שתף קטע נבחר

38 נהרגו בדרכן לרקוד למלך סווזילנד

טרגדיה: 38 נשים צעירות וילדות היו בדרך לטקס ה"אומהלנגה" השנתי שבו הן רוקדות חשופות חזה למלך ומביאות לו קני סוף. משאית התנגשה בהן

ארגון זכויות אדם בסווזילנד שבאפריקה דיווח היום (שבת) כי 38 ילדות ונשים צעירות נהרגו בתאונה בשעה שהיו בדרכן לפסטיבל השנתי המפורסם שבו הן רוקדות – בדרך כלל חשופות חזה – בפני המלך.

 

לפי ארגון "רשת הסולידריות הסווזילנדית" כ-20 ילדות ונשים נוספות נפצעו כשהמשאית שבה נסעו התנגשה בכלי רכב אחר אתמול. העיתון "טיימס אוף סווזילנד" דיווח כי המשאית התנגשה בחלק האחורי של רכב ואן ואז משאית אחרת פגעה בה מאחור.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הנשים היו בדרכן למשכנו של המלך לריקוד הקנים השנתי. לפי אתר ממשלת סווזילנד, כ-40 אלף ילדות ונשים משתתפות מדי שנה בטקס שנמשך שמונה ימים, ובו הן מביאות קנים כדי לחזק את הביצורים המגנים על משכן המלך מפני רוחות חזקות.

 

מלך סווזילנד, מסוואטי השלישי, הוא המונרך האבסולוטי האחרון של אפריקה, והטקס שנערך לו מדי שנה מרתק באופן עקבי את המערב. בעבר נהג לנצל את הטקסים האלה מעת לעת כדי לקחת לו אישה נוספת - עד שהגיע ל-15 נשים במספר לפני שנתיים. אז הוא בחר לו את סינדיסווה דלמיני בת ה-18, שהשתתפה בתחרות מלכות יופי ורקדה בפני המלך עירומה למחצה.

 

מצעד הבתולות הערומות שנערך לכבוד מלך סווזילנד מדי שנה נועד לסמל את הטוהר והאחדות במדינה. עם זאת, בעבר נמתחה ביקורת רבה על האירוע הבזבזני שמקיימת אחת המדינות העניות ביותר באפריקה. בספטמבר 2012, למשל, הגיעו רבבות נשים וילדות, חלקן בנות חמש בלבד, לרקוד ולשיר בטקס לכבוד המלך והמלכה האם את ריקוד ה"אומהלנגה", שמטרתו לחגוג את הנשיות והבתוליות. הן לבשו חצאיות קצרות, אחזו במצ'טות ובטלפונים סלולריים, ובמסגרת הריקוד הניפו קני סוף. לפי ההערכות, מספרן של הנשים עמד אז על 30 אלף עד 60 אלף.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

המלך מסוואטי השלישי, שמחזיק בנכסים בשווי כ-200 מיליון דולר, התמודד לפני ארבע שנים עם הפגנות חסרות תקדים כשהממשל שמינה נותר ללא כסף בעקבות ההאטה שפקדה ב-2009 את דרום-אפריקה השכנה. למרות התקופה המתוחה, בית המלוכה לא הראה שום סימן שלפיו בכוונתו להדק את החגורה. ביולי 2012, עיתונים בדרום-אפריקה דיווחו כי שלוש מנשותיו של

מסוואטי הצטרפו לפמליה המלכותית, בת 66 איש, שנסעה ללאס-וגאס למסע קניות. בית המלוכה סירב להגיב על הפרסום.

 

בנות שנבחרו להצטרף לנשותיו של המלך קיבלו בעבר לעתים קרובות מכוניות BMW וארמון משלהן. הדבר עורר ביקורת במדינה, שיותר משני שלישים מ-1.4 מיליון תושביה חיים בעוני קשה. ארגוני נשים ויריבים פוליטיים טוענים גם כי חיבתו של המלך מסוואטי לבחירת כלות צעירות מזיקה למדינה, שבה תפוצת האיידס היא הגדולה ביותר בעולם. אלא שהמלך טוען כי פוליגמיה היא חלק מהמסורת הסווזית, ומסייעת ליצור אחדות לאומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ריקודי ה"אומהלנגה" בסווזילנד
צילום: EPA
מומלצים