שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

צפו: מתקפת היפופוטמים ונחש בלע נחש

פילים צמאים באפריקה שותים מאסלות ובריכות שחייה, לביאה מסייעת לגור לחצות כביש סואן, היפופוטמים הורגים גור היפופוטם ואיך מכניסים לצילום אחד אריות, פילים ותאואים? חדשות פראיות מאפריקה בשיתוף עם מגזין הטבע הבינלאומי "Africa Geographic"

פאולה מסטרסון יצאה לטיול בגינת ביתה בזמביה, כשלפתע הבחינה בשני נחשים תלויים באוויר ונאבקים בין ענפי העץ. לאחר שהתקרבה אליהם, היא גילתה כי מדובר בנחש גפן שניסה לטרוף נחש עצים (boomslang), אחד הנחשים הארסיים ביותר באפריקה ובין השניים נערך קרב שנמשך דקות ארוכות.

 

 (צילום: Paula Masterson) (צילום: Paula Masterson)
(צילום: Paula Masterson)

 

בסוף המאבק, נחש העצים הצעיר הצליח להימלט עם פציעות קלות, אך בחיים. לגלריה המלאה

 

 

לביאה וגור מנסים לחצות כביש בפארק קרוגר בדרום אפריקה. איך מסייעים לגור לחצות בביטחה? טרמפ דרך הלסת. לסיפור המלא

 

 (צילום: Kruger National Park) (צילום: Kruger National Park)
(צילום: Kruger National Park)
 

(צילום: Kruger National Park)
 

 

אחד הסרטונים הוויראליים של הימים האחרונים תועד על ידי קרינה בלופילד, שהגיעה לטיול ספארי בזימבבואה וישנה בלודג' מקומי. מסתבר כי האנשים הם לא הדיירים היחידים שם. הפילים מגיעים למחנה הלינה כדי לשתות מים מבור מים הממוקם בסמוך למסעדה. הפילים מנצלים את העובדה שבמקום ישנם מים נקיים לשתייה ויכולים לקחת הפסקה משתייה יומית של מים מלוחים.

 

 (צילום: Carina Blofield) (צילום: Carina Blofield)
(צילום: Carina Blofield)

 

 

מסתבר כי הפילים לא התרגשו מהקירות שנבנו מסביב לשירותים של האורחים על שתיים. אחד מהם פשוט מתח את חדקו הארוך והחל לשאוב מים גם מאסלות שלא היו מאויישות וגם מכאלה שהיו תפוסות. לסיפור המלא

 

בריכות שחייה הן מצרך חשוב בעונה החמה והפילים הסתגלו במהירות לזמינות של מקורות מים בחסות האדם. הפעם, העצים הכרותים שהיו מונחים סביב אחד ממחנות הלינה לתיירים, היוו מחסום לפילים, שהסתפקו בלגימות קלות מהבריכה האקולוגית בשטח. לצילומים נוספים  

 

 

 (צילום: Elephant’s Eye) (צילום: Elephant’s Eye)
(צילום: Elephant’s Eye)

 

מה קורה כשמניחים מצלמת גו-פרו בסמוך לעדר פילים? רוב הסיכויים שהם יגיעו לברר ולרחרח את הפולשת מקרוב. סרטון פרסומת של חברת המצלמת "גו-פרו" עם כוכבים גדולים במיוחד שלא מרחמים על מצלמות משוכללות.

 

(צילום: Go-Pro.com)
 
 
כריס ושרון ואן ניקרק, הגיעו לפארק קרוגר וזכו לחוויה משולשת מפתיעה בכיכובם של שלושה בעלי חיים מהרשימה של חמשת הגדולים. המושג "חמשת הגדולים" (BIG5). מקור המושג הוא חמשת בעלי החיים הגדולים והמסוכנים שהיו על כוונת הציידים במאה ה-19, שהתחרו מי יוכל להרוג בזמן הקצר את החיות המככבות ברשימה: פילים, אריות, נמרים, תאואים וקרנפים. כיום את הרובים החליפו לרוב עדשות מצלמה בעזרתן מתבצע "ציד" צילומי בלבד. הם החלו לתצפת על שלושה אריות שנמנמו בעשב ותכננו להמשיך בדרכם, אך לפתע האריות התעוררו והמטיילים לא הבינו מדוע.

 

אריות, תאואים ופילים בפריים אחד. (צילום: Sharon van Niekerk) (צילום: Sharon van Niekerk)
אריות, תאואים ופילים בפריים אחד.(צילום: Sharon van Niekerk)
 

עד שהגיע לאזור עדר גדול של תאואים. האריות רדפו אחריהם למרחק קצר והתאואים ברחו, אך נעצרו לאחר מספר מטרים והחלו לרדוף אחרי האריות. האריות נמלטו לעבר כביש והביטו על התאואים מרחוק. בדיוק באותו הרגע, שני פילים החלו לחצות אף הם את הכביש וצמד התיירים תיעד שלושה מתוך חמשת בעלי החיים הגדולים באפריקה בצילום אחד. לתיעוד המלא

 


 ()

 

הצלם וויל בוראד לוקאס תיעד זאבים אתיופיים המצויים בסכנת הכחדה לטובת ארגון שימור הפועל להצלתם בטבע. המטרה: להגביר את המודעות בעולם לטורפים מהם נותרו כ-500 פרטים בלבד.

 

 (צילום: Will Burrard-Lucas) (צילום: Will Burrard-Lucas)
(צילום: Will Burrard-Lucas)

 

כל הצילומים מופיעים בספר צילומים חדש שפירסם ומחצית מהכנסותיו, יועברו ישירות לפעילות למען שימור הזאבים הנדירים. להצצה לגלריה המלאה  

 


 ()

 

פגר של אימפלה זכר שנותר בסמוך לגדת נהר בפארק הלאומי קרוגר בדרום אפריקה היווה זירת קרב לעופות דורסים שנעמדו עליו וניסו לאכול ממנו. יתכן שהאימפלה נהרג בקרב עם זכר אחד לפני מספר שעות, אך לא נראה טורף אחר באזור. הצלם לא מיהר לנטוש את עמדתו.

 

 (צילום: Jacques de Speville) (צילום: Jacques de Speville)
(צילום: Jacques de Speville)

 

לאחר כשעת המתנה, העיטים עפו מהמקום ואז הגיע תנין ענק שסחב את ארוחת הצהריים שלו לנהר. לגלריה המלאה

 


 ()

 

לא רק לכם חם מאוד בקיץ, גם חיות הבר משוועות למים כדי לשרוד בטבע. הצלמת קורליטה ווסלס תיעדה בעלי חיים באפריקה שמחפשים מים ומזון.

 

 (צילום: CORLETTE WESSELS)
(צילום: CORLETTE WESSELS)

 

היא הצליחה לתעד גירית דבש נושאת בפיה גור ומעבירה אותו למקום בטוח. לגלריה המלאה

 


 ()

 

ג'יימס ויילסון וטים פריין, הגיעו לטייל בזימבבואה ותיעדו קבוצת היפופוטמים במים בחודש אפריל. אחרי תקופת בצורת חריגה, ירדו גשמים במשך יומיים. הם צילמו אמא מיניקה גור היפופוטם בן מספר ימים. השניים הגיעו לרגע בו האם חשפה את הגור ללהקה ונראה כי הם לא הגיבו בברכות לרך הנולד. תוך זמן קצר, הם התקרבו אל השניים, החלו לתקוף את האם שנמלטה על נפשה והותירה את הגור מאחור, כשהיא מנסה להתגונן מפני ההיפופוטמים.

 

 (צילום: James Wilson and Tim Frayne) (צילום: James Wilson and Tim Frayne)
(צילום: James Wilson and Tim Frayne)
 

קבוצה נוספת של היפופוטמים הגיעה ליד הגור ומקווה המים הפך במהרה לזירה מדממת כשהם תוקפים את הגור וקורעים אותו לגזרים. מי שהרוויח מהמתקפה היו התנינים והדגים שניזונו משאריות הפגר. התקרית עצמה, כך סיפרו השניים, הותירה מדריכים ותיקים המומים באחד מרגעי הטבע הנדירים שתועדו בשנים האחרונות. לסדרת הצילומים המלאה (לא קל לצפייה)

 


 ()

 

ממתק עם חדק. פילון צעיר בפארק קרוגר נאבק לשווא בסנוניות שהתעופפו בגובה נמוך. לכתבה 

 

(צילום: Latest Wildlife Sightings)
 
 
 

מטייל בקניה שצפה במהלך טיול ספארי בעדר של תאואים בסמוך לביצה, הבחין לפתע בזכר גדול שניסה להזדווג עם נקבה. זכר שני חשב כי יש לו סיכוי להזדווגות עם הנקבה, גם ניסה את מזלו. 

 

 (צילום: Jahawi Bertolli) (צילום: Jahawi Bertolli)
(צילום: Jahawi Bertolli)

 

התוצאה: משולש תאואים שגרם לצופים להסמיק מעט ברכבים. לגלריה המלאה

 

למדורים הקודמים של טבע פראי באפריקה:

נמרה צדה קוף ולוטרות משחקות בים

צבוע עם ראש של אריה ותן רודף אחרי ציפור

 

לאתר החדשות Africa Geographic

 


פורסם לראשונה 10/08/2015 23:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: James Wilson and Tim Frayne
צילום: James Wilson and Tim Frayne
צילום: Paula Masterson
צילום: Paula Masterson
מומלצים