שתף קטע נבחר

תחליף חדש וטעים לסוכר

בשורה חדשה לסוכרתיים ולשוחרי בריאות המחפשים אחר תחליף סוכר שמיוצר ממרכיבים מן הטבע, בריא וללא טעמי לוואי. "סוויטאנגו" - תחליף סוכר שפותח בסין לפני מספר שנים, מכיל נוסחה בלעדית המשלבת אריטריטול וסטיביה, שני מרכיבים שיעילותם הוכחה בעשרות מחקרים בעולם ואשר אושרו כבטוחים לצריכה על ידי רשויות הבריאות בארה"ב ובאירופה ועל ידי משרד הבריאות בישראל והאגודה הישראלית לסוכרת.

 

לפני מספר חודשים סוויטאנגו החל להימכר בישראל, לפי מתכון שפותח במיוחד לטעמו של הצרכן הישראלי. הגרסה הישראלית משלבת בנוסף למתכון הרגיל, גם כמות מזערית של קרמל, היוצר גוון שדומה מאוד לסוכר חום וארומה עשירה וייחודית.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

תחליפי סוכר רבים סובלים מתדמית נחותה ושנויה במחלוקת משתי סיבות עיקריות: טעם הלוואי והסכנות הבריאותיות הנלוות להם. אמנם קיימים תחליפים נוספים שאולי רלוונטיים גם לסוכרתיים, אך חלקם הוכחו כמסרטנים (במחקרים שבוצעו בחיות מעבדה) וחלקם פוגעים באוכלוסיית החיידקים החיה בקיבה (הפלורה) ובכך הם בעצם מחמירים את הסוכרת, כמו גם סימפטומים מטבוליים אחרים קיימים תחליפים אחדים שאמנם מתאימים לצריכה יומיומית, במידה נאותה להמתקת שתייה, אך אינם מתאימים לבישול ואפייה.

 

סוויטאנגו מאופיין כאפס קלוריות ובאינדקס גליקמי אפס כלומר, הוא אינו גורם כלל לקפיצה בערכי הסוכר בדם ואינו גורם להפרשת אינסולין כך שהוא מתאים לסוכרתיים ב-100%. מעבר לכך, המוצר אינו גורם להגברת הצורך באכילה (Craving), גם לא להתמכרות כפי שסוכר גורם וגם חלק מהממתיקים האחרים, ואינו גורם לבעיות במערכת העיכול. המוצר גם איננו מעלה את הסיכון לעששת, כמו סוכר וחלק מהממתיקים הקיימים בשוק, כך שמתאים גם לילדים ונוער שצורכים הרבה משקאות ממותקים.

 

הרכב החומרים הייחודי מבטיח טעם מתוק, כמו טבעי ואיכותי, הדומה מאוד לסוכר חום – הן בטעם והן במרקם הייחודי שלו. כך שניתן לשלבו במתכונים מוכרים, בנפח דומה לסוכר וליהנות מהטעם, ללא רגשות אשם וללא נזקי הסוכר. תכונות אלו הן שהופכות את המוצר לתחליף סוכר אידיאלי וייחודי, המתאים גם לצריכה יומיומית להמתקת משקאות וגם לבישול ואפיה.

 

37-45 שקל, במרבית חנויות הטבע ברחבי הארץ וברשתות טבע ובאתר האינטרנט של החברה





 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים