שתף קטע נבחר

בהשפעת LSD: אמנית ציירה עצמה במשך 9 שעות

מאיירת נטלה LSD וציירה פורטרטים עצמיים שלה במשך תשע השעות הראשונות. התוצאות מרתקות ומראות את ההשפעה שיש לסם על המוח. בישראל הוא נמצא ברשימת החומרים האסורים בשימוש

ככה נראה ציור בהשפעת LSD: אמנית (שהחליטה להישאר בעילום שם) החלה לצייר פורטרטים עצמיים במשך 9 השעות הראשונות שלאחר נטילת הסם. את התוצאות היא העלתה לרשת החברתית Reddit.

 

חברתה סיפרה: "היא ציירה את עצמה לפני נטילת הסם, וכל 15 עד 45 דקות מרגע נטילת הסם. לא היה לה קשה להתרכז. היא פשוט אהבה את מה שהיא עשתה".

 

צפו בתוצאות:

 

 

 

סם הזיה בעל עוצמה רבה

אל-אס-די (LSD), סם הזיה בעל עוצמה רבה, הנמנה עם הכימיקלים הנפוצים ביותר הגורמים לשינויים בתודעה, בתפיסה ובמצב הרוח. צריכת הסם עלולה להזיק באופן חמור למערכות הגוף, ועל כן היא אסורה בחוק במדינת ישראל ומרבית מדינות העולם.

 

ה-LSD מורכב מחומצה ליזרגית די-אתילאמידית (lysergic acid diethylamide), המצויה בשיפונית (סוג של פטריה הגדל על שיפון ועל דגנים אחרים). הוא מופק באופן סינטטי, נלקח על פי רוב דרך הפה, בטבליות, בכמוסות, ולעיתים גם כנוזל.

 

הסם נטול ריח ויש לו טעם מר. הוא נספג במערכת העיכול ועובר בקלות למחזור הדם ומשם למוח. השפעתו ניכרת כבר לאחר נטילת כמות מזערית (כ-20 מיקרוגרם), מתחילה כ-15 עד 60 דקות לאחר הבליעה ושיאה כשעתיים עד ארבע שעות לאחר מכן.

 

ניקוי הסם מהגוף מתרחש באופן הדרגתי ומשכו 6 - 12 שעות.

 

בישראל: הסם ברשימת החומרים האסורים בשימוש

החומצה הליזרגית התגלתה בשנת 1938, וב-1943 נודעה לראשונה השפעתה הרבה על התודעה. במהלך שנות ה-60 של המאה ה-20 הפך הסם פופולרי ובשנת 1967 הוצא בארה"ב אל מחוץ לחוק. במדינות רבות בעולם נחשב ה-LSD לסם בלתי חוקי.

 

בישראל הוא נמצא ברשימת החומרים האסורים בשימוש, באחזקה ובסחר לפי פקודת הסמים המסוכנים - 1973.

 

ל-LSD השפעות תודעתיות, תפיסתיות ונפשיות רחבות, הכוללות בין היתר השפעה על חוש הראייה ועל חוש השמיעה (המשתמש עשוי לראות מראות דמיוניים ולשמוע קולות דמיוניים), שינויים במצב הרוח כולל רגשות שונים ומועצמים (המשתמש עלול לחוות מספר מצבי רוח, ולנוע במהירות ממצב רוח אחד לשני), העצמה של תחושת המגע ועיוות תחושת הזמן. במינון גבוה של הסם נוצרות הזיות, המובילות בין השאר לאיבוד המודעות העצמית ולאיבוד הפיקוח על התנהגות.

 

ל-LSD גם השפעות גופניות, ובהן פעולות שרירים לא רצוניות (התרחבות האישונים, תגובות יתר של הרפלקסים), עלייה בלחץ הדם ובדופק, עלייה בחום הגוף, ערנות, הזעה, חוסר תיאבון, חולשה, רעד ועוד.

 

השפעות הסם תלויות באישיות המשתמש

ככלל, השפעות ה-LSD הן בלתי צפויות ותלויות במידה מכרעת במבנה האישיות של המשתמש, במצבו הפסיכולוגי ובנסיבות נטילת הסם. קיימת שונות רבה בתגובה לסם בין אנשים שונים, ולעתים אצל אותו אדם בהזדמנויות שונות של שימוש.

 

על פי רוב מתאפיינת השפעת הסם באחד משני סוגי תגובות, תגובה חיובית (כמתואר לעיל) או תגובה שלילית (המכונה "טריפ רע"). תחושות אלה מלוות את כל משך השפעת הסם.

 

התגובה השלילית כתוצאה מנטילת LSD עלולה לכלול תופעות קשות, כגון פאניקה חריפה, התקפי חרדה ואף היווצרות מצב פסיכוטי הדורש אשפוז פסיכיאטרי.

 

לעתים מתרחשת הרעלה כתוצאה מנטילת LSD, אפילו במינונים נמוכים יחסית. הרעלות חריפות עשויות לקרות גם כתוצאה מרעלים ומסמים אחרים שעשויים להיות מעורבים בתוך ה-LSD כגון סטריכינין, פנציקלידין ואמפטמינים.

 

שימוש חוזר ב-LSD גורם להיווצרות תופעת סבילות (מצב של התרגלות הגוף לסם, ודרישה לכמויות גדלות והולכות כדי להגיע לאותה השפעה כמו בהתחלה).

 

הסבילות לחומר מתפתחת במהירות ואולם גם הפסקתה מהירה. למרות שהשימוש ב-LSD (וסמי הזיה אחרים) אינו גורם להתפתחות תלות גופנית, עשויה להיגרם תלות נפשית בסם ובחוויה הבאה בעקבותיו.

 

תגובות לוואי ארוכות טווח לשימוש מתמשך כוללות פסיכוזות, תגובות דיכאוניות, מצבים פרנואידיים ופלשבק (מסע חוזר); שינויים כרוניים באישיות, כולל שינוי קיצוני בתגובות ומצב דמוי סכיזופרני.

 

כמו כן, קיימת סכנה להתנהגות נלווית של הרס עצמי (כולל התאבדות). השימוש בסם עשוי לגרום גם להתפרצות של מחלת נפש רדומה בגיל מוקדם יותר או להתפרצות מחודשת של המחלה.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה זה נראה אחרי 8 שעות מנטילת הסם
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים