן יש שלום בתוכם. או אולי זאת השלמה.

אני נוסעת בנוף הנצחי, האדיר, הפלאי הזה ולא מבינה את בני האדם (צילום: מאגמה) (צילום: מאגמה)
אני נוסעת בנוף הנצחי, האדיר, הפלאי הזה ולא מבינה את בני האדם(צילום: מאגמה)

בגלל הראשוניות

לא המצאנו את סרביה, אבל נדמה לי שקצת גילינו אותה. איך אני יודעת? כי עדיין לא מתועש ולא מסחרי כאן. כביש העפר האינסופיים ריקים כמעט. והאוכל נקי, טרי, רענן. הדובדבנים האדומים הבוהקים נקטפו עכשיו, את הדג הטרי דגו לפני שעה קלה, תפוח האדמה עוד היה בשדה הבוקר, המלפפון והעגבניה לא "אורגנים" הם פשוט עסיסיים ונהדרים. יש איזו צניעות בסרביה, כמו בחורה שלא מבינה עד כמה היא יפה. או במילים פשוטות- אין כאן אירו. יש כאן דינר.

נראה טעים? כן, זה מהבלקן - סרביה (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
נראה טעים? כן, זה מהבלקן - סרביה(צילום: איה בן עזרי)

בגלל הסיפור

הבלקן הוא סיפור מרתק של לאומיות, דתות, זהות ושייכות. של אימפריה שירדה מגדולתה, של מלחמה על זהות, של יופי מופלא. אני נוסעת בנוף הנצחי, האדיר, הפלאי הזה ולא מבינה את בני האדם ולמה צריך להילחם כל הזמן.

 

בגללי

אולי זאת הנסיעה בג'יפ, שיש לה קצב פנימי, אולי זאת המוזיקה של המסע, אולי האנשים שבחברתם מותר לשתוק ולצחוק ולשיר. אולי זו הגיטרה שתמיד איתי, אולי זו הנהיגה, אולי זו אני, שאוהבת מסעות ונעים לי שם כל כך. אבל מה שבטוח זה שחזרתי מאוהבת בבלקן, ועכשיו אני נוסעת לשם עם מאגמה 13.

מסע שמתואם לילדים - מאגמה 13 (צילום: ורדית עמרם) (צילום: ורדית עמרם)
מסע שמתואם לילדים - מאגמה 13(צילום: ורדית עמרם)

מה זה מאגמה 13?

מאגמה 13 נפתח לפני שנתיים והרעיון שלו פשוט: ליצור חוויה משמעותית, כיפית ומיוחדת לנוער והורים. מסעות משותפים הם תמיד זמן של פתיחת הלב והיכולת להיות ביחד. בשנה השניה של הפרויקט אני יכולה להגיד בשמחה שהחלום אפילו עולה על המציאות: מאגמה 13 הוא היום הפרויקט לנוער והורים וכולל בתוכו מגוון עצום של פעילויות, צוות גדול ומקצועי שמלווה את המשתתפים בכל שלב במסע והשקעה חסרת תקדים בכל פרט ופרט.

 

בימים אלו יוצא מאגמה 13 למסעות בארמניה ועכשיו מתחילים להתכונן בהתרגשות לקראת היעד החדש בבלקן.

 

הבלקן הוא יעד קלאסי למסע שטח לנוער והורים: דרכי השטח והנהיגה בג'יפים נפלאות ומעבר לכך, המסע מלא בחוויות: במהלך המסע נשוט באגם המתפתל בין נופים מרהיבים וקיני נשרים, שינה ללילה אחד בשטח, טיולים רגליים בנוף מופלא, בישול בשטח, אומגה, ביקור בכפר המיוחד של בימאי הסרטים המפורסם אמיר קוסטריצה, נסיעה ברכבת הפסים הצרים ביותר באירופה, ביקור בעיירות ובכפרים, מפגשים עם מקומיים, וזה רק ההתחלה..

 

זה מסע אתגרי מבחינה פיזית?

כל מה שקורה במאגמה 13 מותאם למידות של בני נוער והורים. הנהיגה מותאמת לאלו שבאים קודם כל להנות מהחוויה ומהנוף ולעובדה שילדים לא יכולים להיות יותר מדי זמן ברכב. הכל מאורגן באופן כזה שיאפשר להורים ולילדים להתמסר לחוויה ול"זמן הביחד" שלהם.

 

רוצים להצטרף גם? מחפשים חוויה בלתי נשכחת? הרשמו כאן למאגמה 13 - מסע שטח לנוער והורים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים