שתף קטע נבחר

צפו במשחתת בחיפה: 'ארה"ב מחויבת לישראל'

אוניית הצי השישי USS PORTER סיימה תרגיל עם חיל הים ועגנה בנמל חיפה. שגריר ארה"ב שפירו אמר על הסיפון: "חרף המחלוקת, שיתוף הפעולה מרשים"

 

 

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, הגיע הבוקר (ו') לנמל חיפה וסייר על המשחתת האמריקנית USS PORTER שעגנה בו לאחר שסיימה תרגיל משותף עם חיל הים הישראלי. המשחתת שייכת לצי השישי האמריקני, המשייט בין השאר בים התיכון.

 

קפטן המשחתת, בלייר גאי, סיפר על התרגיל ובין השאר ציין כי במהלכו בוצעו חילופי צוותים באוניות הישראליות והאמריקניות. השגריר שפירו התקבל על ידי מלחי האונייה במסדר, סייר במשך קרוב לשעה בליווי הקפטן וסגניתו ונפגש עם הנווטת בגשר האוניה.

 

ספינות של הצי השישי וציים נוספים של ארה"ב מגיעות לנמל חיפה כמה פעמים בשנה. בעבר הוא נחשב לאחד מנמלי הבית של הצי בחופי הים התיכון.

ה-USS PORTER בנמל חיפה, הבוקר (צילום: עידו בקר) (צילום: עידו בקר)
ה-USS PORTER בנמל חיפה, הבוקר(צילום: עידו בקר)

"אני גאה להיות כאן על סיפונה של הפורטר", אמר השגריר שפירו. "נוכחותה של האנייה בנמל חיפה וביום התיכון, קרוב לחופי ישראל, היא חלק משמעותי ממחויבותה של ארה"ב לביטחונה של ישראל. חשובה לנו ההגנה על ישראל בפני איום של טילים בליסטיים - אם זה מאיראן, סוריה או לבנון. זאת מחויבות אדירה שהנשיא ברק אובמה והממשל האמריקני עומדים מאחוריה. תמיד נעזור לישראל להגן על עצמה בפני איום זה. אני מתגאה לברך את חיל הים האמריקני המשתתף במחויבות זו.

 

"כל שיתוף הפעולה הביטחוני בין הצבאות, הישראלי והאמריקאי, ממשיך באופן רגיל ומרשים. זה נכון שאנו עכשיו בתקופה שיש אי הסכמות בינינו אפילו על עניינים חשובים. כרגע למשל, הנושא הוא כידוע מה היא הדרך האפקטיבית למנוע מאיראן נשק גרעיני. בו זמנית, אנו ממשיכים בתרגילים משותפים וחלוקת מודיעין, כך שלדעתי נוכחות האנייה בתרגיל היא הוכחה לכך שאין שינוי בעבודה המשותפת שלנו. אני מקווה שבימים הקרובים נמשיך בשיחות על איך נעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו, כדי להתמודד עם המצב החדש בעקבות הסכם הגרעין מול איראן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו בקר
ה-USS PORTER בנמל חיפה, הבוקר
צילום: עידו בקר
מומלצים