שתף קטע נבחר

רופא אמריקני נוסף צד אריה בזימבבואה

אחרי ציד ססיל האריה המפורסם על ידי ד"ר וולטר פלמר, הודיעה הממשלה כי ד"ר ג'ן ססקי מפנסילבניה חשוד שהרג אריה אחר באופן בלתי חוקי. הממשל האמריקני טרם השיב לבקשת זימבבואה להסגרת פלמר

ד"ר ג'ן ססקי עם חיה נוספת שצד
ד"ר ג'ן ססקי עם חיה נוספת שצד

הסערה העולמית שהוצתה בעקבות ציד ססיל האריה האהוב צפויה להתעצם עם ההודעה על מקרה ציד נוסף: הרשויות בהארארה הודיעו אתמול (יום א') כי צייד אמריקני נוסף חשוד שצד למוות אריה בזימבבואה ללא אישור.

 

הממשלה בזימבבואה מסרה כי בפשיטה על ענף הציד הלא-חוקי מאז הרג ססיל הובילה למעצרו של מארגן הספארי האדמן סיבנדה. אחד מלקוחותיו של סיבנדה היה ד"ר ג'ן קסמיר סייסקי מפנסילבניה שטייל במדינה האפריקנית באפריל. הציד המדובר אירע באחת החוות של סיבנדה.

 

 

"סיבנדה נחקר בחשד שהוא מעורב בהרג אריה על ידי אמריקני באפריל", כך מסרה דוברת רשות הפארקים וחיות הבר במדינה קרולין וושאיה-מויו.

 

ביום שבת הטילה רשות הפארקים הגבלות על ציד באזור שמסביב הפארק הלאומי הוואנג, השמורה הגדולה ביותר במדינה שבה התגורר ססיל.

 

ציד האריות, הנמרים והפילים באזור שמסביב לשמורה שבמערב זימבבואה הושהתה וכן הציד באמצעות חצים וקשתות, הנשק שבו השתמש הציד וולטר פלמר כשהרג את ססיל. ההגבלות צפויות לפגוע בעסק הציד היוקרתי במדינה. אולם הממשלה הודיעה כי "היא מודעת להשלכות של הוראה זו" על תעשיית הספארי.

 

ססיל האריה האהוב בזימבבואה (צילום: AP/Andy Loveridge) (צילום: AP/Andy Loveridge)
ססיל האריה האהוב בזימבבואה(צילום: AP/Andy Loveridge)
 

בניין האמפייר סטייט מואר בתמונתו של ססיל האריה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בניין האמפייר סטייט מואר בתמונתו של ססיל האריה(צילום: EPA)

בתוך כך, הופרכו הדיווחים כי אחיו של ססיל, הידוע בשם יריחו, ניצוד גם הוא בסוף השבוע האחרון. ארגון הסביבה, צוות המשימה של שמורות זימבבואה, שפרסם את הדיווח בעמוד הפייסבוק שלו גרם לתדהמה בקרב אוהבי חיות מסביב לעולם.

 

אך רשות הפארקים הכריזה מאוחר יותר כי "יריחו בחיים ומפוקח על ידי פרויקט חקר האריות". ארגון הסביבה מחק את הדיווחו וטען כי מדובר ב"טעות בזיהוי".

 

מותו של ססיל גרר תרעומת בינלאומית. פלמר, רופא שיניים אמיד ממינסוטה, שהודרך על ידי המדריך המקומי תיאו

ברונקורסט, ירה באריה עם חץ וקשת מחוץ לפארק הוואנג בתחילת חודש יולי לאחר ששילם כ-50 אלף דולרים על הציד. השניים עקבו אחר האריה הגוסס במשך 40 שעות עד שירו בו למוות.

 

ברונקורסט הכחיש את החשדות לפיהן השניים השתמשו בבשר כדי לפתות את החתול הטורף מחוץ לפארק ושלקח להם 40 שעות למצוא אותו אחרי הירייה הראשונה. לדבריו, הם מצאו את האריה כבר בבוקר שאחרי.

 

פלמר, שנחקר על ידי הממשל האמריקני בגין מותו של ססיל, התנצל ואמר כי ברונקורסט שיקר לו. המדריך צפוי להופיע בבית המשפט ביום רביעי ולעמוד לדין בגין העבירה "אי מניעת ציד לא חוקי". ארה"ב טרם השיבה לבקשת זימבבואה להסגיר את פלמר לידיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים