סודות הניחוח: בושם חדש להוגו בוס

הוגו בוס משיקים בושם חדש בשם The Scent, וזו הזדמנות מצויינת לתפוס לשיחה את הפרזנטור השחקן ת'יאו ג'יימס וללמוד קצת על תהליך ייצור הבשמים ובחירת הריחות. וגם: האם פולי קפה באמת מרעננים את חוש הריח?

מורן רגבעודכן 00:00, 26/08/2015
תמונה כלליתתמונה כלליתתמונה כללית

קצת קשה לתאר ריחות במילים. לאורך כל ההיסטוריה סופרים ניסו להתמודד עם האתגר הזה, כולל פטריק זיסקינד, מחבר "הבושם" שכתב רב-מכר שלם שעוסק בריחות. בימים אלו מושק בישראל בושם חדש לגבר של מותג הבישום הוגו בוס - The Scent.

 

גם בחברה מודעים לקושי לתאר ניחוח. "הסיבה לכך היא שבאף תרבות לא קיים אוצר מילים שיכול לתאר ריחות" אומר וויל אנרוז, מומחה הבישום של הוגו בוס. "ריח מתקשר לנו עם זיכרון מוקדם, בד"כ מתקופת הילדות ולכל אחד יש זיכרונות אחרים ואסוציאציות אחרות לריח. בשביל לתאר ריח בני-אדם משתמשים בדימויים, במטאפורות וברגשות, כי פשוט לא קיימות מילים שמעבירות תחושה של ריח מסוים".

  

כל הרעיון שעומד מאחורי הניחוח החדש והקמפיין של הבושם הוא 'פיתוי'. לכן, לדברי נציגי החברה היעד שנבחר להשקה הבינלאומית של הבושם הוא ברצלונה, ומוביל הקמפיין הוא השחקן הלונדוני עם השורשים היוונים - ת'יאו ג'יימס, שמביא איתו רוח ים-תיכונית. המלון המארח היה ה-W, שנחשב לאחד ממלונות היוקרה הכי שווים של העיר. לערב השקת הבושם, הגיע השחקן בחליפה מוקפדת, וטרח לעבור בין כל מאות האורחים וללחוץ את ידם באופן אישי. הוא לא לקח את עצמו יותר מדי ברצינות, וגם כשנשאל מהו הדבר הכי סקסי בעיניו, תשובתו הייתה: "חוש הומור". ורגע אחרי הוא הוסיף בשנינות בריטית טיפוסית: "כל תשובה אחרת שאתן כאן תהיה בלתי הולמת".

תמונה כלליתלונדוני עם שורשים יווניים. ת'יאו ג'יימס

  

הפרזנטור: בייביפייס, שנון, שמרן ואוריינטלי

כדי להשתעשע מעט, ניתן לקחת את 4 רכיבי הבושם המרכזיים שמרכיבים את הבושם החדש, ולעשות אנלוגיה ל-4 רכיבי הפרזנטור שלו, שנראה שכולל את כל מה שבהוגו בוס ניסו לשדר. הוא בריטי מתוק עם בייביפייס (מזכיר את הלבנדר הפירותי והשמרני, שמופיע בבשמים אחרים של המותג), הוא משדר גבריות ורשמיות קלאסית (כמו מרכיב העור ממנו עשוי הבושם), יש בו חוצפה, הומור וחריפות (מרכיב הג'ינג'ר) ומה שנותן את הטוויסט, הוא דווקא המוצא האוריינטלי היווני שלו (מרכיב פרי המנינקה האקזוטי, שנמצא אחרי שיטוט בג'ונגלים של דרום-אפריקה).

 

גם הבחירה בפרזנטור שהוא לא שם מוכר לעייפה, היא חלק מהרעיון של חדשנות ורעננות שניסו לשדר בחברה. ג'יימס הוא שחקן הוליוודי המככב בסדרת סרטי מפוצלים ואשר שיחק גם באחוזת דאונטאון. את הסרט המלווה את הקמפיין הפיק הבמאי, מפיק הסרטים והתסריטאי האמריקני דארן ארונופסקי, שביים גם את 'רקוויאם לחלום' ואת 'ברבור שחור'.

תמונה כללית
 

"לכל אחד יש תדמית מסוימת ואת מי שהוא באמת" אומר ג'יימס בריאיון ל-ynet. "אני שטותניק ומאוד אוהב להתבדח, והרבה אנשים מופתעים מזה, כי הם תופסים אותי כהרבה יותר רציני ממה שאני באמת".

 

ג'יימס בחר בקריירת משחק אחרי שעשה תואר בפילוסופיה. "למדתי פילוסופיה כי מגיל צעיר מאוד עניין אותי לשאול שאלות, לקיים דיונים על משמעות החיים והתחברתי לדרך החשיבה של סוקרטס. היום אנשים מאוד דוגמטיים ועסוקים במה נכון או לא נכון. בעוד שבפילוסופיה השאלה היא מה אמיתי ומה לא אמיתי. כשסיימתי את התואר שאלתי את עצמי אם אני יכול להתפתח בתחום האקדמי, והאמת היא שחשבתי שאני לא טוב בזה מספיק. מכיוון שמשחק תמיד היה תחת הרדאר שלי, הלכתי להיבחן לבית-ספר אולד ויק והתקבלתי".

 

עד כמה הפילוסופיה משתלבת לך עם עולם המשחק?

 

"הרבה פחות ממה שהייתי רוצה שהיא תשתלב. בעיקר בשלבי ההכנה לקראת עבודה על דמות. אני מאוד אוהב להעמיק ולקרוא ולעשות עבודת הכנה. אבל בזמן שאני משחק אני חייב להניח למחשבות, כי כל הרעיון במשחק הוא להיות נוכח ברגע ולא לחשוב יותר מדי".

 

אתה צופה בעצמך על המסך?

 

"בדרך כלל לא, אלא אם אני חושב שזה יעזור לי להשתפר כשחקן. בדרך כלל אחרי שעשית משהו ואתה מרגיש שהתקדמת ועברת הלאה, זה לא בהכרח עוזר לצפות במה שעשית בעבר. אני גם חושב שזה גורם לך להיות יותר מדי מודע למה שאתה עושה ולהיות פחות טבעי במשחק".

 

מה הריחות האהובים עליך בבשמים?

 

"אני בעיקר אוהב ריחות עמוקים ועשירים של בשמים. אני פחות מתחבר לריחות פירותיים מדי".

תמונה כללית
 

על ייצור הבשמים וגם מיתוס אחד לניפוץ

"כמה מהריחות הפופולריים ביותר היום, לא היו מתקבלים בציבור לפני 10 שנים" אומר אנדרוז. "תעשיית הבישום מאוד השתנתה. אם בשנות ה-60' הושקו רק 61 בשמים במשך כל העשור, בשנות ה-70' הושקו 250 בשמים, ובשנות ה-90 הושקו כ-700 בשמים, הרי שבשנה האחרונה הושקו כ-1,600 בשמים. בשנה אחת. זה נתון מדהים. זה מראה שהשנה הושקו יותר בשמים מאשר הושקו ב-4 עשורים. הדורות הקודמים היו יותר שמרניים ונצמדו לבושם אחד, אבל מצד שני גם לא היו להם יותר מדי ברירות".

 

מכיוון שבושם מתקבל אחרת על כל גוון עור, במעבדת הבישום של הוגו בוס מעסיקים מומחי בישום מ-21 לאומים שונים. "אנחנו מאוד מאמינים בגיוון" אומר אנדרוז, "ומודעים לכך שריח הוא שילוב של בושם ושל הריח הטבעי של האדם ששם אותו.

 

"יום עבודה שלנו הוא מאוד חברתי, וכולל הרחה שלנו אחד את השני. בחצי השני של היום אנחנו כמובן עושים את מה שעושים כל האנשים העובדים, ועוסקים בחילופי מיילים. אנחנו מגיעים לעבודה בלי לשים בושם, כי זה מאוד פוגע ביכולת של הקולגות לעבוד ולהתרכז בריחות. אנחנו עובדים עם מאסה עצומה של בקבוקונים, ובסוף היום כבר מאבדים את תחושת הריח".

 

אתם משתמשים בפולי קפה כדי "לרענן" את חוש הריח?

 

"לא. זו אגדה אורבנית. פולי קפה מורכבים מ-800 כימיקלים שונים. מדוע שזה יעשה ריסטרט לאף? זה ריח מאוד חזק, שאולי מסיח את הדעת וגורם לריחות הבאים להיות מעודנים יותר, אבל מומחי בישום לא משתמשים בו".

 

הבושם מושק בימים אלו, תחת השם Boss The Scent. אריזת א.ד.ט 100 מ"ל עולה 540 שקל, ומחיר ההשקה המומלץ לצרכן הוא 299 שקל.

 

הכתבת הייתה אורחת הוגו בוס בברצלונה

 

צפו: ת'יאו ג'יימס בטריילר של מפוצלים

 

 

פורסם לראשונה 21:01 | 25/08/2015
לכתבה זו 2 תגובות
הוספת תגובה