שתף קטע נבחר

מגייסים עובדים? 5 טיפים לשיווק העסק שלכם

מרגישים שאתם לא מצליחים למשוך תשומת לב של מועמדים לעבודה אצלכם? גם אם אתם לא מוכרים ומפתים כמו גוגל או פייסבוק - יש מה לעשות, כמו לטפח את האווירה בחברה, לערב את העובדים בתהליך הגיוס ולהכין סרטון על העסק שלכם. מדריך

איך חברה קטנה ובינונית יכול להתחרות עם חברת ענק כמו גוגל, יוטיוב או פייסבוק? נראה שהחלום של עובדי ההווה הוא לעבוד באחת מהן. ולמה לא? אותן חברות עושות הכל כדי ליחצ"ן לא רק את השכר, היוקרה והתנאים שבהן, אלא גם את שלל הפינוקים שהן מציעות לעובדיהן: ארוחות צהריים מפוארות, חדרי כושר מושקעים, הסעות, ביטוח שיניים מקיפים ומה לא.

 

עוד על גיוס עובדים - בערוץ קריירה

 

אז נכון, כדאי להגיד את זה כבר עכשיו: אתם כנראה לא יכולים להציע לעובדים שלהם את התנאים של גוגל. מין הסתם, אתם גם לא נמצאים באור הזרקורים כמוה. זה ממש לא אומר שאין ביכולתם למשוך את תשומת ליבם של המועמדים. זה רק אומר שאתם צריכים להשתמש באסטרטגיה נכונה, שמתאימה לסוג העסק שלכם. אז אם אתם מחפש עובדים ל-SMB - הנה 5 דברים שאתם יכולים לעשות בגיוס שלכם כדי להפוך אותו למושך יותר בעיני המועמדים:

 

1. טפחו את התרבות הארגונית שלכם

סקר שערכנו בראשית 2014 בקרב 920 מחפשי עבודה מישראל העלה כי הדבר שהכי חשוב להם (ליתר דיוק - ל-47% מהם) הוא האווירה החברתית בחברה. ואכן, תרבות ארגונית מוצלחת היא מה שמבדיל בין מקום עבודה שהוא "בסדר"- לבין מקום עבודה טוב. וזה הגיוני, בעצם, כיוון שאנשים רוצים לעבוד בו כיף וטוב להם, ובו הם מוקפים באנשים טובים שגם דומים להם.

 

אבל אם יש משהו שמשדר תרבות ארגונית כיפית ואותנטית - היא ישירות ושקיפות. היו כנים עם העובדים (וגם עם המועמדים, כמובן). כמו שאתם מרגישים לפעמים שמועמדים "מורחים" אתכם, כך גם הם והעובדים בעסק. שיקוף אמיתי של אופי העסק, העקרונות והעשייה שלו יעשה לו רק חסד, וימשוך אליו אנשים שמתחברים למהות שלו באמת.

 

2. ערבו את העובדים בתהליך הגיוס 

עכשיו משהצלחתם במשימה הראשונה - למה שלא למנף אותה כדי להפיץ את הבשורה וכדי להשתמש בה לחיזוק הגיוס? לא רק מודעות דרושים, אלא גם העובדים בעסק הם כלי גיוס רב עוצמה (ובעיקר חינמי), שאפשר להשתמש בו כדי להביא עובדים חדשים לארגון. שיטה זו בעצם תופסת שתי ציפורים במכה, כיוון שהיא גורמת גם לעובדים הקיימים להרגיש חלק אינטגרלי מהחברה. כמובן שאם אתם עושים את זה נכון, העובדים ישמחו לעשות זאת מרצונם הטוב. אבל כדי לחזק את התהליך - אפשר ורצוי להשתמש גם בתכניות של תגמולים חומריים של "חבר מביא חבר".

 

3. אל תחששו לקחת סיכונים

לכל מגייס יש דעה לגבי שיטות הגיוס הנכונות ביותר. אבל עם כל הכבוד לאמת שלך - לפעמים כדאי לפתוח את הראש ולהמר - גם על דרכי פעולה שנראות בהתחלה קצת מוזרות ופחות שגרתיות. ייתכן שעליכם למצוא כמה כלים טכנולוגיים חדשים שיעזרו לכם בכך. הנה רעיון: הפקת סרטוני קריירה. מדובר ברעיון שיכול להתבצע בתקציב צנוע יחסית, אבל התמורה שלו גבוהה מאוד: הוא נותן לך אפשרות לתת הצצה אל הארגון, התרבות הארגונית שלו ובגדול - לעורר חשק לבוא ולעבוד אצלכם. נכון, לא פשוט לקלוע למסר הנכון - אבל אם תצליחו, זה ישתלם לכם בגדול. 

 

הנה דוגמה לסרטון קריירה מדליק של חברת BambooHR האמריקאית:

 

 

4. שווקו את העסק בכל הכלים האפשריים

אין שום בושה בלהשוויץ בעסק, הישגיו ואיכויותיו - במיוחד כשיש על מה.אתם חייבים לספר לעולם שאתם מנצחים, וכל אחד רוצה להיות הרי חלק מצוות מנצח. איך עושים את זה? נצא מנקודת הנחה שלא לכל חברה, ובמיוחד באלו בסדר גודל זה, יש תקציב לחברת או איש יח"צ. כאן האחריות עוברת לכתפיים שלכם ועליהם לדאוג להיות תמיד במודעות של המועמדים, כמו גם הלקוחות והקולגות: עם עמוד פייסבוק מתוחזק ומעניין, חשבון טוויטר, בלוג, עמוד קריירה, פרסומי מדיה ו-ווב ממוקדים ואיפה שרק אפשר.

 

5. הכי חשוב: תמיד שאפו להיות טוב יותר

מחפשים את האנשים הכי טובים, מבריקים ושאפתניים? אם אתם רוצים שהם יגיעו אליכם - אתם חייבים לעמוד בסטנדרט הזה בעצמכם. הצוות שלכם חייב להיות בעניינים כל הזמן: לנתח את תהליכי העבודה, לחשוב על מה עובד (ומה לא), להיות מסוגל לבצע שינוי כיוון אם צריך וחשוב לא פחות: לחשוב כל הזמן גם איך לשפר גם את תהליך הגיוס.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים