שתף קטע נבחר

סריקות: רקטות שוגרו מעזה לכיוון ישראל

שתי רקטות התפוצצו באזור גדר המערכת עם רצועת עזה, אך עדיין לא ברור אם בשטח ישראל. יש עדיין התרעות לירי, על רקע ההסלמה בגדה

שתי רקטות שוגרו אמש (שבת) מרצועת עזה והתפוצצו באזור גדר מערכת הביטחון במרכז הרצועה. לא הופעלה אזעקה בתחומי ישראל. כוחות צבא סורקים את האזור כדי לבדוק אם הנפילות היו בעוטף עזה או מצדו העזתי של הגבול.

 

יש עדיין התרעות לירי נוסף מרצועת עזה, על רקע ההסלמה האחרונה בגדה בעקבות הצתת בית משפחת דוואבשה הפלסטינית ושריפתו למוות של תינוק המשפחה. בחודשים האחרונים שוגרו מרצועת עזה רקטות ספורות לעבר יישובי עוטף עזה. בכל המקרים לא היו נפגעים וצה"ל הגיב בתקיפת יעדים ברצועת עזה.

 

מאז סבב הלחימה האחרון, מבצע צוק איתן בקיץ שעבר, נורו לעבר ישראל רקטות בודדות מהרצועה.

בחודש שעבר התפוצצה רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון. בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר יעדי טרור ברצועה. "ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר מדובר צה"ל.

 

בחלק מהמקרים האחרונים את האחריות לשיגורים מעזה נטל ארגון סלפי בעזה, ולא חמאס השולט ברצועה. מנהיג סלפי בכיר הצהיר בעבר כי אנשיו לא יוכלו להשלים עם המציאות שבה חמאס רודף, עוצר ואף הורג את אנשיו. הבכיר אמר עוד כי אנשיו ימשיכו לשגר רקטות אל מטרות ישראליות, אולם לדבריו מטרתם אינה לגרור את העם הפלסטיני למלחמה נוספת מול ישראל, אלא לירות רקטות כדי להדוף באמצעות הירי הזה מלחמת אחים עם חמאס.

 

בתחילת חודש יולי נורו מסיני שלוש רקטות גראד שהתפוצצו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית אשכול. באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מיד לאחר מכן קיבלה שלוחת דאעש בסיני אחריות לירי הרקטות. בהודעה שפורסמה אז ברשתות החברתיות נטען כי מדובר בתגובה "לפשעים החוזרים ונשנים של ישראל והסיוע שהיא העניקה לצבא המצרי במהלך המתקפה המשולבת ביום רביעי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בראל אפרים
חיפושים אחר רקטות. ארכיון
צילום: בראל אפרים
מומלצים