שתף קטע נבחר

התיק היקר בפרשת ארגוני הפשע

היקף החקירה בפרשה 512 המקיפה מגיע לכדי אלפי מסמכים - וצילומם לצורכי ההגנה יעלה לכל סנגור עשרות אלפי שקלים ויימשך חודשים. הם גם לא יודעים מתי יקבלו את החומרים

ראשי ארגוני הפשיעה בישראל, חלק מהנאשמים בפרשה 512 (צילום: מוטי קמחי, עופר עמרם) (צילום: מוטי קמחי, עופר עמרם)
ראשי ארגוני הפשיעה בישראל, חלק מהנאשמים בפרשה 512(צילום: מוטי קמחי, עופר עמרם)

עבודת הסנגורים בפרשה 512 , כך נראה, תהיה יקרה וארוכה: כל אחד מהם ייאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים כדי לקבל העתקים מאלפי עמודי חומר החקירה. המסמכים דרושים לפרקליטים לצורך ההגנה על הנאשמים – ובשל היקף הפרשה הכמות שלהם היא בלתי נתפסת: המסמכים מתעדים יותר מ-600 עדים, כ-1,700 תמלילי הקלטות וכ-500 קלסרים.

 

חקירת המשטרה נועדה לנפץ לרסיסים את ארגוני הפשע, והיא התחילה לפני כמה שנים ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) והותרה לפרסום במאי השנה. בין העצורים: בכירי הפשיעה יצחק ומאיר אברג'יל, מוטי חסין, אבי רוחן, ריקו שירזי ואסי אבוטבול. חלק מהעבירות המיוחסות להם: רצח, חברות בארגון פשיעה, קשירת קשר ועבירות סמים.

 

עו"ד שי שורר ()
עו"ד שי שורר

נגד חלק ניכר מהחשודים, בהם גם "חיילים פשוטים", כבר הוגשו כתבי אישום ומשפטם צפוי להתחיל בינואר. כדי להגן על הנאשמים זכאים פרקליטיהם לקבל את חומרי החקירה, שנמצאים עדיין במשרדי יחידת להב 433 ואמורים להישלח לפרקליטות.

 

את צילומי המסמכים אמורים הסנגורים לבצע באמצעות חברה המועסקת על ידי הפרקליטות. ההערכה היא שלנוכח הכמות העצומה של הניירת יצטרך כל סנגור לצלם אלפי מסמכים. המשמעות: זה יעלה לו בין 60 אלף שקל ל־100 אלף.

 

את הסנגורים מטרידה לא פחות השאלה מתי יקבלו לידיהם את החומר, שכן לאחר הצילומים יצטרכו לשבת ולקרוא בעיון כל עמוד. עו"ד שי שורר, המייצג את אחד החשודים, העריך כי לצילום החומר כולו, על ידי כל הסנגורים, יידרשו כשלושה חודשים, מה שיכניס ללחץ כבד את כל מערך ההגנה. "זו המציאות שעמה אמורים להתמודד הסנגורים והנאשמים", אמר בתסכול.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
כמה זה עולה?
צילום: מוטי קמחי
מומלצים