שתף קטע נבחר

בדרך לוולפסון: בעל יילד את אשתו במכונית באמצע הפקק

הפחד של כל יולדת התממש אצל חן בסון, כאשר הרגישה שהלידה מתחילה, בעוד היא ובעלה נמצאים בפקק בדרך לחדר הלידה בבית החולים וולפסון. בעלה, המוסכניק שטיפל במכוניתו של הרופא הבכיר רק לאחרונה - התקשר אליו ויילד את בתו עד להגעת האמבולנס

לידה במחלף ראשון לציון: כשפרופ' קובי בר, מנהל יחידת האם והעובר ומנהל אגף נשים ויולדות בוולפסון, אמר למנהל שירות הלקוחות במוסך שלו, שהוא מוזמן להתקשר אליו במקרה הצורך, איש מהם לא דמיין שזה יקרה כדי שיסייע לו ליילד את אשתו במכונית.

 

"כל פעם שאני מביא את הרכב לטיפול במוסך, ערן מטפל בי באופן אישי, אז אמרתי לו שאם הוא יצטרך אותי אי פעם – שיתקשר אלי", סיפר בסוף השבוע פרופ' בר. בשבוע שעבר זכר ערן בסון את ההצעה, כשאשתו חן כרעה ללדת.

  

 

 

קראו עוד מחדשות הבריאות:

שערי צדק: מטופל שאף לריאותיו מברג של רופא שיניים

חשד לאלרגיה: בן 17 אכל כדור שוקולד ומת

אושר החיסון הראשון למחלת האבולה

 

 

הבנתי שאין סיכוי להגיע בזמן בשעת הפקקים

בני הזוג בסון נסעו מביתם שבבאר יעקב ללדת את בתם השלישית בבית החולים וולפסון בחולון. באמצע הדרך על כביש 431, ליד מחלף ראשון לציון, אמרה חן שהיא מרגישה שהלידה מתחילה.

 

"הרגשתי שהראש של התינוק ממש יוצא החוצה באותו רגע, אבל ידעתי שאני יכולה לסמוך על בעלי", סיפרה היולדת הטרייה בהתרגשות. בסון מעולם לא התמודד עם סיטואציה דומה, אך לא איבד את העשתונות. "נזכרתי שיש לי את הטלפון של פרופ' בר ופשוט צלצלתי אליו ואמרתי לו שהלידה מתחילה ואנחנו באמצע הדרך", היא סיפר. 

 

פרופ' בר היה באותה העת במחלקה ובאמצעות תדריך טלפוני סייע לבעל ליילד את אשתו. "ערן אמר לי שיש לו לפחות עוד עשר דקות לבית חולים והראש כבר בחוץ. באותו רגע אמרתי לו לעצור בצד כי הבנתי שאין סיכוי שהוא יגיע לכאן לפני תחילת הלידה, בעיקר בשעה העמוסה של הפקקים", תיאר פרופ' בר.

 

הרופא התקשר במקביל לחדר לידה ושלח אמבולנס לזוג וכל אותה עת הוא מסביר לבסון מה לעשות. "אמרתי לו לא להילחץ וכשמעתי את הבכי של התינוק - הבנתי שהכול בסדר", הוא מוסיף.

 

לידה יוצאת דופן

בהנחיית פרופ' בר, הניח בסון את התינוקת על הבטן של אשתו וקשר את חבל הטבור באמצעות עניבה כדי שלא תאבד דם לכיוון השליה. לאחר מכן הוא הוציא שמיכה וכיסה את התינוקת כדי לשמור על חום גופה. תוך דקות ספורות הגיע האמבולנס שפינה את היולדת והתינוקת לבית החולים.

 

"בסך הכול הלידה לקחה חמש דקות", אמרה הארם המאושרת, "אני בדרך דרך כל מאחרת סדרתית אבל הפעם הקדמתי". "על אף שזו הלידה השלישית שלנו, אין ספק שהיא הייתה יוצאת דופן", הוסיף האב - המיילד.

 

בימים האחרונים עלה לרשת סרטון בו רואים אישה כורעת ללדת במכונית, בעוד בעלה ממשיך בנסיעה ומצלם את הלידה במקביל. "כל החברות שלי סיפרו לי על הסרטון הזה, אבל ערן התמקד יותר בלעזור לי בלידה ולא להתעסק בדברים אחרים", סיכמה האם.





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
פרופ' קובי בר עם חן וערן בסון והתינוקת. קיבל הוראות איך ליילד בטלפון
צילום: אבי מועלם
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים