שתף קטע נבחר

טיב טעם תרכוש את עדן טבע מרקט

בית המשפט קבע כי עדן טבע מרקט תימכר לטיב טעם, תמורת 29.25 מיליון שקל. בתום הליך התמחרות שנמשך כדקה הוכרזה המנצחת מולה התמודדו גם הרשת ויקטורי וקבוצה בהובלת זכייני רמי לוי וביכורי השדה

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קבע הבוקר (א') כי עדן טבע מרקט תימכר לטיב טעם, תמורת 29.25 מיליון שקל.

 

בהליך ההתמחרות השתתפו ארבע מציעות: ויקטורי, טיב טעם, קבוצה משותפת של טבע קסטל וויקטורי וקבוצה של זכייני רמי לוי וביכורי השדה שהצטרפו למירוץ ברגע האחרון. ההתמחרות נעשתה בקפיצות של 250 אלף שקל ונמשכה כדקה בלבד. היא החלה בסכום של 25 מיליון שקל, סכום שבו עמדו 3 המציעות – טיב טעם, ויקטורי, והצעה משותפת של טבע קסטל וויקטורי. בשלב הזה עמדה ההצעה של ביכורי השדה וזכייני רמי לוי על 24.6. כשהגיעה טיב טעם להצעה של 29.25 מיליון שקל הודיעה ויקטורי על פרישתה מהתמחרות - ובכך הפכה טיב טעם לזוכה.

 

 (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
(צילום: מירב קריסטל)
 

 

מוקדם יותר, בפתח הדיון בבית המשפט ציינה הנאמנת, עו"ד דורית לוי-טילר, כי "המצב שהגענו אליו כיום הוא חלום". לוי-טילר התייחסה בכך למצב שבו 3 קבוצות הגישו הצעות לרכישת הרשת. "רק לפני כמה ימים עמדנו כאן לאחר שמגה חזרה בה מכוונתה לממן את תקופת ההקפאה ולהזרים כספים לרשת עדן טבע מרקט. לא היה מימון ומה שהשתקף בתקשורת גרם ללקוחות להדיר רגליהם מהרשת והיה צריך להשקיע מאמץ אדיר כדי להציג נכסים שניתנים למכירה.

 

"אני שמחה להיות כאן היום ולהודיע שעשינו את זה. בשבוע שעבר המחזורים עלו ב-70% על המחזורים שהיו שבוע קודם. לא במקרה ממציע אחד רציני עברנו לשניים והיום יש בפני בית המשפט שלושה מציעים בתחום המזון שמפעילים רשתות מזון שהגישו הסכמי מכר".

 

 סולומון דן, מנכ"ל ארגון חולי הצליאק, אמר בדיון לאחר זכיית טיב טעם כי "על הרוכשת לדעת כי אם המחירים של מוצרים ללא גלוטן לא יהיו נמוכים נחרים את טיב טעם וכן את עדן טבע מרקט".

 

בא כוחה של טיב טעם, עו"ד אביתר קנולר מסר: "אני שמח שטיב טעם זכתה ברכישת עדן טבע מרקט. יחד עם זאת, אני חושב שההתנהלות הייתה לא נכונה, למרות שיש מי שיסתכל על התוצאה הסופית, דהיינו על המחיר אשר עלה. יש בכך כדי לפגוע במקום ההתמחרות בהליכי חדלות פירעון, כאשר עולה וברור שאין בהתמחרות לא כלום. גם מי שהשתתף בה והחליט לפרוש ממנה, הרי לאחר סיומה ניתנה לו האפשרות להציע הצעה חדשה. מה שבעצם מאיין את כל עניין ההתמחרות".

 

עוד בערוץ הכלכלה: כך הפגינו עובדי מגה מחוץ לביהמ"ש. צפו

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
עדן טבע מרקט
צילום: ירון ברנר
מומלצים